تلویزیون

نحوه تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ چگونه است؟

اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ را دارید، نحوه تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ و تشخیص اصل بودن آن اهمیت زیادی دارد. این روزها با وجود محصولات تقلبی و فیک در بازار همه به دنبال تلویزیون‌های اصلی ساخته شرکت سامسونگ هستند. اما تلویزیون سامسونگ اصل ساخت کدام کشور است و چطور باید سال ساخت و مدل آن را تشخیص دهیم؟ آیا راهی وجود دارد که بتوان تلویزیون‌های اصلی سامسونگ را از محصولات تقلبی تشخیص داد؟ با ما در دبی کوچولو همراه شوید تا به این سوالات شما پاسخ دهیم.

تلویزیون سامسونگ اصل ساخت کدام کشور است؟

قبل از اینکه به فکر خرید تلویزیون ارزان باشید، ابتدا باید در مورد برند و شرکت تولید‌کننده اطلاعات کافی داشته باشید. Samsung از آن دست برندهای محبوب در بین ایرانی‌هاست که علاقه عجیبی نسبت به لوازم خانگی آن دارند. تلویزیون‌های سامسونگ همیشه طرفداران زیادی در بازار مصرف ایران داشته است. با این حال چند سالی است که محصولات فیک و تقلبی نیز وارد بازار شده که باعث بد نامی این برند شده است.

سامسونگ یک برند معتبر کره‌ای است که اکنون محصولات آن در کشورهای دیگری مثل رومانی، چین، برزیل، ویتنام، اسلوونی، روسیه، هند، مصر و مجارستان مونتاژ می‌شوند. دفتر مرکزی و شرکت اصلی این برند در سئول قرار دارد و بر روی تمامی شرکت‌های تولیدکننده در سایر کشورها نظارت می‌کند. بنابراین محصولی که شما خریداری می‌کنید، اصل محسوب می‌شود و توسط شرکت اصلی بررسی و کنترل کیفی شده است.

اما باید دقت داشته باشید که تلویزیون خریداری شده توسط این شرکت‌ها باشد و شرکت‌های سودجو آن را با قطعات بی‌کیفیت و نامرغوب تولید نکرده باشند. در تمامی شرکت‌های مونتاژ تلویزیون‌ها، کل فرآیند تولید با نظارت سامسونگ انجام می‌شود و تلویزیونی که با همین نام در بازار عرضه می‌شود کیفیت محصولات کره را دارد. تنها کاری که شما باید انجام دهید، تشخیص اصلی بودن محصولات این برند است.

برای مشاهده قیمت روز و مشخصات کامل انواع تلویزیون های سه برند اصلی، پیشنهاد می کنیم به صفحات زیر مراجعه کنید: 

نحوه تشخیص اینچ تلویزیون سامسونگ

روش های تشخیص تلویزیون سامسونگ اصل از تقلبی

اگر بر روی کارتن تلویزیون کشور دیگری از جمله هند، ویتنام، مصر یا چین درج شده بود، به معنای تقلبی بودن دستگاه نیست. با توجه به بالا بودن قیمت تلویزیون ال ای دی یا سایر محصولات (OLED و QLED) باید قبل از هر چیز اصل بودن آن را تشخیص دهید که برای این کار چندین راه وجود دارد:

1. با کمک جستجو در گوگل

اولین راه شما برای اینکه تلویزیون اصلی سامسونگ را از محصول تقلبی تشخیص دهید، استفاده از موتور جستجوی Google است. با نحوه تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ در گوگل می‌توانید از اصل بودن آن مطمئن شوید. قبل از خرید بهتر است مدل آن را در گوگل جستجو کنید تا از تولیدکننده اصلی محصول اطمینان پیدا کنید. اگر مدلی که قصد خرید آن را دارید، در گوگل یافت نشد و یا جستجوها نشان می‌دهد هنوز چنین محصولی تولید نشده است، باید نسبت به اورجینال بودن تلویزیون Samsung تردید کنید. البته باید سایر روش‌ها را نیز تست کنید تا مطمئن شوید محصول مورد نظر اصلی است.

2. با کمک اطلاعات بسته بندی محصول

دومین اقدام شما برای تشخیص اصلی بودن دستگاه، توجه به اطلاعاتی است که بر روی کارتن آن درج شده است. به طور کلی بسته‌بندی تلویزیون‌ها به همراه اطلاعاتی در مورد محصول به بازار عرضه می‌شود تا مصرف‌کننده قبل از باز کردن بداند دستگاه چه مشخصاتی دارد. از سوی دیگر بسته‌بندی راهی برای نحوه تشخیص اینچ تلویزیون سامسونگ نیز محسوب می‌شود.

در این قسمت از بسته بندی مدل تلویزیون نیز درج می‌شود که به صورت یک کد ارائه شده است. شما باید این کد را با کدی که در دفترچه راهنما و کد دستگاه (بعد از روشن کردن) ارائه شده است، مطابقت دهید.

3. تشخیص تلویزیون اصلی با کمک ال نامبر

شاید بپرسید ال نامبر چیست؟ این اطلاعات نیز بر روی برچسبی که روی بسته‌بندی و دستگاه قرار گرفته است، درج می‌شود. شما باید ال نامبر روی برچسب پشت دستگاه و بسته‌بندی محصول را با همدیگر مقایسه کنید. این ال ترکیبی از اعداد و ارقام است که باید در هر دو یکسان باشد تا از اصل بودن برای خرید تلویزیون سامسونگ مطمئن شوید.

4. توجه به کد مدل تلویزیون

نحوه تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ نیز یکی دیگر از مواردی است که برای شناسایی دستگاه اورجینال به آن نیاز دارید. در ادامه این مطلب به طور کامل در مورد نحوه تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ توضیحات را ارائه می‌دهیم. همانطور که در گوشی همراه وارد قسمت تنظیمات می‌شوید و با زدن بر روی گزینه About phone اطلاعات کامل در مورد دستگاه و کد مدل تلویزیون سامسونگ را بدست می‌آورید، برای تلویزیون نیز این امکان برای شما وجود دارد.

تشخیص سال ساخت تلویزیون سامسونگ

5. توجه به طراحی تلویزیون

تلویزیون‌های سامسونگ با ظرافت خاصی طراحی می‌شوند و شرکت سازنده برای تولید محصولات خود دقت و زمان زیادی صرف می‌کند. در حالی نمونه‌های تقلبی در بازار بدون ظرافت و همراه با عیب و نقص هستند. یکی از راه‌هایی که بتوانید با آن تلویزیون اصلی را از محصول تقلبی تشخیص دهید، دقت به مدل تلویزیون است. البته برای این کار بهتر است ابتدا مدل آن را از روی بسته‌بندی بخوانید و سپس همان را در گوگل سرچ کنید. اگر دستگاه مورد نظر با تلویزیونی که در گوگل سرچ کرده‌اید، دقیقا شبیه به هم هستند، نشانه‌ای از اصل بودن کالاست.

در مطلب دیگری در مورد تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ کره ای نیز صحبت کردیم. اگر به دنبال تهیه یک محصول کره‌ای اصل هستید، بهتر است این مطلب ما را مطالعه کنید.

6. توجه به چیدمان و سبک محتوایی

با روشن کردن تلویزیون می‌توانید رابط کاربری آن را بررسی کنید که اگر فیک باشد، کیفیت زیادی ندارد و صدا و تصویر ممکن است با هم هماهنگ نباشند. برای چند دقیقه باید تلویزیون روشن باشد تا از کیفیت آن مطمئن شوید.

در صورت تمایل به مشاهده قیمت روز انواع مدل ها و انتخاب سایز تلویزیون مناسب، می توانید بر حسب نیاز خود به هر یک از صفحات زیر مراجعه کنید: 

نحوه تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ

همانطور که گفتیم یکی از راه‌های تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ توجه به مدل محصول است. اما چطور باید مدل دستگاه را تشخیص دهید؟ برای این کار چند روش وجود دارد:

روش اول: با کمک تنظیمات تلویزیون

در این روش شما باید ابتدا تلویزیون را روشن کنید تا بتوانید وارد منوی Settings شوید و در بخش تنظیمات به قسمت Support بروید. در اینجا باید گزینه Contact Samsung را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه درباره تلویزیون یا “About This TV” بزنید. حالا برای شما اطلاعاتی در مورد مدل تلویزیون نمایش داده می‌شود. این اطلاعات برای تشخیص اصلی بودن دستگاه نیز کاربرد دارد و باید آن را با مدل تلویزیون که روی برچسب پشت دستگاه و روی کارتن درج شده است، مقایسه کنید. در صورت مغایرت بین مدل‌ها، باید به اصلی بودن آن تردید کنید.

کد مدل تلویزیون سامسونگ

روش دوم: تشخیص مدل تلویزیون با برچسب پشت کارتن

همه تولیدکننده‌ها مدل دستگاه‌ها را بر روی یک برچسب درج کرده و آن را روی بسته‌بندی کالا می‌چسبانند تا قبل از باز شدن بدانید قرار است چه محصولی را خریداری کنید. از سوی دیگر فروشنده‌ها نیز در فروش محصول دچار اشتباه نشوند. بر روی این برچسب حروف و اعداد در کنار هم قرار گرفته‌اند که و مدل را نشان می‌دهند.

روش سوم: خواندن اطلاعات برچسب پشت دستگاه

دومین روش برای نحوه تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ استفاده از اطلاعات برچسب پشت دستگاه است. در تمامی محصولات موجود در بازار، در پشت دستگاه یک برچسب درج شده است که مشخصات کامل تلویزیون به همراه Model No درج شده است. در مقابل این عبارت، کد مدل تلویزیون سامسونگ قرار دارد که ترکیبی از اعداد و حروف است.

روش چهارم: نحوه تشخیص اینچ تلویزیون سامسونگ

برای تشخیص سایز تلویزیون سامسونگ باید به اولین عدد در سمت چپ دستگاه توجه کنید که نشانه سایز محصول است. برای مثال اگر عدد 55 درج شده است، به معنای اینست که تلویزیون سامسونگ شما 55 اینچی است.

روش پنجم: تشخیص سال ساخت تلویزیون سامسونگ

در این روش شما باید بدانید تلویزیون در چه سالی تولید شده است و سپس به اولین حرف بعد از سایز تلویزیون توجه کنید. این تلویزیون‌های همان ساخت تلویزیون است که می‌تواند تلویزیون‌های B، A، T، R و …. باشد. برند Samsung هر سال یک از محصولات را راهی بازار می‌کند که برحسب حروف دسته‌بندی شده‌اند و سال ساخت آن‌ها نیز مشخص شده است که عبارتند از:

  • تلویزیون‌های B: سال 2022
  • تلویزیون‌های A: سال 2021
  • تلویزیون‌های T: سال 2020
  • تلویزیون‌های R: سال 2019
  • تلویزیون‌های N: سال 2018
  • تلویزیون‌های M: سال 2017
  • تلویزیون‌های K: سال 2016
  • تلویزیون‌های J: سال 2015

روش ششم: توجه به نوع نمایشگر دستگاه

شما می‌توانید از نوع نمایشگر نیز برای نحوه تشخیص مدل تلویزیون سامسونگ استفاده کنید. بعد از سال تولید، نوع نمایشگر و کیفیت تصویر بر روی مدل دستگاه درج شده است که می‌تواند حروفی مثل U یا S باشد و کیفیت تصویر 4K دستگاه را نشان دهد.

سال ساخت تلویزیون سامسونگ

کلام آخر

تلویزیون‌های سامسونگ جز محبوب‌ترین تلویزیون‌ها در بازار ایران هستند که با وجود محصولات ایرانی با کیفیت، هنوز هم بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی به این برند علاقمند هستند. اما با توجه به محصولات فیک و تقلبی، حالا بسیاری به دنبال تشخیص اصلی بودن و مدل تلویزیون سامسونگ هستند. در این مطلب تلاش کردیم اطلاعات کافی در این زمینه را ارائه دهیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.

سوالات متداول

مدل تلویزیون سامسونگ را از کجا بفهمیم؟

با کمک برچسب روی کارتن، در پشت دستگاه و قسمت منوی تنظیمات می‌توانید مدل تلویزیون را استخراج کنید.

چگونه کد تلویزیون را پیدا کنیم؟

باید در بخش تنظیمات به قسمت Support بروید و گزینه Contact Samsung را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه درباره تلویزیون یا “About This TV” بزنید تا کد دستگاه برای شما نمایش داده شود.

ال نامبر تلویزیون سامسونگ کجاست؟

سریال نامبر یک کد مخصوص است تا از طریق آن تلویزیون اصلی سامسونگ را تشخیص دهید.

چگونه از ال نامبر تلویزیون سامسونگ بفهمیم ساخت کجاست؟

در ال نامبر، یک حرف بعد از عدد مشخص شده است که باید براساس جدول راهنما، سال ساخت را تشخیص دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا