امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

تاخیر ورودی در تلویزیون چیست؟

تاخیر ورودی در تلویزیون چیست؟

در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از فاکتورهای بسیار مهم و تاثیرگذار در تلویزیون با شما گفتگو کنیم. شاید تاکنون عبارت تاخیر ورودی را شنیده باشید. تاخیر ورودی در انجام بازی‌های مختلف در تلویزیون نقش موثری دارد اگر شما برای بازی کردت یا گیمینگ به دنبال انتخاب یک نمایشگر خوبی هستید تا بهترین لذت را از بازی‌های مورد علاقه خودتان داشته باشید توصیه می‌کنیم که تلویزیونی با تاخیر ورودی مناسب خریداری نمایید. برای انجام بازی‌های مختلف باید تلویزیون و نمایشگری انتخاب کنید که حداقل تاخیر ورودی را داشته باشد اگر تلویزیون شما مجهز به تاخیر ورودی کمی باشد شما در هنگام بازی کردن سرعت بالایی داشته و می‌توانید فیلم‌های مختلف و بازی را با هیجان بالا و با سرعت دریافت کنید. در این مقاله در مورد مفهوم تاخیر ورودی و کاربردها و کارکردهایی که دارد برای شما گفت و گو می‌کنیم شما می‌توانید محصولاتی با تاخیر ورودی بسیار پایین را با استثنایی ترین قیمت از فروشگاه اینترنتی زیگمو تهیه نمایید.

تاخیر ورودی در تلویزیون چیست؟


منظور از تاخیر ورودی در تلویزیون چیست؟

باید گفت که تاخیر ورودی فاصله زمانی است که میان فرستادن تصویر و پخش آن بر روی صفحه نمایش تلویزیون وجود دارد به عبارتی اگر این فاصله کم باشد این ویژگی یک مزیت برای تلویزیون محسوب می‌شود و تلویزیون می‌تواند تصاویر و محتوا‌های سریع و اکشن را با کیفیت بالا برای شما نشان دهد. اما اگر تلویزیونی تاخیر ورودی زیادی داشته باشد زمانی که یک تصویر فرستاده می‌شود تا بر روی صفحه‌نمایش پخش شود ممکن است ‌هاله ای از تصویر قبلی نیز برای شما مشاهده قابل مشاهده باشد. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تاخیر ورودی در تلویزیون چه زمانی مهم می‌باشد؟ باید گفت که تاخیر ورودی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما قصد دارید بازی‌های ویدیویی را انجام دهید یا با استفاده از صفحه نمایش تلویزیون کارها و امورات شخصی خودتان را انجام داده یا به اصطلاح از تلویزیون به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده کنید.
اگر تاخیر ورودی یک تلویزیون بیشتر از 50 میلی ثانیه باشد شک نداشته باشید که در بازی‌های رقابتی حتماً بازنده خواهید بود به همین دلیل اگر میخواهید بازی‌های سریع را با کیفیت بالا انجام دهید و برنده 100 درصد بازی شما باشید حتماً تلویزیون را بخرید که تاخیر ورودی آن بسیار پایینتر باشد. اگر تاخیر ورودی یک تلویزیون به 125 میلی ثانیه برسد شما هیچگاه نمی توانید بازی مورد علاقه خودتان را با کیفیت انجام دهید.
تاخیر ورودی زمانی مطرح می‌شود که یک تصویر توسط یک منبع تولید شده و بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود زمانی که شما بازی‌های مختلف را بر روی صفحه نمایش تلویزیون انجام می‌دهید تاخیر ورودی زماین است که میان ایجاد یک ورودی و دیدن واکنشی که بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود می‌باشد. تاخیر ورودی برای انجام بازی‌های مختلف برای گیمیرها بسیار مهم است و گیمر‌های مختلف بر روی این تاخیر ورودی بسیار حساس می‌باشند. منظور از تاخیر ورودی زمان پاسخدهی نیست زمان پاسخدهی زمانی است یک پیکسل از یک رنگ به رنگ دیگری تغییر می‌کند و این زمان از زمان وقوع ورودی کوتاهتر است زمان پاسخ دهی مربوط به تاری حرکت می‌باشد.
زمانی که شما در حال مشاهده مسابقاتی هستید که حرکات سریع در آنها وجود دارد به عنوان مثال مسابقات تیراندازی و بازی‌های مبارزه ای را انجام می‌دهید در این محتواها عکس‌العمل‌های سریع نقش بسیار مهمی دارند. تاخیر ورودی به معنی تفاوت یک واکنش سریع و عکس العمل حریف مقابل آن می‌باشد شاید تاخیر ورودی برای کاربران در تماشای فیلم‌های مختلف مطرح نباشد اما اگر از تلویزیون برای مسابقات ورزشی و بازی کردن می‌خواهید استفاده کنید حتماً تاخیر ورودی برای شما بسیار مهم می‌شود. پیشنهاد میکنیم برای مشاهده انواع قیمت تلویزیون در سایت دبی کوچولو روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

منظور از تاخیر ورودی در تلویزیون چیست؟
تاخیر ورودی در تلویزیون را چگونه درست کنیم؟

بیشتر تلویزیون‌ها را می‌توان به گونه‌ای تنظیم نمود که تاخیر ورودی در آنها به حداقل برسد برای اینکه شما تجربه متفاوتی از انجام بازی‌های مختلف را داشته باشید حتماً مراحل زیر را طی کنید و تاخیر ورودی را در تلویزیون خودتان تنظیم نمایید.
1. در قدم اول باید تلویزیون خودتان را در حالت بازی یا pc قرار دهید.
2. سپس همه تنظیمات تلویزیون را غیر فعال نمایید.
3. در قدم بعدی باید حالت‌های ورودی و تنظیمات دیگر را نیز انجام دهید برای اینکه تاخیر ورودی را در تلویزیون سامسونگ کم نمایید باید حالت بازی را فعال نموده و می‌توانید این حالت را از قسمت System – general انجام داد. با با انجام این تنظیمات تاخیر ورودی در تلویزیون به نصف مقدار خود کاهش می‌یابد
ممکن است با این سوال روبرو شوید که چرا مدت زمانی که یک تصویر در تلویزیون نمایش داده می‌شود باید طول بکشد؟ به طور کلی باید گفت که علت تاخیر تصویر در تلویزیون می‌تواند سه عامل باشد. عامل اول ارسال از منبع تصویر است. عامل دوم پردازش تصویر و نمایش آن بر روی سیگنال‌ها می‌باشد. به عبارتی هر کدام از این سه عملکرد اگر در فرمت طبیعی به تلویزیون ارسال نشوند ممکن است تاخیر ورودی طولانی تری داشته باشند. اگر یک تلویزیون دیجیتال داشته باشید باید اجزای آنالوگ را به دیجیتال تبدیل نماید و تبدیل کردن طول می‌کشد و اگر شما از یک منبع آنالوگ استفاده می‌کنید برای اینکه تاخیر ورودی کمتری داشته باشد بهتر است که از یک سیگنال دیجیتال استفاده نمایید تا مدت زمان کمتری برای تبدیل صرف شود.
عامل دیگری که بر تاخیر ورودی موثر است پردازش ویدیو‌ها می‌باشد زمانی که یک تصویر در قالب ویدیو به تلویزیون فرستاده می‌شود باید تغییراتی انجام شود به عنوان مثال امکاناتی مانند منوها به آن اضافه شود یا رنگ و روشنایی تصاویر تنظیم شود یا همچنین تصاویر برای مطابقت با نرخ رفرش ریت تصاویر الحاق شود یا مقیاس بندی تصاویر از نظر پیکسل صورت می‌گیرد زمانی که به پردازش ویدیوها اختصاص داده می‌شود در تلویزیون‌های مختلف متفاوت است تلویزیون باید سرعت پردازنده را کنترل نماید برای این کار شما می‌توانید قسمت تنظیمات آن را کنترل کرده و بسیاری از گزینه‌ها را نیز فعال نمایید اگر تلویزیون پردازنده دو هسته‌ای داشته باشد با فعال کردن برخی از گزینه‌ها میتوانید تاخیر ورودی را کم نمایید.

تاخیر ورودی در تلویزیون را چگونه درست کنیم؟
نمایش تصاویر

عامل دیگری که در تاخیر ورودی موثر از نمایش تصاویر می‌باشد زمانی که تصویب مورد پردازش و تحلیل قرار می‌گیرد آماده می‌شود که بر روی صفحه نمایش نشان داده شود. این مرحله زمانی است که پردازنده تصاویر را برای نمایش ارسال می‌کنند اگر صفحه نمایش نتواند سریع تغییر کند تاخیر ورودی صورت می‌گیرد. زمان نمایش دادن تصاویر بستگی به اجزا و تکنولوژی‌های تلویزیون دارند معمولاً صفحه ‌نمایش‌های پلاسما تصاویر را سریعتر از ال سی دی تغییر می‌دهند این زمان در تلویزیون‌های مختلف متفاوت می‌باشد.

نمایش تصاویر
چگونگی اندازه گرفتن تاخیر ورودی؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم برخی ورودی یکی از مشخصات اصلی تلویزیون محسوب نمی‌شود و این عامل بستگی به نوع منبع و تنظیمات تلویزیون دارد برای این که تاخیر ورودی را در تلویزیون اندازه گیری کنیم این است که یک کامپیوتر را به تلویزیون متصل کرده و نمایش یک محتوا را در هر دو اندازه گیری نمایید شما می‌توانید با تایمر زمان این زمان را اندازه گیری نمایید و اختلافی که در میان آن دو وجود دارد به عنوان تاخیر ورودی نشان داده می‌شود البته این کار تقریبی است زیرا ممکن است کامپیوتر همزمان هر دو سیگنال را دریافت نکند. شما می‌توانید با استفاده از ابزار Leo Bodnar تاخیر ورودی را بسیار دقیق‌تر اندازه گیری نمایید.
تولید کنندگان تلویزیون به این موضوع توجه داشته اند که پردازش ویدیو باعث می‌شود که تلویزیون تاخیر ورودی بیشتری داشته باشد به همین دلیل تلویزیون را در حالت عادی قرار داده و حالت بازی قرار نمی‌دهند در حالت بازی برخی از فرایندهای پردازش بسیار سخت‌تر و وقت گیر تر انجام می‌شود اما باید در نهایت به این نکته اشاره نمود که با انتخاب حالت بازی شما با کمترین زمان تاخیر روبرو نمی شوید و گاهی اوقات حتی اگر این تنظیمات را نیز انجام دهید تاخیر ورودی مورد علاقه شما ایجاد نمی شود.

چگونگی اندازه گرفتن تاخیر ورودی؟
نتیجه گیری

منظور از تاخیر ورودی مدت زمانی است که یک تصویر فرستاده می‌شود و بر روی صفحه نمایش پخش می‌شود. تاخیر ورودی برای تماشای تصاویر تلویزیونی چندان اهمیت ندارد و اگر شما بخواهید از تلویزیون برای انجام بازی‌های رایانه‌ای و موارد دیگر استفاده نمایید باید به تاخیر ورودی توجه داشته باشید شما می‌توانید برای اینکه میزان تاخیر ورودی را بهبود دهید این است که تنظیمات را بر روی حالت بازی و PC قرار دهید هر نمایشگری که تاخیر ورودی کمتر از 50 میلی ثانیه داشته باشد معمولاً برای افراد قابل تشخیص نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا