راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون ال جی + نکات مهم هنگام خرید

تلویزیون‌های ال جی چندین دهه است که در بازار ایران عرضه می‌شوند و طرفداران زیادی هم دارند. اگرچه چند سالی است که شرکت‌های ایرانی هم تلویزیون‌های باکیفیتی را راهی بازار می‌کنند، اما برند LG همچنان محبوبیت گذشته خود را حفظ کرده است. این شرکت محصولات متنوعی را تولید می‌کند که خریداران برای انتخاب بهترین تلویزیون سردرگم می‌شوند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با ارائه راهنمای خرید تلویزیون ال جی به شما در تهیه بهترین دستگاه اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم. اگر قصد خرید تلویزیون از این برند را دارید، این مطلب دبی کوچولو را از دست ندهید.

تلویزیون ال جی ساخت کدام کشور است؟

در اصل برند LG یک شرکت در کره جنوبی است و هنوز هم بسیاری تصور می‌کنند که تلویزیون‌های ال جی در این کشور ساخته می‌شود. در حالی که اکنون محصولات این شرکت در کشورهایی مثل اندونزی، مصر، لهستان و چند کشور اروپایی مونتاژ و راهی بازار می‌شود. با این حال همه آن‌ها تحت نظر شرکت اصلی تهیه می‌شود و استانداردهای لازم را دارند.

راهنمای جامع خرید تلویزیون ال جی

نکات مهم در راهنمای خرید تلویزیون ال جی

از آنجا که تلویزیون یک دستگاه گران قیمت است و اگر بخواهید از برند معتبری مثل ال‌جی خرید کنید، باید هزینه بالایی بپردازید، توجه به چند نکته مهم قبل از خرید اهمیت زیادی دارد. در اینجا راهنمای جامع خرید تلویزیون ال جی می‌تواند برای شما قبل از تصمیم‌گیری و انتخاب محصول مورد نظر مفید باشد.

تشخیص تلویزیون ال جی اصل

قبل از اینکه اقدام به خرید تلویزیون ارزان کنید، باید حتما از اصل بودن کالا مطمئن شوید. برای این منظور به شماره سریال روی دستگاه و کارتن دقت داشته باشید که یکسان باشند. ال جی بر روی تلویزیون‌های خود سریال نامبر (S/NO) را درج می‌کند. همچنین این عدد بر روی کارتن دستگاه نیز قرار می‌گیرد که باید آن‌ها را با هم مقایسه کنید تا دقیقا یکسان باشند.

همچنین باید مدل تلویزیون مورد نظر را با نوشته روی بسته بندی مقایسه کنید. ابتدا مدل روی کارتن را بخوانید و سپس تلویزیون را در فروشگاه تست کنید و به قسمت General بروید و از اینجا به قسمت About This TV بروید. سپس بر روی گزینه TV Information بزنید تا مدل تلویزیون ال جی برای شما نمایش داده شود. در مطلب دیگری به طور کامل به روش تشخیص اصل بودن تلویزیون ال جی پرداخته‌ایم.

توجه به پردازنده دستگاه

یکی از مهم‌ترین نکات خرید تلویزیون ال جی توجه به پردازنده دستگاه است که قدرت و سرعت آن در نمایش تصاویر و اجرای دستورات کاربر را برعهده دارد. در جدیدترین مدل‌های محصولات LG از پردازنده‌های آلفا استفاده می‌شود که در دو نسخه 7 و 9 ارائه شده‌اند. در نسل 6 پردازنده‌های محصولات این برند، هوش مصنوعی بروزتر شده است و پردازش واقعی‌تری دارند. همچنین در تلویزیون‌های نسل جدید با پردازنده‌های آلفا، کیفیت صدا و تصویر افزایش پیدا کرده است.

زمان خرید تلویزیون ال جی باید از فروشنده در مورد پردازنده آن سوال کنید تا دچار اشتباه نشوید و دستگاه قدیمی‌تر با پردازنده نسل 5 به شما فروخته نشود.

صفحه نمایش LED یا OLED؟

قیمت تلویزیون ال ای دی نسبت به تلویزیون‌هایی که با صفحه نمایش OLED هستند، ارزان‌تر است. در تلویزیون‌هایی که دارای فناوری LED هستند، از نور پس زمینه برای روشن کردن پیکسل‌ها استفاده می‌شود. در حالی که پیکسل‌های صفحه نمایش OLED خودشان نور دارند و روشن می‌شوند و زاویه دید بهترین نسبت به تلویزیون‌های ال ای دی دارند.

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید تلویزیون ال جی انتخاب تلویزیونی است که از یکی از این فناوری‌ها بهره برده باشد. شاید فکر کنید تلویزیون‌های LED قدیمی هستند و کاربردی ندارد که باید گفت هنوز هم این محصولات در بازار پرفروش هستند؛ زیرا حجم و تعداد رنگ در آن‌ها نسبت به نمایشگرهای اولد بهتر است و رنگ‌هایی با روشنایی بیشتر تولید می‌کند.

همچنین این برند تلویزیون‌های نانوسل را نیز راهی بازار کرده است که وضوح بیشتری در نمایش تصاویر دارد. در تلویزیون‌های نانوسل از نانوذرات استفاده می‌شود که پشت صفحه می‌نشینند و رنگ‌های تیره که روی روشنایی تاثیر می‌گذارند، فیلتر می‌کنند. در نهایت این نانو ذرات رنگ‌های تشکیل‌دهنده هر فریم را نیز تقویت می‌کنند.

نکات خرید تلویزیون ال جی

بهترین مدل تلویزیون ال جی برای خرید

با توجه به تنوع محصولاتی که در این شرکت معتبر وجود دارد، انتخاب بهترین آن‌ها برای مشتریان کمی دشوار است. به همین دلیل باید طبق راهنمای جامع خرید تلویزیون ال جی مدل‌های این تلویزیون را بررسی و سپس بهترین محصول را خریداری کنید. به طور کلی قیمت تلویزیون ال جی برحسب مدل‌ها متفاوت است و همین خریداران را دچار تردید می‌کند که کدام تلویزیون را بخرند.

در زیر می‌توانید برخی از بهترین و پرفروش‌ترین مدل‌های این تلویزیون‌ها را بررسی کنید:

1. تلویزیون‌های OLED 2023 سری Z ال جی

یکی از نکات خرید تلویزیون ال جی بررسی کیفیت تصویر است که برای بسیاری از مشتریان اهمیت زیادی دارد و به آن توجه می‌کنند. این برند تلویزیون‌های OLED 8K سری Z خود را با قیمت گران عرضه کرده است که با صفحه نمایش 77 و 88 اینچ ارائه شده‌اند. در حال حاضر برند LG، مدل‌های Z2 سال 2022 را نیز به بازار عرضه کرده و ممکن است سری جدید Z3 را نیز در اواخر سال 2023 راهی بازار کند.

اگر به دنبال تلویزیون با کیفیت تصویر 4K هستید، تلویزیون‌های سری Z ال جی می‌توانند برای شما مناسب باشند. همچنین مدل‌های سری G و یا مدل‌های C3 نیز با همین ویژگی ساخته شده‌اند و دارای پنل‌های OLED هستند. در این تلویزیون‌ها از پردازنده‌های جدید Alpha 9 Gen 6 استفاده شده است. برای مثال باید به تلویزیون ال جی 77 اینچ OLED مدل C3 اسمارت 4k اشاره کنیم که در آن از پردازنده α9 Gen6 AI Processor 4K استفاده شده است.

اگر از طرفداران تلویزیون‌های OLED هستید اما به دنبال یک تلویزیون ارزان‌تر می‌گردید، تلویزیون‌های سری B3 با قیمت ارزان‌تری عرضه شده‌اند.

2. تلویزیون‌های سری G3 ال جی

در سال 2023 مدل‌های جدید از سری G راهی بازار شد که بالاترین عملکرد HDR را داشتند و طراحی آن‌ها با مدل‌های قبلی متفاوت بود. مجموعه تلویزیون‌های سری G3 به خاطر اینکه اولین تلویزیون‌های OLED هستند و از فناوری جدید میکرولنز (MLA) استفاده می‌کنند، با استقبال زیادی روبرو شده‌اند. در این تلویزیون‌ها از میلیاردها لنز محدب استفاده شده است که باعث می‌شود شما زمان تماشای تلویزیون نور بیشتری را دریافت کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

ال جی بر این نظر است که مدل‌های G3 تا 70 درصد نسبت به تلویزیون‌های سری B روشن‌تر هستند. از سوی دیگر عملکرد دینامیکی (HDR) بهتری دارند و اشباع رنگ در آن‌ها بهبود یافته است و حتی زاویه دید بهتری نسبت به مدل‌های قبلی دارند. البته همه تلویزیون‌های OLED برند LG در این زمینه خیلی خوب عمل می‌کنند و یک پوشش ضدانعکاس دارند که در اتاق‌های با نور محیطی بیشتر، بازتاب را کاهش می‌دهد.

تلویزیون‌های سری G3 این برند در اندازه‌های 55، 65، 77 و 83 اینچی تولید شده‌اند. البته هر چقدر صفحه نمایش تلویزیون بزرگتر می‌شود، فناوری‌های ویژه تقویت‌کننده روشنایی در آن حذف می‌شود. این سری از تلویزیون‌های LG یک دیوار بدون شکاف دارند که می‌توانید آن را روی دیوار نصب کنید.

تلویزیون ال جی

3. تلویزیون‌های سری C3 ال جی

یکی دیگر از مدل‌های برند ال جی، تلویزیون‌های سری C3 است که قیمت ارزان‌تری دارند. با توجه به این موضوع در راهنمای خرید تلویزیون ال جی سعی داریم عملکرد این سری از تلویزیون‌ها را نیز به طور مختصر بررسی کنیم.

تلویزیون‌های سری C3 به تلویزیون‌های سری G3 تقریبا نزدیک هستند، با این تفاوت که که دیگر خبری از فناوری تقویت‌کننده روشنایی نیست و در عوض، سیستم صوتی آن‌ها تقویت شده است. برند ال جی برای تولید تلویزیون‌های سری C3 تا حدودی از مدل‌های C2 پیروی و برخی تغییرات را در پردازنده را اعمال کرده است. در این تلویزیون‌ها از پردازنده‌های جدید آلفا 9 الی جی استفاده شده است که همه چیز از جمله کیفیت صدا، کنتراست، رنگ‌ها، توانایی تلویزیون برای نمایش مناسب روشنایی و ارتقا کیفیت تصاویر را کنترل می‌کند.

در تلویزیون‌های سری C3 ال جدید پردازنده جدید آلفا 9 می‌تواند صدای فراگیر مجازی 9.1.2 کاناله تولید کند که از بلندگوهای داخلی تلویزیون کمک می‌گیرد. یکی از دلایل پیشنهاد این تلویزیون‌ها، داشتن اندازه بزرگتر است که کوچکترین آن‌ها 42 و 48 اینچی است. البته تلویزیون‌های سری C3 با اندازه 83 اینچی نیز تولید شده است.

4. تلویزیون‌های سری B3 ال جی

اگر بودجه محدودتری برای خرید تلویزیون‌های OLED ال جی را دارید، مدل‌های سری B3 را پیشنهاد می‌دهیم که در سال 2023 راهی بازار شده‌اند. ال جی برای کاهش هزینه های تمام شده این تلویزیون‌ها از پنل EVO پر نور برای آن‌ها استفاده نکرده است و پردازنده آن‌ها به اندازه پردازنده محصولات سری G3 و C3 قدرتمند نیست. با این حال تلویزیون‌های سری B3 با صفحه نمایش 55، 65 و 77 اینچی تولید می‌شوند و نسبت به مدل‌های C3 قیمت کمتری دارند.

5. تلویزیون‌های QNED ال جی

اگر به دنبال محصولات پرچم‌دار و گران ال جی هستید، تلویزیون سری QNED85 را پیشنهاد می‌دهیم که در آن از نور پس زمینه مینی LED با نور کم استفاده شده است. این تلویزیون‌ها دارای LED کوچکترند که چراغ‌ها به طور دقیق در آن‌ها کنترل شده‌ است و سازندگان می‌توانند به جای ده‌ها لامپ LED، از هزاران لامپ استفاده کنند. در نهایت کنتراست در این تلویزیون‌ها بهبود پیدا می‌کند. تلویزیون های سری QNED در اندازه‌های 55، 65، 75 و 86 اینچی تولید می‌شود و دارای پردازنده آلفا 7 ال جی هستند.

پشتیبانی از صدای Dolby Vision HDR و Dolby Atmos از دیگر ویژگی‌های این محصولات جدید برند LG است.

نکات انتخاب تلویزیون ال جی

6. تلویزیون‌های سری UR ال جی

در نهایت نوبت به تلویزیون‌های نانوسل ال جی می‌رسد که پیش‌تر نیز در مورد آن ها صحبت کردیم. در سال 2023 LG از گفتن نام نانوسل خودداری و آن‌ها را به عنوان تلویزیون‌های سری UR راهی بازار کرد. تلویزیون‌های UR90 این برند با نور پس زمینه LED لبه‌ای و صفحه نمایش 43 تا 75 اینچی تولید شدند.

در آخر

یکی از بهترین برند‌های تولید لوازم خانگی و از جمله تلویزیون در دنیا، LG است که با نام آن آشنایی دارید. در اینجا به راهنمای جامع خرید تلویزیون ال جی پرداختیم و سری‌های مختلف محصولات این برند را بررسی کردیم. امیدواریم آنچه گفت شد برایتان مفید بوده باشد.

سوالات متداول

تلویزیون ال جی کره و چین چه فرقی باهمدیگر دارند؟

برند ال جی کره هیچگاه در مورد یکسان بودن تلویزیون‌های خود با محصولات چینی صحبت نکرده است و حتی تولیدات کره با گارانتی دو برابر تولیدات چینی عرضه می‌شوند.

معیارهای مهم هنگام انتخاب تلویزیون ال جی مناسب کدامند؟

توجه به پردازنده، اندازه و نوع صفحه نمایش (LED یا OLED)، کیفیت تصویر و صدا از جمله مهم‌ترین نکاتی است که زمان خرید باید به آن‌ها دقت داشته باشید.

تلویزیون‌های ال جی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

محصولات این برند شامل تلویزیون‌های ارزان قیمت (پایین رده)، میان رده و پرچم دارد و شامل سری Z، G، C، B و …. است.

قبل از خرید تلویزیون ال‌ جی به چه مواردی باید دقت کنیم؟

حتما از اصل بودن کالا مطمئن شوید و بارکد، شماره سریال و مدل محصول را بررسی کنید.

کدام تلویزیون ال جی برای بازی و سرگرمی مناسب است؟

تلویزیون‌های سری CS ال جی هستند که از پورت HMDI2.1 پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون‌های میان رده ال جی کدامند؟

تلویزیون‌های سری C3 این برند جز محصولات میان رده و با قیمت مناسب هستند که البته باید سایز صفحه نمایش را نیز در نظر داشته باشید که زیر 65 اینچ باشد.

تلویزیون ال جی برای چه کسانی مناسب است؟

این برند برای تمامی گروه‌های سنی و خانواده‌ها با توانایی مالی کم، متوسط و بالا یک محصول را تهیه کرده است. حتی گیمرها هم می‌توانند از تلویزیون‌های ال جی استفاده کنند.

فرش ریت تلویزیون های ال جی چند هرتز است؟

اغلب تلویزیون‌های 4K این برند با فرش ریت 120 هرتز تولید می‌شود و بیشتر از این مقدار نمی‌توانند باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا