امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

Chromecast (کروم‌ کست) چیست و چه کاربردی در تلویزیون دارد؟

Chromecast (کروم‌ کست) در تلویزیون چیست؟

Chromecast (کروم‌ کست) چیست؟ کروم‌ کست دانگل براساس پورت HDMI یا USB است. مبنای کار این دانگل مرورگر کروم است اندازه‌ی کروم کست به اندازه ی یک فلش USB است کار کروم کست انتقال داده ها و اطلاعات از موبایل یا تبلت به تلویزیون است. این دانگل از طریق موبایل هوشمند یا تبلت هدایت می شود و قیمت این محصول بسیار ارزان و چیزی در حدود 35 دلار است.

مشخصات Chromecast (کروم‌ کست)

این دانگل از نظر سخت‌ افزاری شامل پردازنده سیستم Marvel مدل DE3005-A1، حافظه داخلی 4گیگابایت، حافظه رم 512 مگابایت از نوع DDR3، تراشه AzureWave برای کنترل شبکه بی‌سیم، بلوتوث و گیرنده امواج رادیویی FM، پورت HDMI و پورت microUSB است.

Chromecast (کروم‌ کست)

تاریخچه‌ی Chromecast (کروم‌ کست)

گوگل از قابلیت Chromecast در سال ۲۰۱۳ رونمایی کرد. میزان کاربرانی که این قابلیت را خریده و استفاده نموده‌اند به ۲۵ میلیون کاربر می رسد اینان اعلام کرده‌اند که از گوگل کست رضایت دارند. کروم‌ کست Chromecast یکی از پرفروش‌ترین گجت‌های الکترونیکی خانگی گوگل است. گوگل معتقد است که دستگاه‌ های دیجیتال اینده از تلویزیون گرفته تا گیرنده های دیجیتال همه مجهز به Chromecast خواهند بود.

Chromecast (کروم‌ کست) چگونه کار می کند؟

گوگل کست علاوه بر خانه، در محل کار، دانشگاه و محیط‌های دیگر برای استریم محتوا استفاده می شود و استفاده از گوگل کست هیچ محدودیتی برای کاربران ایجاد نمی کند و کاربران می توانند به راحتی از ابزارها و دستگاه‌های مختلف استفاده نمایند. موبایل یا تبلت را می توانیم با کمک گوگل کست به یک ریموت کنترل تبدیل کنیم سپس در آن ویدئو ببینیم یا برنامه های مختلف را اجرا نماییم و همچنین می توانیم از گوشی خود تلویزیون را خاموش یا روشن کنیم. فیلم از این طریق حتی وقتی که موبایل یا تبلت به حالت استندبای است، پخش می شود.

قابلیت های Chromecast چیست؟

  • Chromecast به بسیاری از پلتفرم‌ ها وصل می شود
  • Chromecast با بسیاری از تلفن‌ها، تبلت‌ های اندروید، iOS، کروم‌بوک و مرورگر کروم در مک، با لپ‌ تاپ‌ های ویندوزی و OS X همخوانی دارد.
  • با استفاده از این قابلیت می تان ویدئو پخش کرد و حتی از سرویس‌هایی مانند یوتیوب و Netflix نیز پشتیبانی می کند.
  • این دانگل از طریق Wi-Fi امکان اتصال به دستگاه‌ها و ابزارهای دیگر را دارد.
  • اجرای Hulu، Rdio و HBO Go از طریق درگاه دستگاه
  • نمایش عکس‌ های موجود در حساب فلیکر
  • برخورداری از تمام قابلیت های مرورگر وب
  • کروم کست ارزان‌ ترین راه برای دسترسی به سرویس‌ های انلاین ویدئویی و تبدیل تلویزیون‌ های معمولی به تلویزیون‌ های هوشمند است

Chromecast

چگونه با استفاده از گوگل کست ویدئو ها را در تلویزیون پخش کرد؟

سرویس‌های معروف آنلاین یوتیوب، Netflix و گوگل پلی این دانگل پشتیبانی می کنند. برای پخش ویدئو از طریق کروم‌ کست ابتدا باید ویدئو را از طریق مرورگر کروم در موبایل ، تبلت و لپ تاپ پخش کنیم.

 

Chromecast (کروم‌ کست) چگونه در تلویزیون کار می کند؟

برای استفاده از این قابلیت فقط کافی است مرورگر کروم را روی دستگاه اجرا کنید. اگر تلویزیون شما هوشمند نیست اصلا نگران نباشید با گوگل کرست تلویزیون معمولی شما به تلویزیون هوشمند تبدیل می شود. و در اینصورت به راحتی می توانید داده های مختلف را به تلویزیون منتقل کنید. کروم‌ کست با کمک پورت HDMI به تلویزیون متصل می شود گوگل کست مجهز به یک پورت USB نیز هست.اگر تلویزیون شما پورت اضافه‌ای ندارد نگران نباشید گوگل کست می تواند به راحتی به پورت A/V تلویزیون‌ هم متصل شود.

چگونه کروم‌ کست گوگل را  نصب و راه‌اندازی  کنیم؟

پیشتر برای استفاده از کروم کست باید از اپلیکیشن مخصوص به آن را دانلود می کردید اما امروزه شرکت گوگل این قابلیت را در اپلیکیشن Google Home قرار داده است.برای استفاده از گوگل کست، اگر از سیستم اندروید استفاده می کنید آن را از  پلی استور  دانلود کنید واگر آیفون یا ایپد برای دانلود این اپلیکیشن به iTunes مراجعه کنید.

 

نتیجه گیری

وصل کردن گوشی موبایل به تلویزیون قابلیت جالب و کاربردیست که افراد زیادی به آن علاقمند هستند و برای آنها کارایی دارد. اگر قیمت تلویزیون برای شما مهم است و بودجه کافی برای خرید تلویزیون ندارید میتوانید تلویزیون های ساده ال جی، سامسونگ یا سونی را خرید کنید و با با استفاده از قابلیت کروم کست Chromecast موبایل، تبلت یا لبتاب را به تلویزیون به راحتی وصل کرد. اگر سوالی در مورد خرید تلویزیون از زیگمو یا قابلیت کروم کست داشتید میتوانید در فرم زیر آن را مطرح کنید تا شما را بهتر راهنمایی کنیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من میخواهم بیشتر بدانم. 5 ساا. پیش دخترم از امریکه یکی برام فرستاد. ولی من
    به علت مختلفه نتونستم ان بکار گیرم. من یه
    tv سامسونگ 12 سال پیش سینما خانگی دارم. هوشمند نیت ایست. لطفا راهنمایی
    فرمایید. چگونه کروم کست ام را به tvوصل
    کنم. تشکر بسیار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا