راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون سونی + نکات مهم هنگام خرید

سونی از جمله برندهای شناخته شده لوازم خانگی در بازار ایران است که تلویزیون‌های آن نیز محبوبیت زیادی دارند. از آنجا که تلویزیون یکی از مهم‌ترین لوازم در هر خانه‌ای است، دانستن اطلاعات در مورد آن اهمیت پیدا می‌کند. اگر جزء طرفداران برند سونی هستید و می‌خواهید یک تلویزیون از همین برند تهیه کنید، بهتر است راهنمای خرید تلویزیون سونی دبی کوچولو را تا انتها دنبال کنید.

تلویزیون سونی ساخت کدام کشور است؟

برند سونی در بین ایرانی‌ها کاملا شناخته شده است و کمتر کسی با نام آن آشنایی ندارد. این برند در زمینه تولید انواع لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی فعالیت دارد و دفتر مرکزی آن در شهر توکیو واقع شده است. با این حال سونی یک شرکت چند ملیتی است و محصولات آن به سراسر دنیا ارسال می‌شود. ایرانی‌ها نیز از جمله مشتریان تولیدات سونی هستند و تلویزیون‌های آن در بسیاری از خانه‌های ایرانیان پیدا می‌شود. اگرچه قیمت تی وی خارجی همیشه بالاتر است، با این حال بسیاری آن را به تولیدات داخلی ترجیح می‌دهند.

در حال حاضر اغلب تلویزیون‌های سونی در بازارهای جهانی توسط شرکت‌های مالزی و ویتنام مونتاژ می‌شود. اما اصل تکنولوژی آن متعلق کشور ژاپن است و بسیاری تلویزیون‌های سونی را ساخت کشور ژاپنی می‌دانند.

راهنمای جامع خرید تلویزیون سونی

برای مشاهده قیمت روز و مشخصات کامل انواع تلویزیون های 2 برند اصلی دیگر، پیشنهاد می کنیم به صفحات زیر مراجعه کنید: 

نکات مهم هنگام خرید تلویزیون سونی

با توجه به افزایش قیمت لوازم خانگی و از جمله تلویزیون، لازم است تا قبل از انتخاب محصول و پرداخت هزینه‌ها به چند نکته دقت داشته باشید:

تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی

یکی از نکات خرید تلویزیون سونی تشخیص اصل بودن آن است. ابتدا باید مدل، شماره سریال و نسخه نرم‌افزار سیستم را بررسی کنید. برای پیدا کردن نسخه نرم‌افزار تلویزیون سونی باید به اطلاعات سیستم دستگاه مراجعه کنید. شماره سریال و مدل تی وی نیز بر روی بسته‌بندی و برچسب دستگاه درج می‌شود. سپس باید به دفترچه راهنمای آن مراجعه و شماره مدل را پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که نام مدل تلویزیون سونی بر روی برچسبی که در پشت تلویزیون قرار دارد، قرار می‌گیرد. اگر بین مدل و شماره سریال روی برچسب با اطلاعات دفترچه راهنما و کارتن اختلاف وجود داشته باشد، نشانه‌ای از اصل نبودن تلویزیون سونی است.

در کنار همه اطلاعات سیستم تلویزیون باید به سال انتشار تلویزیون نیز توجه داشته باشید و جزئیات را به دقت بررسی کنید.

خرید تلویزیون سونی

تلویزیون LED یا OLED و یا QLED؟

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در راهنمای جامع خرید تلویزیون سونی توجه به تکنولوژی به کار رفته در دستگاه است که می‌تواند OLED و یا LED و یا QLED باشد. توجه داشته باشید که قیمت تلویزیون ال ای دی نسبت به تلویزیو‌های اولد کمتر است. هر چند در برند سونی هر دو نوع تلویزیون با این تکنولوژ‌ی‌ها عالی هستند، اما تلویزیون‌هایی که با فناوری OLED تهیه می‌شوند، کیفیت بیشتری برای پخش تصویر دارند. اگر به دنبال یک تلویزیون خوب با هزینه بیشتر هستید، بهتر است تلویزیون‌های OLED را انتخاب کنید.

در صورت تمایل به مشاهده قیمت روز انواع مدل ها و انتخاب سایز تلویزیون مناسب، می توانید بر حسب نیاز خود به هر یک از صفحات زیر مراجعه کنید: 

توجه به وضوح تلویزیون

یکی دیگر از نکات خرید تلویزیون سونی توجه به وضوح و کیفیت تصاویر است. هر چقدر تلویزیون پیکسل بیشتری داشته باشد، کیفیت تصویر آن بیشتر خواهد بود. در تلویزیون‌های 4K و Ultra HD کیفیت، وضوح صفحه نمایش و تعداد پیکسل‌های روی صفحه یکسان است. اما قبل از اینکه تلویزیون سونی خریداری کنید، بهتر است این موارد را دوباره بررسی کنید. هر چقدر پیکسل‌های تلویزیون بیشتر باشد، به معنای تصویر بهتر، واضح‌تر و واقعی‌تر است.

اگر تلویزیون‌های نسل قدیم سونی و یا سایر برندها را به خاطر آورید، متوجه می‌شوید که تصاویر پخش شده هیچ کیفیتی نداشتند. اما وقتی اولین بار تلویزیون‌هایی با تکنولوژی HD راهی بازار شد، میزان پیکسل‌های آن‌ها از 307200 پیکسل به یک میلیون پیکسل (P720) رسید. اکنون هم تلویزیون‌هایی با بیش از 2 میلیون پیکسل (P1080) راهی بازار شده است.

بیش از 5 سال است که سونی هم مثل سایر برندها از فناوری 4K به 8K رسیده است و حالا شما می‌توانید به جای خرید تلویزیون‌های قدیمی‌تر، یک محصول جدیدتر با کیفیت 8K خریداری کنید.

در هر صورت اگر جز کسانی هستید که استفاده زیادی از تلویزیون دارید، بهتر است برای آن هزینه کنید به سراغ یک محصول گران و باکیفیت بروید. فراموش نکنید تلویزیون‌های HD سونی ارزان هستند و فقط برای اتاق خواب یا محل کار توصیه می‌شوند.

راهنمای جامع خرید تلویزیون Sony

توجه به HDR تلویزیون

از دیگر نکات مهم در راهنمای خرید تلویزیون سونی توجه به HDR است که شاید بپرسید چه مفهومی دارد؟ HDR در گوشی‌های همراه و دوربین نیز وجود دارد که به دستگاه اجازه می‌دهد چندین نوردهی را همزمان دریافت و سپس آن‌ها را برای کنتراست بالاتر ترکیب کند. در تلویزیون سونی HDR کنتراست بالاتری در پیکسل‌های موجود ایجاد می‌شود تا کنتراست و رنگ را گسترش دهد. بنابراین نتیجه نهایی طبیعی‌تر، دقیق‌تر و واقعی‌تر می‌شود.

در واقع HDR یک نکته مهم قبل از خرید این دستگاه است که باید به آن دقت داشته باشید. اگر قیمت تلویزیون سونی در گناوه برایتان مناسب است، نباید سریع هزینه را پرداخت کنید. بلکه باید همه موارد و ویژگی‌های دستگاه را بررسی کنید. وقتی تصویر شامل یک گیتار بنفش، کوه قهوه‌ای و تعداد برگ سبز و توت فرنگی است، هر کدام از سوژه‌ها باید با رنگ‌های واقعی خود نمایش داده شوند. اگر تلویزیون مورد نظر بعد از روشن شدن، تمام رنگ‌های سوژه‌ها را واقعی نشان داد، می‌توانید به آن اعتماد کنید.

هوشمند بودن تلویزیون‌ سونی

تلویزیون‌های هوشمند درست مثل یک گوشی عمل کرده و می‌توانید آن را به Wi-Fi خانه متصل کنید. این نوع تلویزیون‌های نسل جدید سونی این قابلیت را دارند که بتوانید هر برنامه یا سرویس پخش ویدئو را روی آن‌ها نصب کنید که از جمله باید به آپارات، فیلیمو و یا سایر سرویس‌هایی مانند Netflix، Prime، Hulu، YouTube و Amazon Prime Video اشاره کنیم. نصب فیلترشکن هم از دیگر مزیت‌های این تلویزیون‌هاست که شما قادر می‌سازد از برنامه‌هایی که فیلتر شده‌اند، استفاده کنید.
البته توصیه ما اینست که برای جلوگیری از مشکلات اتصال و وقفه در پخش، بهتر است به جای وای فای در تلویزیون سونی، از کابل اترنت استفاده کنید.

راهنمای جامع خرید تلویزیون سونی

توجه به کیفیت صدای تلویزیون

یکی دیگر از نکات مهم در خرید تلویزیون سونی توجه به کیفیت صدای دستگاه است. در حال حاضر تلویزیون‌هایی که با فناوری 4K تولید می‌شوند، بلندگوهای قدرتمندتری نسبت به تلویزیون‌های HD دارند. سونی برای کل صفحه نمایش محصولات سری A1E خود به عنوان بلندگو استفاده کرده است که در بین محصولات رقبا کمی شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. همین موضوع باعث تقویت صدای تلویزیون‌های سونی شده است و اگر در یک اتاق بسته قرار بگیرید، صدا برگشت ندارد.

فراموش نکنید تلویزیون‌های 1080P و یا 4K Ultra HD دارای یک یا دو پورت صدای دیجیتال در پشت دستگاه هستند که می‌توانید براساس نیاز خود میزان صدا را ارتقا دهید. البته این برای زمانی است که بخواهید تلویزیون را در یک سالن بزرگ قرار دهید و به تلویزیون به صدای واضح‌تری نیاز داشته باشد. در مطلب دیگری از ما چگونگی راه اندازی و نصب اولیه تلویزیون‌های اندروید سونی را مطالعه کنید تا بتوانید کیفیت صدای دستگاه را براساس سلیقه خود تغییر دهید.

توجه به گارانتی تلویزیون

ممکن است فروشنده یک تلویزیون را مدت‌ها در فروشگاه خود نگهداری کرده و مدت اعتبار گارانتی آن به پایان رسیده باشد. پس زمانی که دستگاه تلویزیون را خریداری می‌کنید، همیشه تاریخ سر رسید ضمانتنامه آن را نیز بررسی کنید. سونی از جمله برندهایی است که در ایران نمایندگی دارد و در صورتی که خراب شود، می‌توانید برای تعمیر آن به نمایندگی مراجعه کنید. همچنین این برند محصولات خود را با خدمات پس از فروش عرضه می‌کند که باید ابتدا از اصل بودن دستگاه مطمئن شوید. سپس تاریخ اعتبار گارانتی و خدمات پس از فروش را بررسی کنید.

تلویزیون برند سونی

در پایان

تلویزیون‌های برند سونی جزء پرفروش‌ترین محصولات در بازار ایران هستند. بسیاری از ایرانیان به برند خوش‌نام و آوازه ژاپنی «سونی» ارادت خاصی دارند و محصولات آن را با جان و دل خریداری می‌کنند. با این حال باید راهنمای خرید تلویزیون سونی را قبل از انتخاب و پرداخت هزینه محصول مورد نظر مطالعه کنید. ضمن اینکه باید از اصل بودن دستگاه نیز مطمئن شوید و سپس آن را خریداری کنید.

سوالات متداول

تلویزیون سونی چه مدلی بخریم؟

جدیدترین مدل‌های تلویزیون سونی با فناوری 8K تولید شده‌اند که تصاویر را واقعی‌تر و واضح‌تر نشان می‌دهند.

تلویزیون های سونی چه امکاناتی دارند؟

این تلویزیون‌ها هوشمند هستند و صفحه نمایش آن‌ها از نوع OLED و پردازنده‌های قوی X1™Ultimate هستند که سرعت بالاتری دارند.

راهنمای خرید تلویزیون سونی شامل چه موارد است؟

توجه به اصل بودن تلویزیون، بررسی صفحه نمایش، کیفیت تصویر و صدا مهم‌ترین نکات در زمان خرید این دستگاه است.

آیا قیمت بهترین تلویزیون های سونی ارزان است؟

شما می‌توانید تلویزیون‌های سونی با فناوری LED را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید.

معیارهای مهم هنگام انتخاب تلویزیون سونی مناسب کدامند؟

توجه به کیفیت صدا، تصویر، سرعت پردازش و شکل ظاهری دستگاه برای خرید آن اهمیت زیادی دارد.

تلویزیون‌های سونی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

این تلویزیون‌ها شامل محصولات ارزان قیمت با کیفیت HD، محصولات میان رده FHD، محصولات 4K، بالا رده در کلاس‌های A و X، پرچمدار های Master Series اولد و LED سونی در کلاس های A و Z است.

رفرش ریت تصویر چیست؟

به معنای نرخ بروزرسانی نمایشگر است که تعداد تصاویری را که تلویزیون در یک ثانیه نمایش می‌دهد، بیان می‌کند. حداقل میزان رفرش ریت تلویزیون 60 هرتز است که زمان خرید باید به آن توجه کنید.

تلویزیون سونی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید از تلویزیون برای پخش مستقیم فیلم از سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدئو استفاده و یا با آن بازی انجام دهید، این تلویزیون از کیفیت بالایی برخوردار است.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام ممنون از مقاله عالیتون، من دنبال تلویزیون با قیمت مناسب میگردم، یه مطلبی توی مجله اقتصاد آفرین درباره تلویزیون های ایکس ویژن میخوندم نوشته بود بهترین برند ایرانی هست، خواستم بدونم شما پیشنهادش میکنید؟ یا پیشنهاد بهتری هم دارید؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید 🙏💙

    1. والله ال جی و سونی و سامسونگ اصلی بخرید خیلی از ایرانیا بهتر و قیمت مناسبترن. گارانتی معتبر هم دارند

  2. سلام من بین انتخاب تلوزیون سونی x75k ۵۵ اینج و ال‌جی نانو۸۴ موندم کدوم رو انتخاب کنم الان یک ماهه هی پرس و جو میکنم قیمتشون یکی هست

    1. جفتشون تلویزیون های خیلی خوبی هستن ولی کیفیت تصویر تلویزیون ال جی به دلیل نانوسل بودن پنلشون یکم بالاتر از تلویزیون سونی X75K هست. برای قیمت هم با آقای صادقی تماس بگیرید قیمت رو عرض میکنه خدتتون.
      09913268003 آقای صادقی
      09913268004 خانم کریمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا