امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

کاربرد دکمه EPG بر روی کنترول تلویزیون چیست؟

EPG چیست؟

همین الان کنترل تلویزیون خود را به دست بگیرید، به احتمال خیلی زیاد در ریموت کنترل تلویزیونتان گزینه و کلیدی به نام EPG خواهید یافت، آیا می دانید این دکمه چه کارکرد هایی دارد؟ چه قابلیت هایی برایتان دارد؟ اگر بخواهید که برنامه ی مورد علاقه تان را ببینید و آن را ضبط کنید چگونه از زمان پخش آن مطلع می شوید؟ در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کاربردهای این دکمه آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

برای مشاهده قیمت روز و مشخصات کامل انواع تلویزیون های سه برند اصلی، پیشنهاد می کنیم به صفحات زیر مراجعه کنید: 

دکمه EPG بر روی ریموت کنترل تلویزیون چیست و چه کاربردی دارد؟

EPG از کنار هم قرار گرفتن حروف اول عبارت Electronic Program Guide شکل گرفته است. این عبارت یعنی برنامه راهنمای الکترونیک. فناوری EPG فناوری جدیدی می باشد که به صورت یک گزینه بر روی ریموت کنترول تلویزیون شما قرار دارد. عملکرد این دکمه این است که کاربران را راهنمایی می کند. همانگونه که شما در خرید وسایل خودتان معمولا کاتالوگ یا راهنمایی را دریافت می کنید، این دکمه دقیقا کار همان کاتالوگ یا راهنمای برنامه ها را  دارد. این راهنما باعث می شود که شما بدانید در چه زمانی چه برنامه هایی پخش خواهند شد. کسی که باید این برنامه ها را طراحی و ارائه کند سازمان صدا و سیما می باشد. کاربران برای اینکه این راهنمایی ها را دریافت کنند باید از گیرنده‌های دیجیتال خود استفاده کنند.

 

حالا که کاربران به فهرست برنامه‌ های یک شبکه‌ ی خاص می توانند دسرترسی داشته باشند این امکان برایشان فراهم می شود که برنامه‌ ریزی کنند تا بتوانند فیلم خاصی را که مورد علاقه شان است را ببینند. برای همه پیش آمده است که دوست دارند برنامه ای را ببینند اما فراموش کرده اند و در نیمه های برنامه یا حتی ساعت ها پس از تمام شدن برنامه به سراغ تلویزیون رفته اند و در اینصورت باید به دنبال تکرار آن باشند، تکرار برنامه خوب است اما برای برخی ها نمی تواند جایگزین برنامه ی اصلی آن باشد حداقلش این است که زمان را ازدست داده اند. علاوه بر آن به راحتی می ‌توانید دستگاه یا گیرنده‌ دیجیتال را طوری تنظیم کنید که در زمان مورد نظر شروع به ضبط برنامه ‌ی مورد علاقه‌ ی شما کند. پس دیگر نیازی نیست نگران این باشید که فیلم مورد علاقه‌ی شما از دسترس خارج شده است چون حالا آن را روی فلش یا حافظه‌های جانبی دیگر دارید.

فناوری EPG در چه مدل از  تلویزیون ها  وجود دارند؟

این فناوری در بسیاری از مدل ها وجود دارند از جمله : تلویزیون سونی، تلویزیون ال جی ، تلویزیون هایسنس ، تلویزیون سامسونگ و… اگر این برند ها را دارید مطمئن باشید که می توانید از این راهنما استفاده کنید.

عملکرد EPG چیست؟

پیشتر کاربران می توانستند برنامه هایی را که قرار است پخش شود را از پیام نما یا همان تلتکست دنبال می کردند. اما امروزه فناوری EPG جایگزین پیام نما شده است. کاربران اکنون می توانند از EPG به جای تلتکست استفاده کنند. این نکته را بدانید که هر شبکه یا کانال تلویزیونی و رادیویی برای خود یک EPG دارد. در مدل های جدید تر این فناوری این امکان وجود دارد که کاربران با سازمان صدا و سیما تعامل داشته باشند و نظرات خود را در مورد زمان پخش برنامه ها و حتی موارد دیگر ارائه دهند و بازخورد دریافت کنند.

نحوه ی استفاده از Electronic Program Guide

اگر شما می خواهید از این راهنمای کاربردی استفاده کنید می توانید به راحتی دکمه EPG یا INFO را بر روی ریموت کنترل تلویزیون فشار دهید. با فشردن این دکمه از امکانات و قابلیت های این راهنما باخبر شوید. شما همچنین می توانید برنامه های محبوبتان را بیابید و بر طبق آن ها از برنامه ضبط ویدیو استفاده کنید و آن را تنظیم نمایید تا برنامه های مورد علاقه خود را ضبط کنید.

 

 

در صورت تمایل به مشاهده قیمت روز انواع مدل ها و انتخاب سایز تلویزیون مناسب، می توانید بر حسب نیاز خود به هر یک از صفحات زیر مراجعه کنید: 

کاربرد های دیگر EPG در تلویزیون چیست؟

فناوری EPG برنامه هاي تحت موبايل نيز دارد .این راهنمای کاربردی می تواند امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار دهد برخی از این امکانات عبارتند از:

  • اطلاع یافتن از نام برنامه ها
  • ارتباط با سامانه ی پیامکی برنامه
  • اطلاع یافتن از توضیحات برنامه
  • اطلاع یافتن از عوامل تولید برنامه
  • ارتباط با سوال پیامکی برنامه
  • دریافت خلاصه ی برنامه های تلویزیونی
  • باخبر شدن از زمان پخش برنامه ها
  • اطلاع یافتن از برندگان قسمت قبل
  • یافتن تلفن ارتباط با برنامه
  • اطلاع یافتن از تلفن ارتباط با برنامه
  • برخورداری از امکان جست و جو در برنامه ها
  • اطلاع از میهمانان و کارشناسان برنامه
  • آگاهی از مجریان بخش های مختلف برنامه
  • امکان جست و جو دربرنامه ها و…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا