امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

امبیلایت Ambilight چیست؟

Ambilight مخفف Ambient Lighting به معنای نور محیط یا نور پس زمینه مانیتور یا تلویزیون است. فیلیپس اولین شرکتی بود که ایده نورپردازی محیط اطراف تلویزیون یا مانیتور را مطرح کرد. همانطور که می دانید هر ایده ای اعم از اجرا یا عدم اجرای آن ثبت اختراع است، بنابراین فناوری Ambilight توسط فیلیپس ثبت شده است و برای سایر سازندگان مانیتور یا تلویزیون در دسترس نیست. با ما همراه باشید تا در نوشته ای دیگر از دبی کوچولو به پاسخ پرسش هایی نظیر: امبیلایامبیلایت Ambilight چیست؟ت Ambilight چیست؟ فناوری امبیلایت Ambilight در تلویزیون های فیلیپس چه کاربردی دارد بپردازیم.

امبیلایت Ambilight در تلویزیون فیلیپس چیست؟

امبیلایت یک سیستم روشنایی است که به طور فعال روشنایی و رنگ را بر اساس محتوای تصویر تنظیم می‌کند. به بیانی ساده تر امبیلایت نوری است که به وسیله افکت‌های رنگی که در پشت تلویزیون قرار داده شده بر روی دیوار می‌افتد.

بطور کلی، برخی از تلویزیون‌های فیلیپس در دو طرف تلویزیون از فناوری امبیلایت استفاده می کنند. در برخی از تلویزیون های این شرکت شاهد این هستیم که در چهار طرف دارای این ویژگی است که با نصب بر روی دیوار خود را بیشتر نشان میدهد.

پیشنهاد میکنیم جهت خرید تلویزیون فیلیپس در سایت دبی کوچولو بر روی لینک درج شده کلیک کرده و انواع مدل ها را به همراه قیمت مشاهده نمایید.

فناوری امبیلایت Ambilight در تلویزیون های فیلیپس چیست؟

Ambilight چگونه کار می کند؟

زمانیکه ما در حال مشاهده فیلم یا تصویری در تلویزیون هستیم، نورهای امبیلایت از طریق همان لامپ‌های ال ای دی پشت تلویزیون به روی دیوار منعکس می شود و با آن تصویر یا فیلمی که مشاهده می کنیم کاملا هماهنگ می‌گردد. باید گفت که این نورهای به داخل نمایشگر بازتاب نمی شوند. این فناوری با طرح ریزی نور در پشت تلویزیون محدوده‌ی بسیار وسیعی از رنگ‌ها، سایه روشن و شدت نور را در اختیار دارد که بر اساس تصویر پخش شده رنگ‌ها و میزان شدت، ان ها را مشخص می سازد.

Ambilight یا امبیلایت چیست ؟

به بیانی دیگر LED ها در پشت تلویزیون نصب می شوند که معمولا از سه رنگ اصلی استفاده می کنند، اما اکنون LED هایی وجود دارند که هر سه رنگ را دارند. برنامه تلویزیونی طیف رنگی تصویر را تجزیه و تحلیل می کند. در واقع انجام این کار بسیار آسان است. یک برنامه اضافی در سیستم عامل تلویزیون نور پس زمینه را کنترل می کند. LED ها بسته به روشنایی و رنگ تصویر روی صفحه تلویزیون، رنگ و شدت خود را تغییر می دهند. نور ساطع شده توسط ال ای دی ها به دیواری که تلویزیون در آن نصب شده است، یا اگر تلویزیون روی میز خواب قرار دارد، به اشیای اطراف پخش می شود.

آمبی لایت در تلویزیون فیلیپس چگونه کار می کند؟

مزایای فناوری Ambilight

حال که فهمیدیم امبیلایت Ambilight چیست و چگونه کار می کند نوبت بیان مزایای استفاده از این تکنولوژی می باشد. فناوری امبیلات در تلویزیون فیلیپس باعث می شود بیننده جزئیات تصویر را بیشتر ببیند و میزان کنتراست نیز افزایش یابد همچنین این تکنولوژی باعث می شود کاربران رنگ های بیشتر و با کیفیت تری را مشاهده کنند. با استفاده از این فناوری هیجان، رنگ و تازگی تصاویر به ماورای صفحه نمایش رفته و تجربه‌ی بی نظیری از نگاه به تلویزیون را برایمان ایجاد می‌کند. باید گفت که لامپ های ال ای دی پشت قاب تلویزیون نمی‌توانند کل فضای یک دیوار را روشن کنند. اما تجربه‌ی جدید و  فراگیری را که از نمایشگر تلویزیون فراتر است برای بیننده فراهم می کند.

در حقیقت وقتی تلویزیون تماشا می کنید، صفحه نمایش از نظر بصری گسترده تر و روشن تر می شود، بنابراین با فضای داخلی اتاق تنظیم می شود. در واقع رنگ نور پس زمینه به طور خودکار بر اساس تصویر روی صفحه تغییر می کند. این ویژگی نور پس زمینه تطبیقی رنگ نامیده می شود، همانطور که در تبلیغات می گویند، نور پس زمینه همیشه دقیقاً با تصویر مطابقت دارد – صرف نظر از رنگ دیوارهای شما. می توانید تنظیمات نور پس زمینه را به دلخواه تنظیم کنید. زمانی که تلویزیون روی دیوار باشد، این اثر به بهترین وجه به دست می آید.

 

این فناوری همچنین تصویر تلویزیون را به میزان زیادی گسترش می دهد و  بیننده احساس می کند که محدود به صفحه‌ی نمایشگر نیست بلکه فضایی گسترده تر را در اختیار دارند در نتیجه این موضوع برای بیننده بسیار لذت بخش است.

 پیشنهاد میکنیم جهت مشاهده انواع قیمت تلویزیون در سایت دبی کوچولو بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

چه وقت باید از آمبی لایت Ambilight استفاده کنیم؟

زمانیکه تلویزیون را به دیوار متصل می‌کنیم، بهتر می‌توانیم این فناوری را مشاهده کنیم. برای استفاده بهتر می‌توانیم اطراف تلویزیون را نیز تاریک کنیم و نهایت لذت را هنگام تماشای فیلم و تصویر ببریم.

 

معایب Ambilight

معایب شامل چندین عامل است. اولین نقطه ضعف Ambilight فقط در تاریکی کار می کند، البته در نور روز و نور مصنوعی نیز کار می کند، اما هیچ اثری را نخواهید دید، زیرا روشنایی نور خارجی بسیار روشن تر از نور پس زمینه است. نکته دوم، شما می توانید از تغییر مداوم نه تنها تصویر، بلکه نور پس زمینه نیز اذیت شوید.

چرا دیگر سازندگان تلویزیون از Ambilight استفاده نمی کنند؟

از آنجایی که فناوری آمبی لایت مجوز دارد، باید هزینه آن را پرداخت کنید و این هزینه در قیمت تلویزیون لحاظ می شود. و در حال حاضر رقبای زیادی در بازار وجود دارد، هیچ کس نمی خواهد هزینه تلویزیون را افزایش دهد. به دلیل معایب و استفاده محدود، تقاضای کمی برای این فناوری وجود دارد. بسیاری از دارندگان تلویزیون فیلیپس تنها چند بار بلافاصله پس از خرید تلویزیون خود از Ambilight استفاده کردند و سپس علاقه آنها کم شد و هرگز Ambilight را دوباره روشن نکردند.

نتیجه گیری

در این نوشته فهمیدیم فناوری امبیلایت Ambilight چیست و چه کاربردی دارد اگر بخواهیم در یک جمله عملکرد فناوری آمبیلایت را وصف کنیم باید بگوییم زمانیکه در حال مشاهده فیلم یا تصویری در تلویزیون هستیم، نورهای امبیلایت از طریق همان لامپ‌های ال ای دی پشت تلویزیون به روی دیوار منعکس می شود و با آن تصویر یا فیلمی که مشاهده می کنیم کاملا هماهنگ می‌گردد. در ضمن باید گفت که این نورهای به داخل نمایشگر بازتاب نمی شوند. این فناوری با طرح ریزی نور در پشت تلویزیون محدوده‌ بسیار وسیعی از رنگ‌ها، سایه روشن و شدت نور را در اختیار دارد که بر اساس تصویر پخش شده رنگ‌ها و میزان شدت، ان ها را مشخص می سازد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا