امکانات تلویزیون + آموزشتلویزیون

ambient mode چیست؟

Ambient Mode چیست؟ Ambient Mode قابلیتی جدید است که سامسونگ به محصولات خود افزوده است. به عبارتی قابلیت Ambient Mode، نسل جدید تلویزیون های سامسونگ است که در سال 2018 معرفی شد. این قابلیت باعث می شود امکانات جذابی برای کاربران ایجاد شود. اگر می خواهید با این قابلیت آشنا شوید تا پایان ما همراه باشید.

 Ambient Mode یا حالت محیطی چیست؟

حالت محیطی یا Ambient Mode، یک محافظ صفحه نمایش است که در تلویزیون های کیولد سامسونگ تعبیه شده است و هدف آن جلوگیری از نمایش تصاویر ثابت برای مدت طولانی است. این قابلیت برای فناوری‌های نمایشگر، مانند OLED که ممکن است مستعد سوختن صفحه نمایش باشند، مهم است. به کمک این ماهیت سیستم عامل پس از 10 دقیقه عدم فعالیت کاربر، دستگاه را در حالت محیطی قرار می دهد.

به عبارتی دیگر  با استفاده از حالت محیطی در تلویزیون‌ها و مانیتورهای سازگار سامسونگ، می‌توانید تلویزیون خود را حتی زمانی که آن را تماشا نمی‌کنید زیبا جلوه دهید. حالت محیطی با نمایش دکور، اطلاعات آب و هوا، آثار هنری، تصاویر پرطرفدار و داستان ها بر اساس علایق شما، فضای اتاق شما را ارتقا می دهد. اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم Ambient Mode چیست؟ باید بگوییم قابلیتی در تلویزیون سامسونگ است که وقتی نمایشگر خود را تماشا نمی کنید، می توانید آن را زیبا جلوه دهید.

ambient mode چیست ؟

قابلیت Ambient Mode در تلویزیون سامسونگ چیست ؟

Ambient Mode در تلویزیون سامسونگ به دستگاه این امکان را می دهد که پس از خاموش شدن با رنگ دیوار پس زمینه خود یک دست شود. در واقع تصویر پس زمینه تلویزیون با رنگ و طرح دیوار پشت تلویزیون تطبیق می یابد. تصور کنید تلویزیونتان را به دیوار وصل کرده اید، با وجود این قابلیت خانه شما چقدر منحصر به فرد خواهد شد؟!

این قابلیت از دستیار هوشمند بیکسبی استفاده می کند و با استفاده از آن اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار می دهد. این قابلیت به گونه ای پیشرفته است که با دستورات صوتی نیز می توان آن را کنترل نمود. با وجود قابلیت Ambient Mode نه تنها تلویزیون ما همانند یک تابلوی عکس آثار هنری را به نمایش می گذارد، بلکه از ویژگی های این حالت این است که می تواند محیط پشت تلویزیون را در صفحه نمایشگر نشان دهد، در این صورت تلویزیون و دیوار یکپارچه می شوند.

قابلیت Ambient Mode در تلویزیون سامسونگ

قابلیت Ambient Mode چگونه کار می کند؟

در واقع تلویزیون های جدید سامسونگ حاشیه های نازکی دارند که باعث می شود براحتی با دیوار پشت سرش یکپارچه شود و به گونه ای نامرئی دیده شود. با این قابلیت پنل تلویزیون مانند شیشه ای شفاف به نظر می رسد. قابلیت Ambient Mode محتواهای مفیدی را مانند اخبار، گزارشات ترافیک، وضعیت آب و هوا و … به کمک دستیار هوشمند بیکسبی به نمایش می گذارد.

قابلیت Ambient Mode در تلویزیون های QLED جدید و برخی از LED های جدید سامسونگ وجود دارند. قابلیت Ambient Mode در بیشتر تلویزیون های QLED سامسونگ وجود دارد به گونه ای که می توان آن ها را تلویزیون های نامرئی سامسونگ نامید.

ماهیت Ambient Mode، تلویزیون را به یک شیشه ی شفاف تبدیل می کند به گونه ای که تشخیص آن از دیوار سخت می شود. در اینصورت ما می توانیم اطلاعاتی مانند شرایط آب و هوایی، گزارش ترافیک و اخبار و رویداد های تقویم را روی آن ببینیم. در حقیقت زمانی که از تلویزیون استفاده نمی شود، قابلیت Ambient Mode به گونه ای برنامه ریزی می شود که انگار تلویزیون بخشی از دیوار است! البته نگران نباشید، این موضوع نه تنها دکوراسیون منزل شما را خراب نمی کند، بلکه به آن زیبایی نیز می بخشد.

تلویزیون هایی که از حالت محیطی پشتیبانی می کنند علاوه بر هماهنگ شدن با محیط اطراف، امکان استفاده از تصاویر و افکت های هنری زیبا را هم فراهم می کنند و حتی می توان موسیقی های پس زمینه را نیز به آن ها افزورد و با اضافه شدن موسیقی های پس زمینه، حس و حال تازه ای به منزل می بخشند.

پیشنهاد میکنیم برای مشاهده انواع قیمت تلویزیون سامسونگ روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

قابلیت Ambient Mode یا حالت محیطی

از قابلیت Ambient Mode چگونه استفاده کنیم؟

  • اپلیکیشن SmartThings سامسونگ را باز کنید
  • SmartThings از دیوار پشت تلویزیون عکس می گیرد
  • SmartThings فرآیند همخوان سازی درخشندگی و رنگ، طرح و رنگ دیوار را روی تلویزیون انجام می دهد

همانطور که گفتیم عملکرد Ambient Mode از اپلیکیشن Smart Things سامسونگ استفاده می کند و از پشت تلویزیون عکس می گیرد به گونه ای که دیوار کاملا در عکس موجود می باشد. از این مرحله به بعد تلویزیون به صورت خودکار الگوی دیوار را به خود گرفته و آن را روی صفحه تلویزیون نمایش می دهد. با وجود اینکه هنوز می توان فرق تلویزیون را از دیوار تشخیص داد ولی قطعا این سبک طراحی می تواند موجب شگفتی همگان و زیبایی منزل شما شود.

کابل تلویزیون های Ambient Mode نسبتا نامرئی است و 15 متر طول دارد، اما همراه با این نامرئی بودن می تواندجریان برق و داده های تصویری و صوتی را منتقل کند. با این قابلیت شما می توانید براحتی دکوراسیون خانه تان را بچینید.

Ambient Modeقابلیت Gallery Mode در تلویزیون چیست؟

قابلیت Gallery Mode در تلویزیون ال جی تقریبا همانند قابلیت Ambient Mode در سامسونگ است. شرکت ال‌ جی در نظر داشت در زمانیکه از تلویزیون استفاده نمی شود از آن برای نمایش صحنه های زیبا مانند کوه جنگل و … استفاده گردد.

در واقع این تلویزیون ها یک کتابخانه تصویری هستند که در سرورهای LG ذخیره می‌شوند و در صورت خاموش بودن تلویزیون نمایش داده می شوند. برای استفاده از این قابلیت کافی است حالت گالری تلویزیون فعال شود. برای فعال کردن این قابلیت ابتدا در تنظیمات حالت Screen را انتخاب نمایید، البته در برخی تلویزیون ها میتوانید تصاویر را به دلخواه نیز انتخاب نمایید.

کلام آخر

با قابلیت و نحوه عملکرد Ambient Mode آشنا شدیم و فهمیدیم که نسل جدید تلویزیون‌های فریم اکنون میزبان چندین قابلیت جذاب هستند. قاب اندک اطراف صفحه‌نمایش همراه با اتصال کامل تلویزیون به دیوار بدون وجود هرگونه فضایی، این تلویزیون‌ها را به قاب عکسی بزرگ با قابلیت پخش محتوای تصویری تبدیل کرده است. این تلویزیون‌ها با توجه به سبک خاص طراحی خود، یکی از جذاب‌ترین نمونه‌های موجود در بازار هستند.

همچنین دستیار صوتی بیکسبی نیز در نسل جدید فریم در دسترس خواهد بود تا تنها با دستورات صوتی امکان کنترل تلویزیون در دسترس باشد. به خاطر وجود پلتفرم SmartThings سامسونگ و اپلیکیشن مخصوص آن می توان تلویزیون را به یک اثر هنری بر روی دیوار تبدیل کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا