تلویزیون

بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X

در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X بپردازیم. همانطور که شاهد هستید از کنسول‌های بازی PS5 و Xbox Series X رونمایی شده است و برخی از مشخصات و امکانات آنها نیز معرفی شده‌اند. سوالی که ممکن است برای کاربران مطرح شود این است که بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X چه تلویزیون‌هایی هستند؟ آیا تلویزیون‌های قدیمی برای این نسل از کنسول‌های بازی مناسب می‌باشند؟ آیا می‌توان از سایر تلویزیون‌ها برای انجام بازی‌های مختلف استفاده کرد؟ 

اگر شما نیز دغدغه خرید بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X دارید و می‌خواهید با کنسول‌های جدید نیز سازگار باشد باید انتخاب مهمی بین برندهای مختلف داشته باشید. پس اگر فکر می کنید خواندن این مطلب می تواند برای شما مفید باشد تا پایان با ما همراه باشید.

راهنمای خرید تلویزیون مناسب برای کنسول های نسل جدید

برندهای مختلف تلویزیون گزینه بسیار مناسبی هستند و به راحتی با نیاز شما نیز سازگار می‌شوند. تلویزیون‌هایی که برای نسل‌های جدید کنسول‌های بازی طراحی شده اند قابلیتهای بسیار گسترده‌ای دارند. به عنوان مثال، این تلویزیون‌ها با کیفیت تصویر 4K و رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل مجهز شده اند.

همچنین این محصولات از پورت HDMI2.1 پشتیبانی می‌کنند و با داشتن نرخ رفرش 120 هرتز می‌توانند لحظات بسیار زیبا و هیجان انگیزی را برای شما فراهم کنند. تلویزیون‌های مخصوص بازی به فناوری HDR نیز مجهز شده‌اند. علاوه بر این، بیشتر تلویزیون‌هایی که در دسترس ما قرار دارند به پورت 0.HDMI2 مجهز شده اند و نرخ رفرش آنها 60 هرتز می‌باشد.بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox

پلی استیشن 5 یا XBOX سری X 

 یکی از مهمترین دغدغه‌های گیمر‌ها و افرادی که به انجام بازی‌های مختلف علاقه دارند و به عنوان یکی از جنجالی‌ترین پرسش‌ها نیز مطرح می‌شود این است که کدام یک از این بازی‌ها و کنسول‌ها عملکرد بهتری دارند؟ هر بار که کنسول بازی جدید معرفی می‌شود این موضوع فکر و ذهن کاربران را به خود مشغول می‌کند. شرکت‌های سونی و مایکروسافت هر ساله در تلاش هستند تا از یکدیگر گوی سبقت را بربایند. محصولاتی که در سال 2019 و 2020 به بازار عرضه شده بود بیشتر به نفع شرکت سونی با PS4 همراه بود.

کنسول بازی PS4

برخی از کارشناسان معتقدند که در سال 2021، ‏Xbox شانس بهتری برای تصاحب عنوان بهترین کنسول بازی را خواهد داشت. در سال 2020 و 2021، Xbox سری X می‌تواند تعداد بیشتری از کاربران را به خود جذب کند. ایکس باکس مایکروسافت طراحیِ به مراتب بهتری در مقایسه با پلی استیشن دارد و همچنین هنگام انجام بازی‌های مختلف حس بهتری را به شما منتقل می‌کند و ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن تقریبا از نظر گرافیکی در یک سطح هستند، اما باید گفت که ایکس باکس در برخی از موارد جزئی عملکرد بهتری دارد.

به عنوان مثال، Xbox از قدرت پردازشی 12 ترافلاپسی برخوردار است، در حالیکه پلی استیشن 5 فقط می‌تواند قدرت پردازشی 10.28 ترافلاپسی داشته باشد. تفاوت دیگر مربوط به حافظه است، بدین معنی که ایکس باکس 175 گیگابایت حافظه داخلی بیشتری در مقایسه با پلی استیشن دارد.

نکات مهم انتخاب بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox X

کیفیت 4K

کیفیت تصویر فورکی و سرعت رفرش ریت یکی از واژه‌های پرتکراری است که هنگام بررسی و خرید تلویزیون ممکن است شما با آن برخورد داشته باشید. کیفیت تصویر فورکی برای اولین بار در سال 2014 توسط برند ال جی در تلویزیون های این برند بکار گرفته شد. کیفیت تلویزیونهای 4K در مقایسه با Full HD رزولوشن و وضوح بیشتری دارند و در نتیجه کاربران تصاویر را با وضوح و شفافیت بالاتری مشاهده می‌کنند.

علت اینکه 4K می‌گویند این است که از 4 برابر وضوح بیشتری در مقایسه با تلویزیون‌های Full HD برخوردار است. عدد 4 که در کیفیت تصویر فورکی وجود دارد نشانگر این است که 4 برابر رزولوشن بیشتری دارد و می‌تواند تمام تصاویر را با مرز 8 میلیون پیکسل نمایش دهد. محتواها و تصاویری که به کیفیت تصویر 4K مجهز شده‌اند تمام تصاویر را با رزولوشن بالاتری ارائه می‌دهند و این محتواها وضوح و طیف رنگی گسترده تری نیز دارند به همین دلیل تفاوت عمده میان PS4 SLIM و PS4 pro نیز بر اساس کیفیت تصویر است.

دسته بازی PS4 و PS4 پرو

برای اینکه شما بتوانید با PS5 و XBOX سری X بازیهای لذت بخشی داشته باشید باید تلویزیون مورد نظر از کیفیت تصویر فورکی پشتیبانی کند. همچنین باید تراکم پیکسلی گسترده‌ای داشته باشد و بتواند با سرعت رفرش 120 هرتز تمام تصاویر را برای شما ارائه دهد. اگر شما به تلویزیونی با رزولوشن 8K دسترسی دارید که از سرعت رفرش 60 هرتز پشتیبانی می‌ کند گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود. منظور از سرعت رفرش ریت تعداد دفعاتی است که یک تصویر در عرض یک ثانیه بروز رسانی می‌شود.

اصطلاح رفرش ریت یا نرخ نوسازی از جمله فاکتورهای بسیار مهم و تاثیرگذار در کیفیت تصویر تلویزیون می‌باشد. به عنوان مثال، در سرعت رفرش 120 هرتز در هر ثانیه تصویری که به نمایش درمی‌آید 120 بار بروز رسانی می‌شود. اگر تلویزیون سرعت رفرش ریت پایینی داشته باشد ممکن است تصاویر و صحنه‌های اکشن ورزشی را با کیفیت بسیار پایین و همراه با تاری و کشیدگی مشاهده کنید. جهت خرید و مشاهده انواع قیمت تی وی در سایت دبی کوچولو روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

PS5 و XBOX سری X

پورت HDMI2.1

پورت HDMI2.1 نسخه 2.1 پورت HDMI می‌باشد. این پورت پهنای باند 64 گیگا پیکسلی دارد. در مقایسه با پورت‌های HDMI نسخه 2 تقریباً 2 و نیم برابر بیشتر است. پورت‌های HDMI2.1 زمینه بسیار مناسبی را برای انتقال محتوای چند رسانه ای فراهم می‌کنند و شما می‌توانید تصاویر 8k، صدای EARC و قابلیت‌هایی همچون VRR و FreeSync را به راحتی منتقل و از آنها لذت ببرید.

در کنسول‌های بازی جدید استفاده از چنین پورتی شرط اصلی و ضروری می باشد. برای اینکه شما بتوانید تمامی بازی‌ها را بسیار با کیفیت و لذت بخش انجام دهید حتما باید تلویزیون مورد نظر شما از این پورت پشتیبانی کند. یکی از دلایلی که باعث شده است شرکت‌های سونی و مایکروسافت از پورت HDMI2.1 استفاده کنند این است که در دنیای بازیها کیفیت تصویر 8k وارد شده است و می‌تواند لذت بسیار زیبایی را برای گیمرها و کاربران مختلف ایجاد کند. در ادامه لیستی از تلویزیون‌هایی که پورت HDMI2.1 دارند را به شما معرفی می کنیم. این نمونه ها بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X هستند.

پورت HDMI2.1

معرفی تلویزیون مناسب برای PS5 و XBOX Series X

تلویزیون ال جی C9

تلویزیون هوشمند ال جی مدل C9 از جمله تلویزیون‌های بالارده برند ال جی در سال 2019 است. این تلویزیون دارای صفحه نمایش OLED است و کاملاً باریک و زیبا طراحی شده است. تلویزیون OLED C9 ال جی به کیفیت تصویر 4K مجهز شده است. این تلویزیون با داشتن تراکم پیکسلی گسترده و سرعت رفرش تصویر 120 هرتز می‌تواند بهترین تلویزیون برای گیمینگ و بهترین تلویزیون برای پی اس فایو و ایکس باکس سری ایکس باشد.

این دستگاه با داشتن نرخ تازه سازی 120 هرتز از زمان پاسخگویی بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند تمام صحنه‌های اکشن ورزشی و سریع را با کیفیتی بسیار بالا و بدون هیچگونه نویز و تاری و کشیدگی برای شما ارائه دهد. همچنین تمام صحنه‌های پخش شده بر روی صفحه نمایش این تلویزیون‌ واقعی و طبیعی هستند. تلویزیون ال جی C9 از پورت HDMI2.1 نیز پشتیبانی می‌کند و با وجود این پورت تلویزیون OLED C9 بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X محسوب می‌شود.

تلویزیون هوشمند ال‌جی C9 دارای ویژگی Black Frame Insertion است. با وجود این قابلیت این تلویزیون می‌تواند حرکت محتواها را نیز بهبود بخشد. زمانی که گزینه TruMotion تنظیم شود و حالت OLED Motion نیز فعال شود شما می‌توانید تجربه بسیار زیبا و دلنشین تری داشته باشید. تلویزیون فورکی ال جی C9 دارای زاویه دید بسیار گسترده‌ای است و این یک مزیت برای تلویزیون C9 محسوب می‌شود، زیرا با زاویه دید گسترده شما می‌توانید از هر زاویه به تماشای تلویزیون بپردازید یا به صورت دسته جمعی بازی‌های مختلف را انجام دهید.

تلویزیون هوشمند ال جی مدل C9

تلویزیون ال جی CX

 تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX یکی از بهترین تلویزیونهای 4K برای گیمینگ می باشد. این تلویزیون جایگزین تلویزیون C9 در سال 2020 است. تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX به کیفیت تصویر فوق العاده مجهز شده و زاویه دید گسترده ای دارد. همچنین این تلویزیون از کنتراست بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند تمامی رنگ‌ها را با شدت بسیار بالا و کاملاً دقیق و گسترده بر روی نمایشگر تلویزیون نمایش دهد.

تلویزیون اسمارت ال جی مدل CX به پنل OLED مجهز شده است. با وجود این پنل شما می‌توانید تمام محتواهای تصویری را با کیفیت خارق‌العاده مشاهده کنید. تلویزیون OLED ال جی CX به فرمت HDR مجهز شده است و می‌تواند محتواهای HDR را با بالاترین کیفیت نمایش دهد. همچنین این دستگاه از سرعت پردازش اطلاعات بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند اجسام متحرک را نیز با وضوح کاملا دقیق و خیره کننده برای شما نمایان کند.

تلویزیون OLED ال جی CX به قابلیت AMD’s FreeSync و Nvidia’s G-Sync مجهز شده است. همچنین از FreeSync نیز پشتیبانی می کند و دارای نرخ تازه‌سازی متغیر می باشد. با وجود این قابلیت تمام تصاویر با کیفیت بسیار بالا و بدون تاخیر و تاری ارائه می‌شوند.  تلویزیون اولد ال جی CX به نرخ تازه‌سازی 120 هرتز مجهز شده است و می‌تواند بدون پرش در کامپیوتر و کنسول‌های بازی لحظات زیبا را برای شما خلق کند.

تاخیر در ورودی این محصول 13.6 میلی ثانیه می‌باشد. این زمان برای سرعت رفرش 60 هرتز و سرعت رفرش 120 هرتز  عدد بسیار مناسبی محسوب می‌شود. منظور از تاخیر در ورود این است که این تلویزیون می‌تواند با زمانی بسیار کم تمام اطلاعات و داده‌های تصویری را پردازش کرده و آنها را با کیفیتی بسیار خیره کننده به نمایش بگذارد.

تلویزیون OLED ال جی CX به پورت HDMI2.1 نیز مجهز شده است و این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که بتوانند بازی‌های خود را با کیفیت تصویر 4K و سرعت رفرش ریت 120 تجربه نماید. شما میتوانید با خرید تلویزیون ال جی CX به راحتی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و نسل‌های بعدی کارت‌های گرافیک را نیز به صفحه نمایش تلویزیون منتقل کرده و بازی‌های مورد علاقه خود را با تجربه شگفت انگیز انجام دهید.

تلویزیون هوشمند ال جی مدل CX دارای ارتقا دهنده عالی است و می‌تواند محتوای کم کیفیت را نیز ارتقا دهد. بدین مفهوم که این تلویزیون می‌تواند محتوای Full HD و محتوای HD را ارتقا داده و آنها را در حد کیفیت تصویر فورکی به نمایش بگذارد. تلویزیون هوشمند ال‌جی CX زاویه دید گسترده ای دارد و شما می‌توانید به صورت دسته جمعی بازی‌های مورد علاقه خود را انجام دهید و به صورت گروهی فیلم‌ها و برنامه‌های هیجان انگیزی را مشاهده کنید.

این محصول کنتراست بسیار بالایی دارد و همانطور که می دانید کنتراست نقش بسیار مهمی در کیفیت تصویر دارد. همچنین این محصول از زمان پاسخ دهی بسیار مناسبی برخوردار است و تمام تصاویر با وضوح بسیار بی نظیر برای شما نمایش میدهد. همچنین این تلویزیون با نسل جدید کنسول‌ها و کارت‌های گرافیک با پورت HDMI2.1 نیز سازگار می‌باشد.

لویزیون هوشمند ال جی مدل CX

تلویزیون سامسونگ Q80T

یکی دیگر از تلویزیون‌هایی که برای انجام گیم و انجام بازی با استفاده از PS5 و Xbox Series X گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود تلویزیون سامسونگ Q80T است که امکانات و قابلیتهای بسیار مناسبی دارد. این محصول در لیست بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X قرار گرفته است. در ادامه می‌خواهیم این تلویزیون را برای شما شرح داده و مزایا و معایب این محصول را برای شما ارائه دهیم.

تلویزیون سامسونگ Q80T به صفحه نمایش کیولد مجهز شده است. این صفحه نمایش می‌تواند تمامی تصاویر را با کیفیت خیره کننده برای شما ارائه دهد. تکنولوژی کیولد توسط برند سامسونگ به کار می‌رود و این تکنولوژی با تلویزیون‌های OLED ال جی رقابت تنگاتنگی دارد. تلویزیون فورکی سامسونگ Q80T یکی از بهترین تلویزیون‌های 4K شناخته شده است. این تلویزیون تراکم پیکسلی 3840 در 2160 پیکسل دارد.

تلویزیون هوشمند سامسونگ Q80T دارای پنل VA است. ویژگی پنل‌های VA این است که می‌تواند تصاویر با کنتراست بسیار بالایی ارائه دهند، اما از زاویه دید محدودی برخوردار هستند. تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل Q80T از یکنواختی مشکی بسیار عالی برخوردار است. این تلویزیون صفحه نمایش کیولد دارد و می‌تواند رنگ مشکی را کاملا عمیق و یکنواخت بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه دهد.

همچنین این محصول به پورت HDMI2.1 نیز مجهز شده است. با وجود این قابلیت شما به راحتی می‌توانید PS5 و Xbox Series X را به تلویزیون Q80T متصل کرده و از انجام بازی‌های هیجان انگیز خودتان لذت ببرید. یکی دیگر از مواردی که باعث شده تلویزیون هوشمند سامسونگ Q80T برای انجام بازی گزینه بسیار مناسبی باشد این است که این تلویزیون به سرعت رفرش 120 هرتز مجهز شده است. با وجود این قابلیت تمامی صحنه‌های سریع اکشن و ورزشی بدون تاری و تاخیر و حتی بدون کشیدگی بر روی صفحه نمایش تلویزیون با کیفیتی بسیار بالا و کاملا واضح و شفاف ارائه می‌شوند.

تلویزیون کیولد سامسونگ Q80T با G-Sync نیز سازگار است و از فناوری FreeSync پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون می‌تواند لحظات بسیار هیجان انگیز با انجام بازی‌های مختلف را برای شما فراهم کند. این تلویزیون از دقت رنگی بسیار بالایی برخوردار است و دنیایی از طرح و رنگ را بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه می‌دهد. همچنین این محصول از فناوری Ultra Views Angle پشتیبانی می‌کند و می‌تواند زاویه دید گسترده ای را برای شما ارائه دهد.

یکی دیگر از مواردی که باعث شده این تلویزیون در لیست تلویزیون مناسب برای PS5 و Xbox Series X قرار بگیرد این است که تاخیر در ورودی بسیار پایینی دارد. منظور از تاخیر در ورود این مدت زمانی است که تلویزیون به پردازش و آنالیز اطلاعات اختصاص می‌دهد. تلویزیون سامسونگ Q80T در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمامی اطلاعات را آنالیز کرده و آن را با کیفیت بسیار بالا برای شما به نمایش می‌گذارد.

یکی از نقاط مزیت تلویزیون هوشمند سامسونگ Q80T وجود فناوری نرخ تجدید متغیر می باشد. این تلویزیون گزینه ایده‌آل برای انجام بازی‌های مختلف است. یکی از معایب تلویزیون سامسونگ Q80T این است که گوشه‌های صفحه نمایش آن تاریک تر به نظر می‌رسد، اما باید گفت که تلویزیون اسمارت سامسونگ Q80T زاویه دید مناسبی دارد و از نظر بازتاب نور نیز از عملکرد بسیار قدرتمندی برخوردار است. وجود زمان پاسخگویی مناسب و نسبت کنتراست عالی باعث شده است که تلویزیون برای انجام بازی‌های مختلف گزینه بسیار ایده‌آل محسوب شود.

برای مشاهده قیمت تلویزیون سامسونگ در سایت دبی کوچولو کلیک کنید.

تلویزیون سامسونگ Q80T

تلویزیون سونی X9000H

تلویزیون سونی مدل X9000H جزو بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X محسوب می شود و ویژگی‌ها و قابلیت‌های غیر قابل چشم پوشی دارد. تلویزیون هوشمند سونی X9000H از نسخه 2.1 پورت HDMI پشتیبانی می‌کند و با این قابلیت شما به راحتی می‌توانید PS5 و Xbox Series X را به صفحه نمایش تلویزیون منتقل کرده و تمامی بازی‌های مورد علاقه خود را با هیجان وصف ناپذیر بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون با کیفیت 4k انجام دهید.

تلویزیون هوشمند سونی X9000H سرعت رفرش تصویر 120 هرتز دارد. این تلویزیون می‌تواند در هر ثانیه 120 بار تصویر را بروز رسانی کرده و هیچگونه تاری و تاخیر بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه نمی‌شود. تلویزیون X9000H سونی به کیفیت تصویر فورکا و تراکم پیکسلی 3840 در 2160 پیکسل مجهز شده است. این تلویزیون توسط کمپانی سونی به عنوان تلویزیون رسمی گیمینگ با پی اس فایو معرفی شده است.

تلویزیون هوشمند سونی X9000H امکانات و قابلیت‌های بسیار گسترده ای دارد به عنوان مثال، با ریموت کنترل این تلویزیون می‌توانید PS5 خودتان را کنترل کرده و این ویژگی کاملا جذاب و جالب محسوب می‌باشد. تلویزیون 4K‌ سونی X9000H کیفیت تصویر بسیار خارق العاده ای برخوردار است.

 یکی از نقاط قوت این تلویزیون این است که از تاخیر در ورودی بسیار پایینی برخوردار است و برای اینکه بتواند محتواهای فورکا را با سرعت رفرش 60 بروز رسانی کند تنها به 15 میلی ثانیه نیاز دارد و برای اینکه محتوای فورکا در سرعت 120 هرتز را بروز رسانی کند حدود 7 میلی ثانیه زمان نیاز دارد و این زمان گزینه ای بسیار مناسب برای انجام بازی‌های مختلف محسوب می‌شود.

تلویزیون هوشمند سونی X9000H کنتراست بسیار عالی دارد و می‌تواند محتواها را کاملا دقیق و گسترده بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه دهد. همچنین این تلویزیون از دقت رنگی بسیار گسترده‌ای برخوردار است و تمام تصاویر و محتواها را به صورت حیرت انگیز برای شما به نمایش می‌گذارد. یکی از دلایلی که باعث شده است این تلویزیون کنتراست بسیار بالایی داشته باشد این است که به پنل VA مجهز شده است. پنل های VA معمولا زاویه دید گسترده ای ندارند، اما در عوض در مقایسه با پنل‌های ips می‌توانند روشنایی بسیار بهتری را ارائه دهند.

تلویزیون اسمارت سونی X9000H به سیستم‌عامل اندروید مجهز شده است. این سیستم عامل در میان کاربران کاملاً پرطرفدار است و کار کردن با آن بسیار آسان است. در مقابلِ این که کار کردن با این سیستم عامل بسیار آسان است شما به برنامه های زیاد و امکانات و قابلیت‌های مختلفی دسترسی خواهید داشت. این محصول می‌تواند برنامه‌ها و فیلم‌های متعددی را برای شما ارائه دهد.

با خرید تلویزیون سونی X9000H نه تنها از این محصول برای انجام بازی‌های مختلف استفاده کنید بلکه می‌تواند به راحتی به یوتیوب نتفلیکس نیز دسترسی داشته باشید و برنامه‌های پرطرفدار این سرویس‌ها را با کیفیتی بسیار بالا بر روی صفحه نمایش تلویزیون تجربه کنید.

تلویزیون هوشمند سونی X9000H از نسبت کنتراست بسیار عالی برخوردار است و وضوح رنگی عالی دارد. این محصول از پورت HDMI2.1 پشتیبانی می‌کند همچنین تاخیر در ورودی بسیار کم باعث شده است که این تلویزیون بهترین انتخاب برای گیم می‌باشد. تلویزیون سونی X9000H زمان پاسخگویی بسیار سریع دارد و از کنترل حرکتی عالی برخوردار است. در مقابل تمامی مزایای که برای این محصول نام بردیم باید گفت که تلویزیون اندروید سونی X9000H زاویه دید کمی دارد و این به خاطر پنل VA می‌باشد.

همچنین باید گفت در بازی‌های رایانه‌ای این تلویزیون از FreeSync و G-Sync پشتیبانی نمی کند. اگر می‌خواهید از تلویزیون سونی X9000H برای انجام بازی‌های مختلف استفاده کنید زمانی می‌توانید از قابلیت HDMI2.1 بهره بگیرید که تلویزیون را آپدیت کرده باشید. شما ابتدا باید سیستم عامل اندروید این تلویزیون را آپدیت کنید و سپس بازی‌های مختلف را انجام دهید.

جهت خرید و مشاهده قیمت تلویزیون سونی در سایت دبی کوچولو بر روی لینک درج شده کلیک کرده و انواع مدل ها را به همراه قیمت مشاهده نمایید.

ویزیون سونی مدل X9000H

تلویزیون ال جی NANO86

یکی دیگر از محصولات برند ال جی که در لیست بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X شناخته شده است تلویزیون نانوسل ال جی NANO86 می‌باشد. این تلویزیون دارای صفحه نمایش ال ای دی است و یکی از محصولات سری 8 برند ال جی می‌باشد. تلویزیون ال ای دی ال جی NANO86 به کیفیت تصویر فورکا مجهز شده است. کیفیت تصویر فورکا در مقایسه با Full HD چهار برابر تراکم پیکسلی بیشتری دارد و می‌تواند لحظات بسیار زیبا و دیداری هیجان انگیز را برای شما فراهم کند.

معمولا برای اینکه شما بتوانید از انجام بازی‌های مختلف لذت ببرید باید تلویزیون مورد نظر شما به کیفیت تصویر فورکا مجهز شده باشد. تلویزیون هوشمند ال‌جی NANO86 دارای پنل ips است و این پنل باعث شده است که شما بتوانید به صورت دسته جمعی بازی‌های مورد علاقه خودتان را نیز انجام دهید. همچنین این پنل  باعث شده است تلویزیون نانوسل ال جی NANO86 زاویه دید گسترده ای داشته باشد. این محصول به پورت HDMI2.1 نیز مجهز شده است و این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید PS5 یا ایکس باکس سری ایکس را به تلویزیون متصل کرده و بازی‌های خود را با هیجان بسیار زیاد انجام دهید.

تلویزیون هوشمند ال جی مدل NANO86 گزینه بسیار مقرون به صرفه محسوب می‌شود و برای انجام هر بازی مناسب است و شما می‌توانید از بازی‌های کامپیوتری گرفته تا ایکس باکس سری ایکس یا ps5 را بر روی صفحه نمایش تلویزیون انجام دهید. تلویزیون هوشمند ال‌جی NANO86 طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را کاملا دقیق و غنی بر روی صفحه نمایش تلویزیون ارائه می‌دهد. با توجه به اینکه این محصول به پنل ips مجهز شده است این ویژگی را دارد که زاویه دید گسترده ای را ارائه دهد. به طور کلی، پنل ips که یکی از گرانترین پنل‌ها محسوب می‌شود می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند که شما از هر زاویه ای تصاویر و محتوا را مشاهده کرده و از مشاهده آنها لذت ببرید.

تلویزیون 2020 ال جی مدل NANO86 یکی از محصولات سری 8 برند ال جی می‌باشد و بخاطر داشتن فناوری نانو سل تمام رنگ‌ها را با وضوح بسیار عالی ارائه می‌دهد، همچنین این تلویزیون زاویه دید گسترده دارد و در بازتاب نور عملکرد بسیار قدرتمندی دارد. باید گفت که تلویزیون ال جی NANO86 از سه معایب نیز برخوردار است. این تلویزیون به خاطر داشتن پنل ips کنتراست بسیار پایینی دارد. همچنین از نظر یکنواختی رنگ مشکی نیز ضعیف عمل می‌کند. زمانی که شما می‌خواهید محتواهای HDR را بر روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید شاید روشنایی چندان بالایی دریافت نکنید.

در مجموع تلویزیون 2020 ال جی NANO86 برای انجام بازی‌های مختلف مناسب است و از قیمت بسیار مقرون به صرفه برخوردار است. اگر به دنبال خرید تلویزیون برای بازی هستید و میخواهید قیمت آن نیز مناسب باشد خرید تلویزیون نانو سل ال جی NANO86 را به شما پیشنهاد می‌ کنیم.

تلویزیون هوشمند ال جی مدل NANO86

تلویزیون ال جی UM7400

تلویزیون هوشمند ال جی مدل UM7400 یکی دیگر از محصولات برند ال جی است که برای گیمینگ و انجام بازی‌های مختلف مناسب می‌باشد. شما برای خرید این تلویزیون به بودجه مناسب نیاز دارید. تلویزیون هوشمند ال جی مدل UM7400 برای کاربری‌های عمومی طراحی شده است. شما می‌توانید از این تلویزیون برای گیمینگ، تماشای مسابقه‌های مختلف و غیره استفاده کنید.

تلویزیون هوشمند ال جی مدل UM7400 در لیست بهترین تلویزیون‌ برای PS5 و Xbox Series X قرار گرفته است. این تلویزیون به کیفیت تصویر فورکی مجهز شده است و می‌تواند کیفیت تصویر عالی برای شما ارائه دهد. تلویزیون 4K‌ ال جی مدل UM7400 دارای فرمت تصویر HDR است. با وجود محدوده دینامیکی بالا شما می توانید تمام تصاویر را با زاویه دید گسترده مشاهده کرده و هیچ‌گونه تاخیر و تاری وجود ندارد.

تلویزیون هوشمند ال جی مدل UM7400 به پنل ips مجهز شده است. این پنل باعث شده است که شما تمام تصاویر را در زاویه دید گسترده دریافت کنید. از هر زاویه ای که تصاویر را مشاهده کنید کیفیت اولیه را دریافت کرده و هیچ گونه افت کیفیتی وجود ندارد. حتی اگر از زوایای غیر مستقیم تلویزیون را مشاهده کنید رنگ‌ها را کاملا دقیق دریافت می کنید.

تلویزیون اسمارت ال جی مدل UM7400 تاخیر در ورودی بسیار کمی دارد و این تلویزیون در حدود 12 میلی ثانیه تاخیر دارد و این تاخیر برای انجام بازی‌های مختلف کاملا مناسب است. این دستگاه به حالت تاخیر خودکار auto low latency mode نیز مجهز شده است. با وجود این حالت شما می‌توانید از انجام بازی‌های مختلف لذت ببرید.

تلویزیون 4K ال جی مدل UM7400 تراکم پیکسلی 3840 در 2160 پیکسل دارد و می‌تواند تمام تصاویر را با مرز 8 میلیون پیکسل و با کیفیت بسیار بالا برای شما ارائه دهد. با وجود پنل ips تلویزیون هوشمند ال‌جی UM7400 زاویه دید گسترده ای دارد. این محصول در مقایسه با پنل‌های VA زاویه دید بهتری دارد، اما از کنتراست پایین تری برخوردار است. تلویزیون هوشمند ال‌جی UM7400 برای انجام بازی‌های گروهی و دسته‌جمعی گزینه کاملاً مقرون به صرفه می‌باشد. رابط کاربری این تلویزیون کاملا آسان است و شما با وجود سیستم عامل webOS به دنیایی از محتوا و اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان ممکن دسترسی خواهید داشت.

تلویزیون هوشمند ال جی مدل فوق به سیستم ‌عامل webOS مجهز شده است و امکان اتصال شما به اینترنت را فراهم می‌کند. شما می‌توانید به اینترنت متصل شوید وبگردی کنید و به دنیایی از اطلاعات و داده‌ها دسترسی داشته باشید. تلویزیون اسمارت ال جی مدل UM7400 تاخیر در ورودی بسیار پایینی دارد. در حالت بازی این تلویزیون در حدود 12 میلی ثانیه تاخیر ارائه می‌دهد و این گزینه کاملا ایده آل محسوب می‌شود.

جهت خرید و مشاهده قیمت تلویزیون ال جی در سایت دبی کوچولو روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

تلویزیون ال جی مدل UM7400 مناسب برای Xbox Series X

نتیجه گیری

در این نوشته به معرفی بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X پرداختیم و فهمیدیم که تلویزیون های مناسب کنسول های بازی باید کیفیت تصویر 4K داشته باشند و از پورت HDMI2.1 نیز پشتیبانی کنند. به علاوه  تاخیر در ورودی بسیار کمی داشته باشند و از زمان پاسخ دهی لحظه‌ای نیز برخوردار باشند. در ادامه لیستی از بهترین تلویزیون‌های گیمینگ را به شما معرفی می‌کنیم .

ایکس باکس سری x

مدل

برند

سال

سرعت رفرش

کیفیت تصویر

HDMI2.1

لـــــگ

VRR

ALLM

eARC

HDR10+

Freesync

G-sync

G1

ال جی

2021

120HZ

4K

دارد

ـ

دارد

دارد

دارد

ندارد

دارد

دارد

CX

ال جی

2020

120HZ

4k

دارد

6.7

دارد

دارد

دارد

ندارد

دارد

دارد

C1

ال جی

2021

120HZ

4K

دارد

ـ

دارد

دارد

دارد

ندارد

دارد

دارد

BX

ال جی

2020

120HZ

4k

دارد

6.9

دارد

دارد

دارد

ندارد

دارد

دارد

C9

ال جی

2019

120HZ

4k

دارد

ـ

دارد

دارد

دارد

ندارد

ندارد

دارد

A90J

سونی

2021

120HZ

4K

دارد

12.0

ندارد

ندارد

دارد

ندارد

ندارد

دارد

QN90A

سامسونگ

2021

120HZ

4K

دارد

5.3

ـ

دارد

دارد

دارد

دارد

ندارد

Q90T

سامسونگ

2020

120HZ

4k

دارد

5.4

ـ

دارد

دارد

دارد

دارد

ندارد

Q80T

سامسونگ

2020

120HZ

4k

دارد

5.8

ـ

دارد

دارد

دارد

دارد

ندارد

X9000H

سونی

2020

120HZ

4k

دارد

6.7

ندارد

ندارد

دارد

ندارد

ندارد

دارد

Q70T

سامسونگ

2020

120HZ

4k

دارد

5.5

ـ

دارد

دارد

دارد

دارد

ندارد

NANO90

ال جی

2020

120HZ

4k

دارد

12.5

دارد

دارد

دارد

ندارد

ندارد

ندارد

NANO86

ال جی

2020

120HZ

4k

دارد

5.2

دارد

دارد

دارد

ندارد

دارد

ندارد

NANO85

ال جی

2020

120HZ

4k

دارد

5.2

دارد

دارد

دارد

ندارد

دارد

دارد

SM9500

ال جی

2019

120HZ

4k

دارد

تست نشده

دارد

دارد

دارد

ندارد

ندارد

دارد

SM9000

ال جی

2019

120HZ

4k

دارد

ـ

دارد

دارد

دارد

ندارد

ندارد

دارد

UM7400

ال جی

2019

60HZ

4K

دارد

تست نشده

دارد

دارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا