امکانات تلویزیون + آموزشراهنمای خرید تلویزیون

انواع کیفیت صفحه نمایش تلویزیون

انواع کیفیت صفحه نمایش تلویزیون

کیفیت صفحه نمایش SD

کیفیت صفحه نمایش SD کیفیت معمولی محسوب می‌شود عبارت کامل این کیفیت کیفیت SDTV میباشد. کیفیت اصلی معمولا از 480 پیکسل برخوردار است کیفیت‌های SD 480 ردیف پیکسلی دارند و در هر خط 720 پیکسل وجود دارد و با عبارت 720 * 480 نشان داده می‌شود.
کیفیت تصویر SD دو محدوده PAL و NTSC دارد منظور از محدوده محدوده NTSC همان 720 * 480 پیکسل می‌باشد اما محدوده PAL برابر 576 ردیف یا خط پیکسل دارد و در هر خط 720 پیکسل وجود دارد. محدوده پال به صورت 720 * 576 پیکسل نمایش داده میشود در میان انواع کیفیت صفحه نمایش کیفیت تصویر SD یا معمولی کمترین تعداد پیکسل را دارد. فیلم‌های دی وی دی قدیمی با فرمت SD ساخته شده اند. اگر شما با استفاده از کابل HDMI یا S-video فیلم‌هایی با کیفیت SD مشاهده کنید تفاوتی در کیفیت این فیلم‌ها نمی بینید. کیفیت تصویر 480 پیکسل رزولوشن 720 * 480 پیکسل دارد یا به عبارتی در هر فریم 354600 پیکسل وجود دارد. کیفیت تصویر 720 پیکسل از رزولوشن 720 * 576 پیکسل برخوردار است و در هر فریم دارای پیکسل‌های 414720 می‌باشد. پیشنهاد میکنیم برای مشاهده انواع قیمت تی وی روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

کیفیت صفحه نمایش HD

کیفیت صفحه نمایش HD در مقایسه با کیفیت SD از کیفیت بالاتری برخوردار است. این کیفیت برای اولین بار برای یک سری از تلویزیون‌هایی که در اوت سال 1936 به بازار عرضه شد به کار برده شد. در این زمان میان کمپانی‌ها برای تولید تلویزیون اچ دی در قرن بیستم رقابت تنگاتنگی ایجاد شد و در نتیجه این امکان فراهم شد که کمپانی‌ها با یکدیگر رقابت کرده و در قرن بیستم تلویزیون‌های اچ دی را به بازار عرضه کنند. منظور از اچ دی کیفیت بالا است و این عبارت در انگلیسی مخفف کلمه‌های High Definition می‌باشد. تلویزیون‌هایی که مجهز به کیفیت تصویر اچ دی هستند معمولاً تلویزیون‌های دیجیتالی می‌باشند و در مقایسه با تلویزیون‌های معمولی یعنی SD کیفیت تصویر آنها چند برابر بهتر شده است در تلویزیون‌هایی با کیفیت تصویر اچ دی صفحه نمایش و تصاویر با کیفیت بالاتری برای شما نشان داده می‌شود. تلویزیون‌های HD به راحتی می‌توانند با سایر دستگاه‌های الکترونیک مانند کامپیوتر متصل شوند. این محصولات شفافیت بسیار بالایی دارند و تصاویر و محتواها را با دقت گسترده‌ای برای شما ارائه می‌دهند. تلویزیون‌های اچ دی در نمایش رنگ‌ها نیز دقیق تر بوده و از طیف گسترده ای از رنگ‌ها پشتیبانی می‌کند. تلویزیون‌های اچ دی در مقایسه با تلویزیون‌های SD از نظر طول و عرض تصویر گسترش یافته است و وسعت بیشتری دارند. صداهای دیجیتال چند کانال با کیفیت بالا یکی دیگر از ویژگی‌های تلویزیون‌های اچ دی می‌باشد. تلویزیون‌های اچ دی فرمت‌های مختلفی دارد کیفیت 720 پیکسل با رزولوشن 720 * 1280 پیکسل برای کیفیت‌های اچ دی می‌باشد. کیفیت تصویر HD در هر فریم دارای 921600 پیکسل است. پیشنهاد میکنیم برای مشاهده انواع تلویزیون اچ دی HD روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

انواع کیفیت صفحه نمایش تلویزیون
کیفیت صفحه نمایش فول اچ دی  (Full HD)

در تلویزیون‌هایی که مجهز به کیفیت فول اچ دی (Full HD) هستند کیفیت تصویر در مقایسه با اچ دی افزایش یافته است شما با خرید تلویزیون‌های فول اچ دی (Full HD) به راحتی می‌توانید تمامی جزئیات تصویر و ریزترین و دقیق ترین آنها را نیز مشاهده کنید. حداکثر پیکسل در کیفیت صفحه نمایش فول اچ دی (Full HD) 1920 پیکسل به صورت افقی و 1080 پیکسل به صورت عمودی است. کیفیت تصویر فول اچ دی (Full HD) به عنوان 1080p نیز شناخته شده است و به همین دلیل با این فرمت 1080 نیز می‌گویند. منظور از فرمت 1080 حداکثر پیکسل‌های تصویر در حالت عمودی است کیفیت تصویر فول اچ دی (Full HD) یا 1080 p از رزولوشن 1920 * 1080 پیکسل برخوردار است و در هر فریم 921600 پیکسل دارد.

کیفیت صفحه نمایش فول اچ دی  (Full HD)
کیفیت تصویر 4K

تلویزیون‌هایی که مجهز به کیفیت تصویر 4K هستند در مقایسه با تلویزیون‌های فول اچ دی (Full HD) یا 1080p وضوح و کیفیت بالاتری دارند. فناوری به کار رفته در کیفیت تصویر 4K باعث شده است که تعداد پیکسل‌ها افزایش یافته و این تعداد پیکسل‌های زیاد در یک محیط کوچک جمع شود. یکی از علت‌هایی که به کیفیت تصویر 4K می‌گویند این است که این تلویزیون‌ها 4 برابر رزولوشن و کیفیت تصویر فول اچ دی (Full HD) هستند. کیفیت‌های تصویر 4K می‌توانند تصاویر و محتوا را با جزئیات بالا و دقت رنگی گسترده برای شما ارائه دهند. کاربران با خرید تلویزیون فرکانس تمامی جزئیات را دریافت کرده و هیچ جزئیاتی را از دست نمی دهند. شما حتی می‌توانید گرد و غبار موجود در هوا و ریزترین و دقیق ترین جزئیات را مشاهده کنید. هرچه تعداد پیکسل و افزایش یابد جزئیات بیشتری برای بینندگان نشان داده می‌شود. یکی از نکته که یکی از نکاتی که باید به آن توجه نمود این است که محصولات اپل صفحه نمایش retina دارند به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید این صفحه نمایش‌ها را با سایر صفحه ‌نمایش مقایسه کنید. زمانی که شما با استفاده از اسمارت فون‌ها تبلت‌ها و لپتاپ‌ها به کیفیت تصاویر کنید متوجه می‌شوید که جزئیات را راحت‌تر و بیشتر دریافت می‌کنید زیرا این طبیعی است و شما از فاصله نزدیکی به این دستگاه‌ها نگاه می‌کنید اما موضوع درباره تلویزیون‌ها متفاوت است و محصولات سایز و ابعاد مختلفی داشته و فاصله نشستن کاربران نیز از تلویزیون‌ها متفاوت می‌باشد. پیشنهاد میکنیم برای مشاهده انواع تلویزیون فورکا 4K روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

کیفیت تصویر 4K

کیفیت تصویر 8K

استاندارد «فول اولترا اچ دی (Full Ultra HD) را در بیشتر مواقع 8K می‌خوانند. این رزولوشن 4320*7680 پیکسل دارد که در واقع 31776000 پیکسل می‌شود. اندازه این تلویزیون ها که در آینده ارائه خواهند شد احتمالا باید بزرگ باشد. این فناوری 8K نامیده شده زیرا تصاویر با کیفیت تقریبا 800 میلیون پیکسل هستند .تصویر 8K روشن ترین تصویر را در آینده خواهد داشت، تحقیقات جهانی که انجام شده است نشان می‌دهد که کیفیت 8K به قدری ایت که کاربران نمی توانند واقعیت را از غیر آن تشخیص دهند. بسیاری از افراد این کیفیت را کاملترین شکل تلویزیون لقب داده اند. پیکسل های 8K چهار برابر بیشتر از رزولوشن 4K است تصور کنید که تماشای رزولیشن 4K چه قدر لذت بخش است حال این کیفیت را چهار برابر کنید چه احساسی خواهید داشت؟

کیفیت تصویر 8K
نتیجه گیری

در این مقاله انواع صفحه نمایش‌ها را برای شما معرفی نمودیم کیفیت‌های تصویر اصلی دیگر قدیمی شده و بسیاری از مردم به استفاده از کیفیت‌های فول اچ دی (Full HD) و فورکا روی آورده‌اند کیفیت تصویر فورکا در مقایسه با فول اچ دی (Full HD) رزولوشن بیشتری داشته و چهار برابر از پیکسل‌های بیشتری برخوردار است و به همین دلیل گران تر نیز بوده و می‌تواند تصاویر و محتوا را با جزئیات بالا برای شما ارائه دهد. شما با خرید یک تلویزیون 4K به راحتی می‌توانید تصاویر و محتوای قدیمی خودتان را نیز با کیفیت بالاتری مشاهده کنید. شاید دسترسی به کیفیت تصویر 4K اکنون کمی دشوار باشد اما این اطمینان را داشته باشید که در آینده ای نه چندان دور تعداد محتوای فورکا افزایش یافته و شما می‌توانید به راحتی به این محتواها دسترسی داشته باشید به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در خرید تلویزیون محصول بخرید که مجهز به کیفیت تصویر فورکا باشد تا بتواند برای سال‌های آینده نیز جوابگوی نیازهای شما باشد.

انواع کیفیت صفحه نمایش تلویزیون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا