امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

پورت LAN چیست و چه کاربردی در تلویزیون دارد؟

پورت LAN و کاربردهای آن در تلویزیون چیست؟

تا حالا پورت LAN را شنیده اید؟ آیا میدانید کاربرد پورت LAN در تلویزیون چیست؟ در این مقاله قصد داریم شما را با پورت LAN و کاربردهای آن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید تا با کاربرد کابل و پورت LAN در تلویزیون آشنا شوید.

what-is-a-lan-cable

پورت چیست؟

پورت یا ورودی، درگاهی است که بواسطه ی آن اطلاعات بین دو دستگاه از یکی به دیگری منتقل می شود. پورت با استفاده از کابل داده ها را وارد یا خارج می کند. پورت ها انواع مختلفی دارند مانند پورت LAN، HDMI، USB، DVI و … هر کدام از این پورت ها برای اطلاعات و دستگاه های خاصی طراحی شده اند.

what-is-a-lan-cable

برای مشاهده قیمت روز و مشخصات کامل انواع تلویزیون های سه برند اصلی، پیشنهاد می کنیم به صفحات زیر مراجعه کنید: 

پورت LAN چیست؟

LAN مخفف عبارت Local area network می باشد. این پورت معمولا در وسایلی هم چون کامپیوتر و تلویزیون و … قرار داده شده است. به این پورت Ethernet اینترنت نیز می گویند. پورت LAN شبکه ای محلی و یکی از بهترین درگاه ها برای رد و بدل کردن اطلاعات است. این پورت با استفاده از چند رایانه شبکه کوچک خانگی ایجاد می کند.

what-is-a-lan-cable

شبکه چیست؟

شبکه‌ مجموعه‌ای‌ از سرویس‌ دهنده‌ها و سرویس‌ گیرنده‌ ها هستند که‌ این سرویس دهنده ها و سرویس گیرنده ها با هم متصل می شوند. نقش سرویس‌ دهنده‌ها (Server) خدمات‌ دهی‌، و نقش سرویس‌ گیرنده‌ها (Client) مشتری‌ است.

شبکه‌ها به‌ دو دسته‌ شبکه‌های‌ محلی‌ LAN و شبکه‌های‌ بزرگ‌تر از آن‌ WIDE AREA NETWORK  تقسیم‌ می شوند.

what-is-a-lan-cable

شبکه LAN چیست؟

LAN ناحیه کوچکی مانند یک ساختمان یا یک شرکت را به هم متصل می کند، بعد از این اتصال سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالاست. LAN می تواند کامپیوترها، اسکنر، پرینتر و … را به هم متصل نماید و مجموعه ای از سرویس دهنده ها و سرویس گیرند ها ایجاد کند. اگر چند LAN که در واقع شبکه های محلی هستند، به هم متصل شوند شبکه ی WAN ایجاد می شود.

what-is-a-lan-cable

پورت LAN در چه مدل تلویزیون هایی وجود دارد و کارایی آن چیست؟

بسیاری از تلویزیون های هوشمندی که در سال های اخیر تولید شده اند به این پورت مجهز می باشند مانند تلویزیون سامسونگ، تلویزیون سونی، تلویزیون ال جی، تلویزیون پاناسونیک، تلویزیون فیلیپس و … این تلویزیون ها با وجود پورت LAN از قابلیت هایی برخوردار شده اند ازجمله:

  • اتصال به دستگاه مختلف مانند گوشی، تبلت و لپ تاپ
  • اتصال به اینترنت
  • وب گردی
  • از طریق کابل LAN می توانید با تلویزیون به وای فای متصل شوید

جهت خرید تلویزیون در سایت دبی کوچولو بر روی لینک درج شده کلیک کرده و انواع برندها را به همراه قیمت مشاهده نمایید.

در صورت تمایل به مشاهده قیمت روز انواع مدل ها و انتخاب سایز تلویزیون مناسب، می توانید بر حسب نیاز خود به هر یک از صفحات زیر مراجعه کنید: 

what-is-a-lan-cable

کابل LAN چند نوع است؟

کابل LAN دو نوع شیلد دار و بدون شیلد است. شیلد از نویزهای داخلی و خارجی جلوگیری می کند.

باید گفت به طور کلی کابل شبکه دونوع STP و UTP است. روکش کابل مانند محافظی است که از کابل در برابر تهدیدات خارجی، تداخل الکتریکی، سیگنالهای مزاحم، ضربات و کشش های احتمالی محافظت میکند. این روکش شامل روکش پی وی سی و یا فویل آلومینیمی، شیلد مسی و نخ ابریشمی میباشد.

به پورت LAN، پورت شبکه (network port) یا پورت اترنت (Ethernet port) هم گفته میشه که به کامپیوتر اجازه میده تا با استفاده از یک اتصال سیمی به یک شبکه متصل شود.

با استفاده از پورت LAN می توان به اینترنت وای فای وصل شد و در صفحات وب به گشتن پرداخت. با استفاده از پورت LAN می توان تلویزیون را به شبکه خانگی تبدیل کرد که پیشتر درباره آن توضیح دادیم. می توانید با زدن پورت LAN به مودم وایرلس یک شبکه بی سیم با نوت بوک خود داشته باشید.

what-is-a-lan-cable

چگونه تلویزیون را با استفاده از پورت LAN به اینترنت متصل کنیم ؟

همانطور که گفتیم پورت LAN این قابلیت را برای تلویزیون ایجاد نموده است که به اینترنت متصل شود و کاربران بتوانند علاوه بر وب گردی از تماشای محتوای با کیفیت 4K و بالاتر از 4K در شبکه هایی مثل یوتیوب و … لذت ببرند. برای اینکه تلویزیونتان را به اینترنت متصل کنید، فقط کافی است اترنت یا LAN را را از روتر به پورت شبکه محلی یا (LAN) در پشت دستگاه وصل کنید. پورت LAN با کابل اینترنت به رایانه‌ها، سوئیچ‌ها و روتر‌های دیگه متصل می شود.

تلویزیون های که دارای سیستم عامل اندروید هستند را چگونه با پورت LAN به اینترنت وصل کنیم؟

  1. دکمه HOME را از روی ریموت فشار دهید
  2. Seting را انتخاب نماید
  3. گزینه Network را از از دسته بندی Network & Accessories انتخاب کنید
  4. Network setup را انتخاب کنید
  5. Easy را انتخاب کنید
  6. شبکه سیمی را انتخاب کنید
  7. دستورالعمل های روی صفحه را برای تکمیل تنظیمات دنبال نمایید

تلویزیون های با سیستم عامل آندروید منتشر شده در سال 2014 و قبل از آن را چگونه با پورت LAN به اینترنت وصل کنیم؟

  1. دکمه HOME را از روی ریموت فشار دهید
  2. Seting را انتخاب کنید
  3. گزینه Network را انتخاب نمایید
  4. Network setup را انتخاب کنید
  5. Set up network connection یا Wired Setup را انتخاب کنید
  6. Easy یا Auto را انتخاب نمایید
  7. دستورالعمل های روی صفحه را برای تکمیل تنظیمات دنبال کنید

 

تبدیل USB 3 به LAN گیگابیت

مبدل USB3.0 به اترنت (Ethernet) مدل گیگابیت توسط شرکت مشهور ونتو طراحی و تولید شده‌ است. این مبدل در لپ‌تاپ و سیستم های فاقد پورت LAN به صورت اکسترنال استفاده می شود. اگر در کامپیوتر و لب تاپ تعداد بیشتری پورت LAN بخواهید می توانید آن را افزایش دهید. به کمک این مبدل، می‌توان از خروجی USB3.0 یک درگاه شبکه به صورت اکسترنال دریافت کرد. این مبدل سرعت انتقال اطلاعات تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش می دهد و بدون هیچ قطعی در ارتباط، انتقال اطلاعات را پشتیبانی می کند. علاوه براین، قابلیت سازگاری با سیستم عمل مک (Mac) و لینوکس (Linux) را در کنار پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز (Windows) دارد.

what-is-a-lan-cable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا