راهنمای خرید تلویزیون

تلویزیون ال جی یا سامسونگ؟ کدام برند بهتر است؟ (راهنمای جامع)

هرچند که امروزه برند سامسونگ به عنوان برترین تولیدکننده تلویزیون شناخته شده است، اما برند ال‌جی نیز با ارائه بهترین مدل‌های تلویزیون توانسته به رقابت با برند سامسونگ برخیزد. تلویزیون ال‌جی یا سامسونگ هر دو دارای مدل‌های برتری با قابلیت‌های ویژه هستند و کیفیت تصویری بسیار خوبی دارند، اما در این میان نیز تفاوت‌هایی خواهند داشت. تلویزیون‌ها سامسونگ بنا بردلایلی چون داشتن قابلیت‌های ویژه‌تر همانند قابلیت تقسیم‌بندی صفحه و… قیمت بالاتری از تلویزیون‌های ال‌جی دارند، اما شما با توجه به بودجه مالی خود می‌توانید انواع تلویزیون ال‌جی یا برند سامسونگ را خریداری کنید. ناگفته نماند که هر دو برند، تلویزیون‌های خود را با کیفیت تصویری 8K، FULL، HD و 4K برای کاربران ارائه می‌دهند.

برای مشاهده قیمت روز انواع مدل های هر دو برند میتوانید به صفحه قیمت تلویزیون سامسونگ و قیمت تلویزیون ال جی مراجعه کنید.

مقایسه کیفیت تصاویر تلویزیون ال جی و سامسونگ

تلویزیون‌های ال‌جی و سامسونگ دارای مدل‌های جدید و برتری هستند که کیفیت تصویری بالاتری دارند، اما شما با مقایسه کیفیت تصویری هر دو برند می‌توانید بدانید که تلویزیون ال جی بهتر است یا سامسونگ. برند ال‌جی تلویزیون‌های تولیدی خود را با نمایش‌گر OLED تولید می‌کند که البته این مدل نمایش‌گر در ابتدا توسط برند سامسونگ به دنیا معرفی شد. در واقع می‌توان گفت که تلویزیون‌های OLED برند سامسونگ نظیر ندارند و امروزه توانستند درصد رضایت بسیار بالایی از سوی کاربران کسب کنند.

البته تلویزیون‌های سامسونگ در نمایش‌گرهای مختلفی روانه بازار می‌شوند، اما عمده تلویزیون‌های آن‌ها دارای نمایش‌گر OLED و کیفیت تصویری HD، 4K، 8K و FULL هستند که تلویزیون‌ها ال‌جی نیز در این 4 کیفیت تصویری برای مشتریان ارائه می‌شوند. حال می‌توان تلویزیون‌های هر دو برند ال‌جی و سامسونگ را در راستای کیفیت تصاویر از چندین نظر مورد بررسی قرار داد:

  1. نسبت کنتراست تصاویر: این فاکتور در تلویزیون‌های برند سامسونگ عملکرد بهتری دارد. در واقع تلویزیون‌های این برند کنتراست بی‌نهایت، لایت دقیق و روشنایی شفاف‌تری را برای تصاویر نمایشی ارائه می‌دهند و این موضوع سبب می‌شود تا تلویزیونسامسونگ در مکان کم‌نور نیز کیفیت تصویری بالاتری از نظر کنتراست داشته باشد. ناگفته نماند که تلویزیون‌های ال‌جی نیز کنتراست بسیار خوبی دارند.
  2. Local dimming: این فناوری باعث افزایش کنتراست تصاویر می‌شود که روشنایی را در نقاط مختلف تصاویر افزایش می‌دهد. در این مورد نیز برند ال‌جی موفق‌تر عمل کرده است. برند سامسونگ نیز از این فناوری برای تلویزیون‌های خود استفاده کرده است و عملکرد بسیار بالایی دارد.
  3. رنگ: نمایش‌گرهای هر دو برند سامسونگ و ال‌جی، طیف گسترده‌ای از انواع رنگ‌ها را ارائه می‌دهند، اما تلویزیون‌های سامسونگ توانستند در این راستا رتبه بالاتری کسب نمایند. نمایش‌گرهای سامسونگ قادر به تولید طیف گسترده‌ای از رنگ‌های روشن و تیره هستند که البته در تولید رنگ آبی کمی مشکل دارند، اما در کل سطح برند سامسونگ در این زمینه بالاتر از ال‌جی است.
  4. انعکاس نور: در این مورد هردو برند عملکرد خوبی دارند و قابل مقایسه نیستند. نمایش‌گر تلویزیون هر دو برند ال‌جی و سامسونگ در مکان‌های پرنور کیفیت بالایی دارند.

مقایسه کیفیت تصاویر تلویزیون ال جی و سامسونگ

پیشنهاد میکنیم به صفحه قیمت تلویزیون سونی هم مراجعه کنید. 

مقایسه تلویزیون های هوشمند سامسونگ و ال‌جی

شما با مقایسه تلویزیون‌های هوشمند هردو برند متوجه خواهید شد که تلویزیون ال جی خوبه یا سامسونگ. امروزه تلویزیون‌هایی که از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردار هستند بسیار مورد توجه خریداران قرار گرفته‌اند. مدل‌های برتر هر دو برند دارای قابلیت اتصال به موبایل، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هستند. همچنین برخی از مدل‌های تلویزیون سامسونگ و حتی ال‌جی قابلیت اشتراک از راه دور و کنترل از راه دور را دارند. برخی از برندها در طول ساخت تلویزیون و برای ارتقاء آن، متکی بر شرکت‌های دیگر هستند، اما برندهای ال‌جی و سامسونگ بدون اتکا به شرکتی، خود نرم‌افزارهای تلویزیون‌های خود را ارتقاء دادند.

سیستم ‌عامل تلویزیون‌های سامسونگ tizen و سیستم‌عامل تلویزیون‌های ال‌جی webos است. یکی از قابلیت‌های جدیدی که تلویزیون‌های سامسونگ از آن بهره‌مند هستند، قابلیت تقسیم صفحه است که شما با این تکنولوژی می‌توانید چندین صفحه را به صورت هم‌زمان در نمایش‌گر تلویزیون‌های برند سامسونگ تماشا نمایید. شما می‌توانید انواع تلویزیون‌های سامسونگ و ال‌جی را با کیفیت صوتی بسیار بالا از دبی کوچولو خریداری کنید.

مقایسه کیفیت صوتی تلویزیون های ال جی و سامسونگ

نکته دیگری که شما باید در هنگام خرید تلویزیون در دو برند سامسونگ یا‌ الجی بایستی به آن توجه کنید، بحث کیفیت صوتی آن است. کیفیت صدا فاکتور بسیار مهمی برای خرید تلویزیون است، زیرا اگر قدرت تلویزیونی بالا باشد و کیفیت نویزهای آن عملکرد خوبی داشته باشند، شما در هنگام تماشای فیلم و سریال لذت بالاتری را کسب خواهید کرد. تلویزیون‌های سامسونگ به‌دلیل برخورداری از تکنولوژی‌هایی چون Q-samphony، DTS،  Object Tracking، Dolby Audio و Sound، کیفیت صوتی بسیار خوبی دارند.

کیفیت صوتی تلویزیون‌های ال‌جی نیز در مدل‌های برتر آن بسیار بالا است و تفاوت چندانی با کیفیت صوتی تلویزیون‌های سامسونگ ندارند. ناگفته نماند که تلویزیون سامسونگ به‌دلیل داشتن فناوری Q-samphony در این زمینه رتبه بالایی کسب کرده و با مجهز کردن تلویزیون‌های خود به فناوری ساندبار توانسته صدای تلویزیون را کاملا با حرکات سریال و تصاویر سازگار کند و قدرت صوتی آن را بسیار بالا ببرد.

مقایسه کیفیت صوتی تلویزیون های ال جی و سامسونگ

صفحه پیشنهادی: تلویزیون 8k 

مقایسه سیستم عامل تلویزیون های ال جی و سامسونگ

تلویزیون‌های ال‌جی مجهز به سیستم‌ عامل WEBos و تلویزیون‌های سامسونگ مجهز به سیستم‌ عامل TIZEN هستند. سیستم ‌عامل WEBos از سال 2014 میلادی تاکنون همواره برای تلویزیون‌های این برند مورد استفاده قرار داده شده است که عملکرد بسیار خوبی دارد. در این میان سیستم ‌عامل تایزن برای تلویزیون‌های سامسونگ محیط کاربری مینیمال دارند و این موضوع باعث سهولت در استفاده از آن شده است. در واقع تایزن یک نوع سیستم ‌عامل کاربردی است که عملکرد بهتری در مقایسه با سیستم‌ عامل‌های اندروید و WEBos دارند و مجهز به قابلیت‌های صوتی بیکبسی، الکسا Amazon Alexa و گوگل Google Assistant هستند. اگر دوست دارید تلویزیونی با قابلیت‌های جدیدتر و ویژه را تهیه کنید، بهتر است تلویزیون‌های سامسونگ را خریداری نمایید.

تفاوت قیمت تلویزیون های ال جی با سامسونگ

عواملی چون تاریخ عرضه تلویزیون، تکنولوژی‌های آن، امکانات تلویزیون، مدل آن، کیفیت تصویر تلویزیون و… تعیین‌کننده قیمت تلویزیون هستند. هر دو برند ال‌جی و سامسونگ تلویزیون‌های خود را در رنج قیمت‌های مختلفی برای کاربران ارائه می‌دهند و شما در هنگام خرید می‌توانید تلویزیونی متناسب با توان مالی خود را خریداری نمایید. برند سامسونگ دارای مدل‌های برتری است که قیمت بالاتری در مقایسه با تلویزیون‌های جدید ال‌جی دارند، اما تنوع مدل‌های تلویزیون سامسونگ و ال‌جی سبب شده تا قدرت انتخاب بالایی داشته باشید.

 

تفاوت قیمت تلویزیون های ال جی با سامسونگ

پیشنهاد میکنیم به صفحه تلویزیون oled هم مراجعه کنید.

میزان خرابی تلویزیون های ال جی و سامسونگ

یکی از مشکلات شایع تلوزیون‌های ال‌جی در سوختگی تصویر آن است. در واقع بسیاری از مشتریان درصد نارضایتی بالایی از مشکل Screen burn در تلویزیون‌های ال‌جی دارند. همچنین بسیاری از مشتریان بیان کرده‌اند که تلویزیون‌های ال‌جی به مرور زمان با افت کیفیت تصویری مواجه می‌شوند. اکثر نمایش‌گرهای تلویزیون‌های سامسونگ دارای نمایش‌گر Qled هستند که این نمایشگر درصد احتمال سوختگی صفحه تلویزیون و افت کیفیت تصاویر را کاهش می‌دهد.

ناگفته نماند که برند ال‌جی برای حل این مشکل، ساختار پیکس‌های تصاویر را تغییر داد و امروزه مدل‌های برتر تلویزیون این برند دیگر با این مشکل مواجه نمی‌شوند و کیفیت تصویر بسیار خوبی دارند. از نقاط قوت تلویزیون‌های برند سامسونگ می‌توان به دوام بالای آن اشاره کرد که شما می‌توانید از تلویزیون‌های این برند برای مدتی طولانی استفاده کنید.

مقایسه نهایی و کلی تلویزیون های ال جی با سامسونگ

در مطالب بالا از جهات مختلف تلویزیون‌های این دو برند را مورد بررسی قرار دادیم که شما در هنگام خرید بتوانید تصمیم‌گیری بهتری در این راستا داشته باشید. در جدول زیر مزایا و معایب کلی تلویزیون‌های برند سامسونگ و ال‌جی درج شده است که بهتر است آن‌ها را قبل خرید مطالعه نمایید:

مزایای تلویزیون ال‌جیمزایای تلویزیون سامسونگمعایب تلویزیون ال‌جیمعایب تلویزیون سامسونگ
قیمت اقتصادی و مناسب

کیفیت صوتی خوب

کیفیت تصاویر بالا به خصوص از نظر کنتراست و زاویه دید در نور کم

دارای سیستم‌عامل WEBos با عملکرد قابل‌قبول

تنوع بسیار بالا

دوام و ماندگاری بالا

طراحی خاص و زیبا

کیفیت صوتی بسیار عالی

امکانات گیمینگ فوق‌العاده

برخورداری از فناوری‌های هوشمند

خط سوختگی نمایش‌گر

افت کیفیت تصاویر به مرور زمان

طول عمر کوتاه‌تر از سامسونگ

قیمت بسیار بالا در مدل تلویزیون‌های پرچم‌دار برند سامسونگ

 

مقایسه کلی تلویزیون های ال جی با سامسونگ

در آخر، تلویزیون ال جی یا سامسونگ؟

برندهای سامسونگ و ال‌جی هردو نمونه برندهای معتبری در زمینه تولید و عرضه انواع تلویزیون هستند. برند سامسونگ سابقه بالاتر از 16 سال در این زمینه دارد و تاکنون توانسته است که کیفیت تلویزیون‌های خود را ارتقاء دهد. تلویزیون‌های ال‌جی نیز کیفیت قابل‌قبولی دارند. از بهترین تلویزیون‌های سامسونگ که می‌توانید با خرید آن‌ها از امکانات ویژه‌ای برخوردار شوید، می‌توان به مدل‌های CU7000، Q60C، Q70C، Q80B و Q60B اشاره کرد. از پرفروش‌ترین مدل‌های تلویزیون ال‌جی نیز می‌توان به مدل‌های CS3، C3، G3، QNED87، UR9000 و UR8000 اشاره کرد. انواع مدل‌های جدید تلویزیون‌های ال‌جی و سامسونگ را می‌توانید از دبی کوچولو با ضمانت و گارانتی معتبر و با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا