راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون ارزان قیمت در سال 1402

خرید بهترین تلویزیون با وجود تنوع محصول در بازار و برندهای متعدد، کمی دشوار است. ضمن اینکه هر سال نیز شاهد ورود محصولات جدیدتری به بازار هستیم که انتخاب را سخت‌تر می‌کند. به همین دلیل با مطالعه راهنمای خرید تلویزیون می‌توانید خرید بهتری داشته باشید و با بهترین انتخاب برای تهیه این دستگاه، پشیمان نشوید. در ادامه با ما در دبی کوچولو همراه باشید تا نکاتی که برای تهیه تلویزیون نیاز دارید، آشنا شوید و ارزان‌ترین تلویزیون‌های بازار را نیز به شما معرفی کنیم.

راهنمای خرید تلویزیون 1402

برای تهیه یک دستگاه خوب با کارایی مطلوب، لازم است به موارد زیادی دقت داشته باشید تا دچار اشتباه نشوید. این روزها قیمت تلویزیون بالا رفته است و باید با یک بار تهیه، تا سال‌ها به تعمیر یا تعویض دستگاه نیاز پیدا نکنید. برخی از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان خرید تلویزیون ارزان بدانید عبارتند از:

توجه به اندازه صفحه نمایش

اولین نکته مهم در راهنمای خرید تلویزیون هوشمند توجه به سایز دستگاه است. در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در تولید این دستگاه اتفاق افتاده است و حالا به جای اینکه قاب تلویزیون ضخامت بیشتری داشته باشد، صفحه نمایش آن عریض‌تر و بزرگتر شده است. در مقابل قاب دستگاه ضخامت و عرض کمتری دارد و فضای زیادی از آن را اشغال نمی‌کند. در عین حال زیبایی خاصی نیز به تلویزیون بخشیده است.

برای خانه‌های بزرگ خرید یک تلویزیون با صفحه نمایش بین 65 تا 88 اینچ پیشنهاد می‌شود تا بعدها از اینکه برای خرید این دستگاه هزینه زیادی پرداخت کرده‌اید، احساس پشیمانی نداشته باشید. برای اینکه متوجه شوید از چه فاصله‌ای باید به تلویزیون نگاه کنید، باید به پیکسل‌ها توجه داشته باشید. اگر در فاصله نزدیک پیکسل‌ها برایتان قابل مشاهده است، از تلویزیون فاصله بگیرید. حالا در این شرایط باید قادر به دیدن تصاویر به طور شفاف و واضح باشید.

برخی به اشتباه تصور می‌کنند هر چقدر تلویزیون با صفحه نمایش بزرگتری بخرند، تصاویر کیفیت بهتری خواهند داشت. در حالی که برای خانه‌های کوچک که باید از فاصله نزدیک به تلویزیون نگاه کنید، تک تک پیکسل‌های صفحه قابل مشاهده است که چندان جالب نیست. فاصله شما از تلویزیون HD باید سه برابر و برای تلویزیون‌های 4K Ultra HD حدود 1.5 برابر ارتفاع صفحه نمایش باشد. اگر تلویزیون 4K UHD دارید، فاصله شما از این دستگاه باید دو برابر ارتفاع صفحه نمایش باشد. هر چند قیمت تلویزیون ال ای دی با کیفیت 4k بیشتر است، اما ارزش خرید را دارد.

راهنمای خرید تلویزیون هوشمند

توجه به کیفیت تلویزیون

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات بهترین انتخاب برای خرید تلویزیون توجه به رزولوشن و وضوح کامل دستگاه است. در گذشته این دستگاه با رزولوشن 1920*1080 (Full HD) تولید می‌شد. اما حالا تولیدکنندگان تلویزیون در تولید محصولات خود کیفیت تصویر را ارتقاء داده‌اند و شاهد ورود تلویزیون‌هایی با کیفیت Ultra HD، 4K و 8K نیز هستیم که تعدا پیکسل‌های آن‌ها چندین برابر افزایش پیدا کرده است. در تلویزیون‌های 4K تعداد پیکسل‌ها چهار برابر دستگاه‌هایی است که صفحه نمایش HD دارند. در تلویزیون‌های 8K نیز تعداد پیکسل‌ها 8 برابر افزایش پیدا کرده است که در نهایت تصاویری با وضوح بیشتر نمایش داده می‌شود.

دقت داشته باشید که هر چقدر پیکسل‌های دستگاه بیشتر باشد، یعنی اندازه آن‌ها کوچکتر می‌شود و حتی در فاصله نزدیک هم پیکسل دیده نمی‌شود و تصاویر کیفیت بیشتری خواهند داشت. حالا شما با خرید یک دستگاه با پیکسل‌های بیشتر و رزولوشن بالاتر، مجبور نیستید برای خانه کوچک خود یک تلویزیون با صفحه نمایش کوچک انتخاب کنید. اگرچه هنوز بسیاری از فیلم‌ها با کیفیت 4K منتشر نمی‌شود، اما سرویس‌هایی مثل یوتیوب در حال انتشار فیلم‌هایی با این کیفیت است.

توجه به ویژگی HDR

شاید بپرسید HDR چیست و چرا در راهنمای خرید تلویزیون 1402 باید به آن توجه داشته باشید؟ HDR یکی از ویژگی‌های جدید مربوط به تلویزیون‌هایی است که با کیفیت 4K Ultra HD تولید شده‌اند. این عبارت به معنای محدوده دینامیکی بالای دستگاه است که به قابلیت تلویزیون برای ارائه رنگ‌های بیشتر، سطوح کنتراست و افزایش روشنایی اشاره دارد.

در واقع HDR به معنای ارتقاء فرمت 4K یا Ultra HD است که برای تلویزیون‌های HD 1080p قابل اجرا نیست. بنابراین اگر می‌خواهید تصاویری که از تلویزیون پخش می‌شود، رنگ‌های واقعی‌تری داشته باشند، باید به ویژگی HDR آن دقت داشته باشید و اینکه صفحه نمایش دستگاه شما باید از نوع 4K باشد. اگر بین لیست قیمت تلویزیون ال جی نگاه کنید، همیشه محصولاتی که از نوع 4k یا 8k هستند، گرانتر هستند.

راهنمای خرید تلویزیون 1402

توجه به زاویه دید در تلویزیون

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در راهنمای خرید تلویزیون توجه به زاویه دید دستگاه است که باید بالا باشد. اگر شما فاصله خود را از دستگاه افزایش دهید اما همچنان قادر به دیدن تصاویر باکیفیت باشید، نشانه‌ای از زاویه دید بالای تلویزیون است. در دستگاه‌هایی که زاویه دید کم است، وقتی از فاصله دور یا به شکل غیر مستقیم به تلویزیون نگاه می‌کنید، رنگ‌های آن تغییر می‌کند و در واقع کیفیت تصاویر کاهش می‌یابد.

با توجه به اهمیت زاویه دید باید به دنبال محصولی باشید که زاویه دید آن 178 درجه یا 9 درجه از هر دو سمت باشد. وقتی در حالت روبروی دستگاه هستید، بهترین زاویه دید را نسبت به آن دارید و کیفیت و رنگ تصاویر هیچ تغییری نمی‌کند. اما وقتی از بغل به دستگاه نگاه می‌کنید و کیفیت تصویر افت می‌کند، نشانه ضعیف بودن زاویه دید آن است.

زاویه دید گسترده یکی از ویژگی‌های بهترین تلویزیون‌هاست که از هر قسمتی که به آن نگاه کنید، تصاویر همچنان کیفیت اصلی خود را حفظ می‌کنند. در بین لیست قیمت تلویزیون سونی در گناوه نگاه کنید، متوجه تفاوت بین محصولات ارزان و گران در زاویه دید خواهید شد.

توجه به تعداد پورت‌های دستگاه

یکی دیگر از نکات بهترین انتخاب برای خرید تلویزیون توجه به تعداد پورت‌هاست. به طور کلی شما باید به دنبال دستگاهی باشید که حداقل چهار پورت HMDI داشته باشد. این روزها دیگر تلویزیون دستگاه برای دیدن برنامه‌های شبکه‌های مختلف نیست و از آن می‌توانید برای دیدن فیلم با USB، نصب برنامه، استفاده از اینترنت، بازی‌های رایانه‌ای و … استفاده کنید. به همین دلیل تلویزیون برای کار همزمان به چندین پورت HMDI نیاز دارد. فرمت جدیدتر آن نیز HMDI 2.1 است که بهتر است زمان خرید حتما آن را بررسی کنید تا دستگاه این پورت جدید را داشته باشد.

بررسی نوع صفحه نمایش تلویزیون

تلویزیون‌ها دارای دو نوع صفحه نمایش LED و OLED هستند که ال ای دی‌ها برای نمایش پیکسل‌ها از نور پس زمینه استفاده می‌کنند. در حالی که پیکسل‌ها در تلویزیون‌های OLED دارای نور هستند و به نور پس زمینه نیاز ندارند. روشنایی و کیفیت رنگ در تلویزیون‌های LED بهتر است. البته تلویزیون‌های OLED به دلیل نداشتن لامپ‌های LED، نازک‌تر طراحی می‌شوند و به همین دلیل زاویه دید بهتری دارند.

راهنمای خرید تلویزیون بر اساس قیمت

راهنمای خرید تلویزیون بر اساس قیمت

اگر قیمت تلویزیون برایتان اهمیت زیادی دارد و به دنبال خرید تلویزیون اسمارت سامسونگ یا سایر برندهایی مثل ال جی، TCL، سونی، ایکس ویژن، شیائومی، هایسنس و… هستید، بهتر است چند نمونه از بهترین مدل‌های این برندها را بشناسید. در زیر به این محصولات ارزان پرداخته شده است:

تلویزیون تلویزیون ال جی 43UP7550

طبق راهنمای خرید تلویزیون هوشمند یکی از محصولات ارزان و مناسب از برند LG، تلویزیون up7550 43 اینچی است. از این دستگاه می‌توانید برای اتصال کنسول‌های سونی و ایکس باکس نیز استفاده کنید. این دستگاه از جمله محصولات سری UP75 است که برای تماشای فیلم یک محصول عالی ا-ست. این تلویزیون دارای صفحه نمایش LED با پنل IPS است که زاویه دید گسترده‌ای دارد.

تلویزیون شیائومی L43M5-5ASP

یکی دیگر از بهترین تلویزیون‌های ارزان قیمت بازار توسط برند شیائومی تولید شده است. براساس راهنمای خرید تلویزیون 1402 شما باید به دنبال دستگاهی باشید که از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کیفیت قابل قبولی داشته باشد و این تلویزیون همان محصولی است که پیشنهاد می‌دهیم.

تلویزیون شیائومی L43M5-5ASP دارای صفحه نمایش LED است و با سایز 43 اینچ می‌تواند برای خانه‌های نقلی و حتی خانه‌های معمولی تا متراژ 70 متر انتخاب مناسبی باشد. این دستگاه زاویه دید عالی دارد، اما برای محیط‌های تاریک، قادر به نمایش رنگ مشکی به صورت عمیق نیست.

بهترین انتخاب برای خرید تلویزیون

تلویزیون هایسنس 43A6000F

تلویزیون هایسنس 43A6000F هم یکی دیگر از محصولاتی که باید در راهنمای خرید تلویزیون هوشمند به آن اشاره کنیم. این دستگاه 43 اینچی جز تلویزیون‌های سری A6 هایسنس است و با صفحه نمایش LED و کیفیت تصویر Full HD راهی بازار شده است.

داشتن پردازشگر تصویر MasterPro Engine برای کنتراست بهتر باعث شده است تا این تلویزیون تصاویر را با کیفیت بهتری نمایش دهد. همچنین این تلویزیون هایسنس 2 پورت HMDI 1.4 نیز دارد.

در آخر

اکنون تلویزیون‌ها نه تنها برای دیدن فیلم و برنامه‌های شبکه‌ها، بلکه دستگاهی برای نصب و اجرای برنامه‌های اندرویدی و بازی‌های کنسولی نیز هستند. به طوری که شما می‌توانید تلویزیون خانه خود را به Wi-Fi متصل کرده و از آن همچون یک رایانه استفاده کنید. با این حال گاهی نیز می‌خواهید از تلویزیون فقط برای تماشای فیلم استفاده کنید و کیفیت برایتان چندان مهم نیست و روی قیمت بیشتر تمرکز دارید. در اینجا تلاش کردیم راهنمای خرید تلویزیون ارزان قیمت را ارائه دهیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برایتان مفید بوده باشد.

سوالات متداول

موقع خرید تلویزیون باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

توجه به نوع صفحه نمایش (LED یا OLED)، انتخاب سایز مناسب دستگاه، بررسی زاویه دید، ویژگی HDR و کیفیت تصویر از جمله مواردی است که زمان خرید این دستگاه باید به آن توجه داشته باشید.

تلویزیون هوشمند چیست؟

شما می‌توانید بدون اینکه از دستگاه دیگری استفاده کنید، تلویزیون اسمارت خود را به اینترنت متصل و برنامه‌های اندرویدی را روی آن نصب کنید.

آیا قیمت در تعیین نوع تلویزیون اهمیت دارد؟

برای خرید تلویزیون باید به کاربردهای آن توجه داشته باشید. برای انجام بازی و متصل کردن کنسول سونی یا ایکس باکس به تلویزیون بهتر است به دنبال یک دستگاه گران قیمت باشید.

ویژگی های یک تلویزیون خوب چیست؟

داشتن صفحه نمایش LED، زاویه دید گسترده، کیفیت تصویر 4K و یا 8K، سایز بزرگ، پردازنده قدرتمند، تعداد پورت‌های کافی، پخش صدای واضح، کنتراست و رنگ‌های واقعی از جمله ویژگی‌های یک تلویزیون گران قیمت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا