راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ 2023

برند Samsung یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی است که در بین ایرانی‌ها محبوبیت زیادی دارد. در هر خانه‌ای همیشه یکی از تولیدات این برند پیدا می‌شود که از جمله باید به گوشی‌های سامسونگ اشاره کنیم که رقیب بی‌بدیل محصولات اپل است. در بین تولیدات سامسونگ، تلویزیون‌های آن نیز فروش بالایی در بازار دارند که حتی برای آن‌ها از یک سیستم عامل متفاوت (Tizen) استفاده می‌کند.

اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ را دارید، بهتر است به نکات خرید تلویزیون سامسونگ که در این مطلب از دبی کوچولو به آن پرداخته شده است، توجه داشته باشید.

راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ ساخت کدام کشور است؟

کارخانه سامسونگ در کره جنوبی فعالیت دارد و بسیاری محصولات Samsung را متعلق به این کشور می‌دانند. در حالی که از سال 2018 تاکنون تلویزیون‌هایی در سایر کشورها نیز ساخته شده است. اگر سال ساخت تلویزیون شما مربوط به قبل از 2018 باشد، در کشور کره جنوبی ساخته شده است. در غیر این صورت تلویزیون ساخته یکی از این کشورهاست:

  • چین: یکی از شرکای بزرگ کره جنوبی است که 90 درصد تلویزیون‌های سامسونگ را در کشور خود و 10 درصد آن‌ها را به سایر کشورها صادر می‌کند.
  • مکزیک: سالانه 18 میلیون تلویزیون سامسونگ را تولید می‌کند.
  • ویتنام: کارخانه محصولات سامسونگ در استان تایینگون قرار دارد و بیش از 60.000 کارگر ویتنامی در آن کار می‌کنند. این تلویزیون‌ها در سراسر آسیا، مالزی و استرالیا عرضه می‌شوند.
  • روسیه، مجارستان و اسلوونی: این کشورها نیز هر کدام به طور جداگانه دارای کارخانه سامسونگ هستند و تلویزیون‌های این برند را تولید می‌کنند. بیشتر تلویزیون‌های سامسونگ در بازار اروپا، در این کشورها تولید می‌شود.
  • برزیل: این کشور یک کارخانه بزرگ سامسونگ دارد که سالانه 10 میلیون تلویزیون تولید و در سراسر آمریکای جنوبی عرضه می‌کند.

یکی از نکات خرید تلویزیون ارزان سامسونگ توجه به کارتن محصول است که روی آن نام کشور تولیدکننده درج می‌شود. سامسونگ ادعا می‌کند هر تلویزیونی که در کشورهای دیگر ساخته می‌شود، مطابق با استانداردهای اوست و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین حتی اگر در کره جنوبی هم تولید نشده باشند، جای نگرانی نیست.

نکات مهم هنگام خرید تلویزیون سامسونگ

اگر قصد دارید یک تی وی Samsung خریداری کنید، بهتر است ابتدا نکات مهم در راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون سامسونگ را مطالعه کنید که عبارتند از:

توجه به HDMI و سایر پورت‌های اتصال

تمامی تلویزیون‌های هوشمند دارای چندین پورت اتصال هستند تا بتوانید دستگاه‌های مختلف و یا USB را به آن‌ها متصل کنید. مهمترین پورت تلویزیون HDMI (رابط چند رسانه‌ای باکیفیت بالا) است که یک پورت همه کاره محسوب می‌شود. برای خرید این دستگاه باید حتما پشت آن را بررسی کنید تا حداقل یک پورت HDMI داشته باشد. اگر بخواهید لپ‌تاپ، بلندگو، کنسول بازی و … را به تلویزیون متصل کنید، با وجود این پورت و یا سایر پورت‌های اتصال دچار مشکل نمی‌شوید.

توجه داشته باشید که پورت‌های HDMI در همه تلویزیون‌ها به یک شکل نیست. بلکه ممکن است دستگاه HDMI 2.0a، 2.0b و 4.0 نیز داشته باشد. اکثر تلویزیون‌های هوشمند باید دارای پورت استاندارد HDMI 2.0 یا 2.1 باشند، که احتمالاً اگر تلویزیون فعلی خود را در ده یا چند سال گذشته خریداری کرده اید، آن را داشته باشید. حتی اگر دستگاه تعداد پورت کمتری داشته باشد، قیمت تلویزیون ال ای دی تفاوتی چندانی با دستگاهی که پورت بیشتری دارد، ندارد.

البته تلویزیون‌های هوشمند باید انواع HDMI استاندارد 2.0 و 2.1 را داشته باشند. پس زمان خرید باید به این دو پورت توجه زیادی داشته باشید. اگر تلویزیونی با وضوح صفحه نمایش 4K یا بالاتر می‌خواهید، به کابل HDMI پرسرعت نیاز دارید و در بالای آن، اتصالات USB، به‌ویژه درگاه USB 2.0 باشد.

توجه به وضوح صفحه نمایش

یکی دیگر از نکات خرید تلویزیون سامسونگ توجه به کیفیت صفحه نمایش است که حتی در مورد محصولات قدیمی‌تر نیز اهمیت زیادی دارد. همیشه باید قبل از خرید این دستگاه وضوح صفحه نمایش را بررسی کنید. زیرا کیفیت فیلم‌ها به صفحه نمایش بستگی دارد و نباید فقط سایز تلویزیون را در نظر بگیرید. این روزها به ندرت تلویزیون هوشمند با رزولوشن کمتر از Full HD (1980×1080) پیدا می‌شود. با این حال باید مطمئن شوید دستگاه شما کیفیت عالی برای پخش فیلم و تصاویر را دارد.

تلویزیون‌های 8K مانند تلویزیون 75 اینچی هوشمند QLED 8K از جمله محصولات این برند است که صفحه نمایش آن با داشتن میلیون‌ها پیکسل قادر است تصاویر را با کیفیت بالایی نمایش دهد. البته هر چقدر رزولوشن دستگاه بیشتر باشد، هزینه بیشتری دارد و قیمت آن‌ها از 4.000 دلار شروع می‌شود که به اندازه صفحه نمایش نیز بستگی دارد. شما می‌توانید تلویزیون با کیفیت 4K نیز خریداری کنید که قیمت کمتری دارد و تصاویر را با کیفیت باورنکردنی نمایش می‌دهد.

نکات خرید تلویزیون سامسونگ

بررسی صفحه نمایش OLED، LCD و LED

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون سامسونگ توجه به نوع صفحه نمایش است که می‌تواند از LCD، LED و یا OLED باشد. اما تفاوت بین این صفحه نمایش‌ها در چیست؟ OLED به سرعت رنگ‌ها را تغییر می‌دهد و نسبت به LED و LCD درخشان‌تر است. در عین حال تجربه بهتری از رنگ‌های زنده و کنتراست بالاتر را ارائه می‌دهند.

صفحه نمایش LED نمی‌تواند این سطح از کیفیت را مانند صفحه نمایش اولد ارائه دهد. در عین حال صفحه نمایش LCD نیز در حال قدیمی شدن است و دیگر مثل گذشته در بازار نیست. بنابراین به دنبال قیمت تلویزیون سامسونگ مناسب هستید، محصول با صفحه نمایش LED خریداری کنید. محصولات با صفحه نمایش QLED نیز در بازار یافت می‌شود که کیفیت تصاویر در آن‌ها بالاتر است و طول عمر بیشتری دارند. برخی از تلویزیون‌های QLED گرانتر هستند و قیمت آن‌ها به سایز صفحه نمایش نیز بستگی دارد.

توجه به Refresh Rate

رفرش ریت یا نرخ تازه‌سازی به تعداد دفعاتی گفته می‌شود که دستگاه می‌تواند تصویر نمایش (فریم) را در هر ثانیه تازه‌سازی کند. شاید فکر کنید همه تلویزیون‌ها در تازه‌ سازی تصاویر به یک شکل عمل می‌کنند که باید گفت در همه محصولات سامسونگ تفاوت دارد.

هرچه نرخ تازه‌سازی تلویزیون بیشتر باشد، تاری کمتری را در عکس‌های متحرک سریع‌تر دوربین مشاهده می‌کنید. شاید بارها تاری دید را در زمان تماشای صحنه‌های اکشن، رویدادهای ورزشی و یا انجام بازی دیده باشید. در این مواقع رفرش ریت تلویزیون افت می‌کند که باعث تار شدن تصویر می‌شود.

در جدیدترین تلویزیون‌های سامسونگ نرخ به روز رسانی استاندارد بین 60 تا 120 فریم در ثانیه (یا فریم در ثانیه) است. یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ توجه به این ویژگی است که بین تلویزیونی که مثلاً نرخ تازه سازی 100 فریم در ثانیه دارد با تلویزیونی با نرخ 120 فریم در ثانیه، تفاوتی را احساس نمی‌کنید. بنابراین باید اطلاعات روی برچسب دستگاه را مطالعه کنید و اگر این مورد برایتان اهمیت زیادی ندارد، می‌توانید از آن چشم‌پوشی کرده و روی سایر موارد دقت داشته باشید.

راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ و توجه به سازگاری HDR

HDR (یا محدوده دینامیکی بالا) به محدوده دینامیکی تصویر اشاره دارد که بین قسمت‌های روشن و تاریک یک تصویر (کنتراست) افزایش پیدا می‌کند. وقتی تلویزیون سامسونگ قابلیت HDR سازگار داشته داشته باشد، می‌تواند تصاویر را با کیفیت بیشتر نمایش دهد. با این حال سازگاری HDR ضروری نیست و امروزه تلویزیون‌های سامسونگ با HDR متفاوتی از جمله HDR10، HDR10+، HLG، Advanced HDR تولید می‌شود. اکثر تلویزیون‌های سامسونگ از HDR10 پشتیبانی می‌کنند و توصیه می‌کنیم برای تهیه یک محصول بهتر حتما به این ویژگی توجه داشته باشید.

توجه به اندازه صفحه نمایش

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون سامسونگ توجه به سایز دستگاه است. بهترین دستگاه‌های 75 اینچی با کیفیت 4K یا 8K تولید می‌شوند. اگر بخواهید تلویزیون ارزانتری را خریداری کنید، بهتر است سایزهای کمتر از 60 اینچی را در نظر داشته باشید. هر چقدر صفحه نمایش بزرگتر باشد، برای اتاق‌های کوچک مناسب نیست و باعث آسیب به چشم می‌شود.

تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ

آموزش تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ کره ای هم از دیگر نکات برای خرید این دستگاه از برند معروف کره‌ای است. برای اینکه مطمئن شوید دستگاهی که خریداری می‌کنید توسط شرکت سامسونگ تولید شده است و فیک نیست، بهتر است به مدل، سایز و شماره سریال تلویزیون دقت داشته باشید. بر روی برچسب کارتن، برچسب پشت تلویزیون و اطلاعات منوی تنظیمات دستگاه این اطلاعات درج می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید مطابقت دادن این اطلاعات در برچسب پشت تلویزیون، روی کارتن و منوی تنظیمات با همدیگر است.

همچنین باید مدل تلویزیون را در اینترنت جستجو کرده و اطلاعات مربوط به مدل، سایز و شماره سریال را با آنچه که روی بسته‌بندی تلویزیون خریداری شده مشاهده می‌کنید، مقایسه کنید. در صورتی که همه اطلاعات یکسان باشد می‌توانید از اصل بودن تلویزیون مطمئن شوید.

انتخاب بهترین تلویزیون سامسونگ

در آخر

تلویزیون‌های سامسونگ در بازار ایران فروش بالایی دارند. با این حال قبل از انتخاب محصول مورد نظر باید راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ را در نظر داشته باشید که در این مطلب به مهم‌ترین نکات آن پرداختیم. امیدواریم آنچه گفته شد برایتان مفید بوده باشد.

سوالات متداول

HDR در تلویزیون سامسونگ چیست و به چه معناست؟

HDR به محدوده دینامیکی تصویر اشاره دارد که بین قسمت‌های روشن و تاریک یک تصویر (کنتراست) افزایش پیدا می‌کند.

چگونه تلویزیون سامسونگ مناسب را انتخاب کنیم؟

باید به مواردی مثل صفحه نمایش، HDR، سایز تلویزیون، کیفیت صفحه نمایش، نرخ تازه سازی، اصل بودن تلویزیون و تعداد پورت‌ها توجه داشته باشید.

نکات مهم در خرید تلویزیون سامسونگ کدامند؟

مهمترین نکته در ابتدا تشخیص اصل بودن دستگاه است که باید اطلاعات روی برچسب از قبیل مدل و شماره سریال را با اطلاعات در منو تنظیمات تلویزیون مقایسه کنید.

تلویزیون تخت سامسونگ بهتر است یا منحنی؟

اگر زاویه دید مستقیم برای تلویزیون اهمیت زیادی برایتان دارد، تلویزیون تخت مناسب‌تر است. برای کسانی که به زاویه دید اهمیت می‌‌دهند، تلویزیون منحنی مناسب نیست.

تفاوت تلویزیون QLED و LED چیست؟

محصولات با صفحه نمایش QLED نیز در بازار یافت می‌شود که کیفیت تصاویر در آن‌ها بالاتر است و طول عمر بیشتری دارند. برخی از تلویزیون‌های QLED گرانتر هستند و با قرار دادن یک لایه از نقطه‌های کوانتومی روی نور پس زمینه یک پنل LED معمولی عمل می‌کنند.

بهترین کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ کدام است؟

تلویزیون‌هایی که با صفحه نمایش 8K هستند، بیشترین کیفیت نمایش تصویر را دارند و در رده بعدی تلویزیون‌های 4K قرار می‌گیرند.

کدام اندازه تلویزیون سامسونگ بهتر است؟

بستگی به فضای اتاق دارد که برای محیط‌های کوچک نباید تلویزیون بزرگ خریداری کنید تا از آسیب به چشم جلوگیری شود.

کدام فناوری تلویزیون‌های سامسونگ را بخریم و چرا؟

صفحه نمایش QLED، توجه به HDR، پورت‌های HDMI 2.0 و HDMI 2.1 از جمله مواردی است که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا