امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

مقایسه و بررسی Android TV و Google TV

Google TV یا Android TV کدام بهتر است؟

تلویزیون هوشمند یکی از نسل جدید فناوری های موجود در بازار است که تنوع بالایی دارد. با توجه به استفاده از قطعات سخت افزاری مختلف و مهمتر از آن پیاده سازی سیستم عامل های مختلف، لیست بلندبالایی از مدل های تلویزیون هوشمند را در اختیار دارید. مهمترین چیز در مورد هر نوع تلویزیون هوشمند، پلتفرم یا سیستم عاملی است که بر روی آن مستقر شده است. با استفاده از این پلتفرم یا سیستم عامل، می توانید میزان استفاده از تلویزیون خود را گسترش دهید و از آن به عنوان یک گجت هوشمند برای مدیریت کار و وظایف خود استفاده کنید. باید بدانید که در تلویزیون های هوشمند، برخلاف گوشی های هوشمند، تعداد زیادی سیستم عامل را مشاهده خواهید کرد. در این مقاله به بررسی و مقایسه دو سیستم عامل اندروید تی وی و گوگل تی وی می پردازیم تا بتوانید با ویژگی های مختلف هر سیستم بیشتر آشنا شوید.

نگاهی به Android TV بیندازید

به طور کلی Android TV به تلویزیون هایی اطلاق می شود که بر روی سیستم عامل اندروید گوگل اجرا می شوند که برای تلویزیون، دانگل، پخش کننده رسانه و حتی نوار صوتی طراحی شده است. این سیستم عامل به طور گسترده در تلویزیون های سونی، شارپ و فیلیپس استفاده می شود. به لطف سیستم عامل اندروید، دسترسی به اینترنت و رابط کاربری هوشمند دارید. می‌توانید برنامه‌های آماده تلویزیونی را از Google Play دانلود کنید یا با استفاده از نرم‌افزارهای دسترسی مانند Spotify، YouTube، Netflix و غیره از طیف گسترده‌ای از محتوای ویدیویی لذت ببرید.

نگاهی به Android TV بیندازید

کاربران همچنین می توانند به شبکه های پخش آنلاین مانند HBO Now، NFL، Bloomberg TV، ABC دسترسی داشته باشند. البته لازم به ذکر است که در سیستم عامل اندروید تی وی تنها می توانید به اپلیکیشن هایی دسترسی داشته باشید که توسط سخت افزار تلویزیون پشتیبانی می شوند، بنابراین نمی توانید به تمامی برنامه های نمایش داده شده با گوشی هوشمند دسترسی داشته باشید. از سال 2017، Android TV به ویژگی Google Assistant مجهز شده است، به این معنی که با گفتن کلمه “OK Google” می توانید با دستیار صوتی گوگل تماس بگیرید و از آن برای انجام کارهای مورد علاقه خود سریعتر استفاده کنید.

پیشنهاد میکنیم جهت مشاهده انواع قیمت تلویزیون اندروید در سایت دبی کوچولو بر روی لینک درج شده کلیک کرده و مدل ها را به همراه قیمت و مشخصات مشاهده نمایید.

گسترش Google TV به دنیای تلویزیون

همانطور که گفته شد، شما می توانید تلویزیون های هوشمند با رابط های کاربری مختلف پیدا کنید. علیرغم این تنوع، برخی از رابط‌های کاربری محبوب‌تر از سایرین هستند و ممکن است به دلیل مخاطبان زیادی که دارند، از دیگران بهتر عمل کنند. Android TV نمونه ای از تلویزیون های هوشمند است که مدت هاست از بسیاری از مدل های دیگر محبوبیت بیشتری داشته است. با توجه به به روز رسانی های جدید، خدمات گوگل مانند نسل جدید TCL و Chromecast; باید گفت سرویس گوگل که این بار گوگل تی وی نام دارد به راحتی می تواند جایگزین اندروید تی وی شود تا سطح جدیدی از عملکرد و امکانات را به تلویزیون هوشمند بیاورد.

Google TV را بشناسید

همانطور که می دانید گوگل خدمات خود را روی گوشی های هوشمند و تلویزیون های هوشمند از طریق سیستم عامل اندروید ارائه می کند. اما وقتی صحبت از تلویزیون های هوشمند به میان می آید، گوگل موفق شده است آپدیت جدید خود را که قبلا در مورد آن صحبت کرده بودیم منتشر کند تا سیستم عاملی به نام گوگل تی وی را حذف کرده و اندروید تی وی را جایگزین آن کند. برای توضیح دقیق تر باید بگوییم که گوگل همچنان خدمات خود را بر اساس سیستم عامل اندروید ارائه می دهد اما به لطف ویژگی های جدید بسیار بیشتر از نسخه قدیمی قابل دسترسی است. انتظار می‌رود تا پایان سال 2022، تمام تلویزیون‌های موجود با نام Android TV با نام Google TV با تغییر نام و ویژگی‌های مرتبط عرضه شوند.

Google TV را بشناسید

در نسل جدید گوگل تی وی، این امکان را خواهید داشت که به محیط اندروید، نحوه دریافت اپلیکیشن از اپ استور و … به طور کامل دسترسی داشته باشید. همچنین به لطف افزونه Chromecast، می‌توانید حساب‌های Google خود را به راحتی با سایر دستگاه‌های هوشمند مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ، رایانه و غیره مرتبط کنید و اطلاعات را سریع‌تر و دقیق‌تر انتقال دهید. به طور کلی می توان گفت گوگل تی وی نام جدید اندروید تی وی است. به طور کلی استقبال از این سیستم عامل بسیار خوب است، بنابراین این بار تلویزیون های پرچمدار سری TCL 2021 برخلاف تلویزیون های با سیستم عامل Roku که قبلا منتشر شده بودند، با سیستم عامل گوگل تی وی معرفی و روانه بازار خواهند شد.

از Android TV به Google TV بروید

چه تغییراتی در Google TV نسبت به قبل رخ داده است؟ ما می گوییم Google TV نسل بعدی Android TV است و این بار خدمات مصرف کننده ویژگی ها و دسترسی های جدیدی را برای مشترکین به ارمغان می آورد. طبق نسخه ی نمایشی پلتفرم، Google TV باید بیشتر از یک تلویزیون خانگی سنتی باشد و می توانید به عنوان یک مرکز کنترل برای کنترل اشیاء خود و اتصال تمام صفحات هوشمند به آن اعتماد کنید. در مقاله بعدی مقایسه تلویزیون اندروید با گوگل تی وی، ویژگی های جدید را از دیدگاه Tomsguide معرفی خواهیم کرد.

از Android TV به Google TV بروید

اولین و اساسی ترین تغییر Google TV استفاده از هوش مصنوعی و جادویی گوگل برای مطالعه استفاده، رفتار و نیازهای کاربران است. با استفاده از این عملکرد، کاربر تلویزیون و آیتم روی آن را دقیقاً همانطور که آن را دانلود کرده اید مرتب می کند. در این رابط، اولویت برنامه بستگی به نحوه استفاده شما از وب سایت دارد. جالب اینجاست که انواع پیشنهاد در این رابط طبق سلیقه شما از تبلیغات گرفته تا فیلم و سایر رسانه ها دسته بندی می شوند.

با این حال، در رابط Android TV، هر عملکرد منو بدون معیار خاصی دسته بندی می شود و برای استفاده از هر چیزی که می خواهید به زمان بیشتری نیاز دارید. استفاده از Google TV به طور قابل توجهی کار رابط کاربری و هماهنگی مداوم را افزایش می دهد. نکته ای که باید به مقاله خود اضافه کنیم این است که اندروید تی وی همچنان در حال به روز رسانی است و باید بدانید که گوگل تی وی در یک فاز جدی و جداگانه معرفی خواهد شد.

مشاهده محتوا به صورت آنلاین

مشاهده محتوا به صورت آنلاین

محتوای کابلی یکی از محبوب ترین برنامه هایی است که می توانید در تلویزیون خود به آن دسترسی داشته باشید. می توانید محتوا را به صورت آنلاین تماشا کنید و از طریق Android TV یا سایر رابط ها به شبکه های کابلی دسترسی پیدا کنید، اما Google TV به شدت بر منطقه شما متمرکز است. با Google TV، می‌توانید انواع برنامه‌ها را تماشا کنید، نه فقط رسانه‌های آنلاین مانند YouTube TV و Sling TV. بخشی از رابط کاربری این پلتفرم ها برای بررسی و مدیریت آنلاین شفاف است. می‌توانید قبل از نشانک‌ گذاری محتوایی که می‌خواهید بعداً به‌صورت آفلاین تماشا کنید، انواع محتوای آنلاین را در تقویم خود مشاهده کرده و از آن لذت ببرید. البته دقت کنید که ممکن است این مورد را به راحتی پیدا نکنید.

این ویژگی به طور مداوم در حال پیشرفت است و یکی از بهترین و محبوب ترین ویژگی های هوشمند به حساب می آید.

از گوشی هوشمند خود استفاده کنید

اگرچه رابط کاربری تلویزیون های هوشمند ساده و آسان برای استفاده طراحی شده است، اما عملیاتی مانند وارد کردن رمز عبور و ارجاع کلمات می تواند زمان بر و حتی خسته کننده باشد. هدف گوگل تی وی ایجاد یک ارتباط ویژه بین گوشی هوشمند و تلویزیون شماست تا تمامی فعالیت های روی صفحه تلویزیون از طریق تلفن همراه شما کنترل شود. این ویژگی قبلا در پلتفرم های Roku و Vizio ظاهر شده و بازخوردهای زیادی را دریافت کرده است. این ویژگی همراه با ویژگی های جدید توسعه یافته توسط Google TV توسعه یافته است. در پلتفرم آن، فقط شما می توانید صفحه تلویزیون را کنترل کنید، اما می توانید کاتالوگ گوشی هوشمند و سایر محتوای تلویزیون خود را نیز کنترل و مدیریت کنید.

یکی از عملکردها ایجاد یک لیست تماشا است. همچنین می توانید از طریق ماژول های دیگر فیلم یا محتوا را به موارد دلخواه خود اضافه کنید. بسیار جالب است بدانید که کمک صوتی گوگل نیز برای چنین عملکردهایی در دسترس است. فقط کافی است نام فیلم مورد نظر خود را بگویید و به طور خودکار به لیست پخش مورد علاقه شما اضافه می شود.

در مجموع باید گفت که گوگل تی وی سعی کرده تلویزیون را به طور کامل از طریق گوشی هوشمند کنترل کند تا بدون در نظر گرفتن فاصله، بتوانید تغییرات دلخواه را روی صفحه نمایش انجام دهید.

هر کاربر یک پروفایل دارد

از آنجایی که بسیاری از مخاطبان عمدتاً از تلویزیون استفاده می کنند، بسیار مهم است که هرکس بتواند بر اساس نیاز خود از این سرویس استفاده کند. هر کسی می‌تواند با استفاده از حساب Google خود یک نمایه شخصی در Google TV ایجاد کند. با استفاده از این نمایه شخصی، همه می توانند نه تنها به ابزارک ها و حساب های دیگر دسترسی داشته باشند، بلکه می توانند از رابط های خاص با توجه به ترجیحات و نیازهای خود استفاده کنند. بر این اساس می توان محیط عملکرد هر تلویزیون هوشمند را با توجه به تعداد کاربران تنظیم کرد.

باید بدانید که همیشه امکان اشتراک گذاری و شخصی سازی گوگل تی وی مانند اندروید تی وی وجود دارد و می توانید بدون ایجاد یا غیرفعال کردن پروفایل شخصی از یک رابط مشترک با همه اعضا استفاده کنید. یکی از مزایای این کار این است که بین همه اعتماد ایجاد می کند، بنابراین دیگر نگران دیدن نتایج جستجوی شما توسط افراد دیگر نیستید و از طرف دیگر هیچ چیز نمی تواند در برنامه های خصوصی مانند شبیه سازهای ورزشی یا بازی ها اختلال ایجاد کند. . .

لیست کنترل

یکی از مزایای همگام سازی تلفن و تلویزیون این است که وقتی فیلمی را به لیست پخش خود اضافه می کنید، به طور خودکار در لیست پخش تلویزیون شما ظاهر می شود. البته این حساب نیاز به همگام سازی در هر دو دستگاه دارد.

کنترل خانه هوشمند

Google TV به شما امکان می دهد تمام اشیاء هوشمند اطراف خود را که به نوعی به حساب Google شما یا هر ابزار دیگری مرتبط هستند کنترل کنید. از جمله این توابع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

با تلویزیون خود محتوای دوربین و آلارم را به صورت آنلاین مشاهده کنید

فایل های ضبط شده را از دوربین های مداربسته و دزدگیر زنده در تلویزیون خود پخش کنید

وب کم خود را به تلویزیون وصل کنید و با Google Duo تماس ویدیویی برقرار کنید

یک سیستم کنترل روشنایی را به تلویزیون و کنترل روشنایی خودکار و دستی را با کنترل از راه دور تلویزیون وصل کنید تا نور محیط را حتی هنگام تماشای فیلم تنظیم کنید.

از دستیار صوتی تلویزیون (Google Assistant) برای کنترل همه ماژول ها و برنامه های متصل به تلویزیون استفاده کنید (برای استفاده از دستیار صوتی، رمز عبور OK Google است)

بسته به موقعیت شما، Google TV می تواند تقریباً به همان اندازه به آنچه گفته می شود دسترسی داشته باشید.

تنظیمات کنترل والدین

تنظیمات کنترل والدین

با توجه به محتوای متنوعی که تلویزیون های هوشمند می توانند به مردم ارائه دهند و در دسترس بودن تلویزیون برای همه سنین، برای بزرگسالان بسیار مهم است که محتوا را با توجه به سن کودکان محدود کنند. Google TV به شما امکان می دهد تمام برنامه ها و محتوایی را که ارائه می دهد بر اساس شرایط خود محدود کنید. این پارامترها محدود هستند، به عنوان مثال آدرس وب سایت، کلمات خاص و غیره شما می توانید با گوشی هوشمند یا دستگاه دیگری که می تواند به تلویزیون متصل شود به آن دسترسی داشته باشید. عملکردهای دیگری مانند تنظیم زمان برنامه نیز در دسترس هستند.

به طور خلاصه، این عنصر به شما این امکان را می دهد که پروفایل های خاص و محدودی را برای فرزندان خود ایجاد کنید که تمام محتوا و محدودیت های زمانی آنها را کنترل و محدود می کند.

حالت تلویزیون پایه

تلویزیون هوشمند با اتصال به اینترنت می تواند عملکردهای مختلفی را ارائه دهد. بسیاری از مردم می خواهند استفاده عمومی و اولیه را با این ویژگی های هوشمند توسعه یافته تجربه کنند. ما راهی برای Google TV ایجاد کرده‌ایم که به طور موقت همه عملکردهای تلویزیون هوشمند را غیرفعال می‌کند و عملکرد تلویزیون را به سطوح معمولی محصول برمی‌گرداند. همانطور که می بینید Google TV نسخه بهتر و کامل تری از Android TV است. عملکردهای اساسی هر دو سیستم عامل یکسان است، اما در Google TV این عناصر بسیار قدرتمندتر هستند.

برنامه Google TV

برنامه Google TV

در این مرحله، با ویژگی ها و عملکردهای ارائه شده توسط پلتفرم Google TV آشنا می شوید. همانطور که می بینید، عملکرد اصلی پلتفرم این است که همه ابزارها را با یکدیگر ادغام کند و تلفن هوشمند شما را به یک کنترل از راه دور همه کاره تبدیل کند. برای همگام‌ سازی تلفن هوشمند خود با این ویژگی‌ها، باید برنامه‌ای با نام Google TV را روی دستگاه خود نصب کنید و برنامه Google Play Movies & TV را جایگزین کنید.

این اپلیکیشن صفحه تلویزیون شما را بر روی صفحه موبایل شما شبیه سازی می کند و اکنون می توانید بررسی های لازم را که قبلا ذکر کردیم انجام دهید. این اپلیکیشن موبایل فقط برای گوشی های هوشمند اندرویدی موجود است و نسخه سازگار با iOS به زودی در دسترس خواهد بود.

چگونه می توانم از Google TV لذت ببرم؟

چگونه می توانم از Google TV لذت ببرم؟

شما دو گزینه دارید. دو راه برای دریافت Google TV وجود دارد:

خرید تلویزیون : تاکنون، تلویزیون‌های 2021 سونی و پرچمداران TCL 2021، سیستم عامل Google TV را به صورت داخلی و به ‌طور پیش‌فرض در تلویزیون‌های تولیدی خود اجرا می‌کنند. مدل‌های گران‌قیمت Sony مانند A90J و X95J قدیمی‌تر را با سیستم‌عامل Google TV خریداری کنید.

پیشنهاد میکنیم جهت مشاهده انواع قیمت تلویزیون سونی در سایت دبی کوچولو بر روی لینک درج شده کلیک کرده و مدل ها را به همراه قیمت و مشخصات مشاهده نمایید.

دستگاه‌ها جانبی : با خرید Chromecast، می‌توانید از اکثر ویژگی‌های Google TV لذت ببرید. هزینه برنامه حدود 50 دلار است. با استفاده از این برنامه می توانید ویدیوها را با کیفیت فورکی پخش کنید و از دستیار صوتی خود نهایت استفاده را ببرید. یک نسخه Chromecast Ultra نیز وجود دارد که گران‌ترین نسخه حرفه‌ای است. با خرید این نسخه می توانید بازی های موجود را نیز با کیفیت بالا انجام دهید.

بهترین تلویزیون با سیستم عامل اندروید

اگر همچنان به سیستم عامل اندروید علاقه دارید و می خواهید تلویزیون با سیستم عامل اندروید بخرید، سونی A8H قدیمی یکی از بهترین مدل هاست. البته، A8H از HDMI2.1 پشتیبانی نمی کند، بنابراین ممکن است انتخاب خوبی برای بازی های کنسول نسل نهم نباشد. اگر به دنیای بازی های رایانه شخصی علاقه دارید، پیشنهاد می کنم بهترین تلویزیون های PS5 را ببینید.

بهترین تلویزیون با سیستم عامل گوگل تی وی

همانطور که گفته شد، مدل های A90J و X95J بهترین تلویزیون های عرضه شده با سیستم عامل گوگل تی وی هستند. البته سایر مدل های 2021 سونی نیز از این پلتفرم پشتیبانی می کنند، اما هر دوی این پرچمداران کیفیت تصویر و قدرت پردازش بهتری دارند.

جهت خرید و مشاهده انواع قیمت تی وی در سایت دبی کوچولو روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

Android TV یا Google TV

گزینه‌های تلویزیون شما کاملاً به نیازها و بودجه شما بستگی دارد، اما به جرات می‌توان گفت که Android TV معمولاً راحت ‌تر با Google TV مقایسه می‌شود و در آینده Google TV خواهد شد. بله، Google TV نه تنها تمام ویژگی های Android TV را ارائه می دهد، بلکه یک سرویس کاملاً جدید را ارائه می دهد که برای مشترکین خود بسیار راحت است. تنها مشکل این تلویزیون تکنولوژی مدرن و قیمت نسبتاً بالای آن است که البته با عملکرد به روز رسانی سیستم عامل قابل چشم پوشی است.

به طور کلی، Android TV هنوز یک انتخاب مناسب نسبت به سایر سیستم عامل ها است. در یک نظرسنجی اخیر به نوعی به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم عامل های تلویزیون در آسیا رتبه بندی شد که با دسترسی به سرویس های Google می تواند عملکرد محدودتری نسبت به Google TV ارائه دهد، اما همچنان مفید و با کیفیت است. کیفیت خوب این تلویزیون ها این است که قیمت آنها بسیار ارزان تر است و روند رو به کاهش دارد. این کاهش قیمت قابل توجه است زیرا سازنده قصد دارد خط تولید Android TV خود را پاک کند. به طور کلی، خرید تلویزیون با سیستم عامل Google TV توصیه می شود، زیرا به روز شده است و عملکردهای گسترده تری دارد، اما انتخاب مدل تلویزیون اندروید را نیز همچنان ارزش خود را دارد.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد در صورت داشتن سوالات بیشتر به صورت انلاین پاسخگوی شما هستیم. برای دیدن قیمتها و خرید بهترین تلویزیونهای بازار از سایت دبی کوچولو دیدن کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا