تلویزیون

تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی

تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی

امروزه توان صوتی بالا و سیستم صوتی عالی یکی از ویژگی‌ها و فاکتورهای یک تلویزیون عالی محسوب می‌شود. همه کاربران دوست دارند که تلویزیون‌هایشان صدایی با کیفیت عالی ارائه دهد. اگر شما می‌خواهید قدرت صوتی تلویزیون‌تان را ارتقا داده و بر کیفیت آن بیفزاید شاید بخواهید از ساندبار یا سینما خانگی استفاده کنید. برای تهیه ساندبار یا سینما خانگی اولین سوالی که برای کاربران پیش می‌آید این است که کدام یک مناسب‌تر هستند و اینکه چگونه می‌توانیم کیفیت صدای ساندبار و سیستم سینما خانگی که چند اسپیکر دارند را بررسی کنیم؟ در ابتدا باید بگویم که هر دو سیستم، قدرت و کیفیت صدا را افزایش می‌دهند. در ادامه این دو سیستم را با بلندگوهای داخلی برخی از تلویزیون‌ها و برخی از‌ های فای‌های مینی mini Hi-Fi مقایسه می‌کنیم. اگر قصد خرید سیستم صوتی جداگانه‌ای برای تلویزیون خود دارید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تلویزیون‌های مدرن ضخامت بسیار کمی‌برخوردار هستند و اگر بخواهیم این تلویزیون‌ها را با تلویزیون‌های CRT که دارای جعبه هستند و سال‌ها پیش استفاده می‌شد مقایسه کنیم باید بگوییم که تلویزیون‌های مدرن از کیفیت صدای بالایی برخوردار هستند. با متصل کردن یک ساندبار به راحتی می‌توان کیفیت صدای تلویزیون را افزایش دهیم و صدایی فراگیر یا به عبارتی سینما خانگی داشته باشیم. انتخاب سیستم صوتی با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند بودجه اندازه اتاق شرایط مورد نیاز شما بستگی دارد.

تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی

نتایج تست‌های انجام شده از سیستم‌های خانگی

اگر بخواهیم بلندگوهای تلویزیون را با یک ساندبار چهار یا پنج ستاره مقایسه کنیم باید بگوییم که ساندبار صدای بهتری ارائه می‌دهد. صدایی که توسط یک سیستم‌ hi-fi  ارائه می‌شود در مقایسه با بهترین ساندبار و ساندبیس در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. حتی اگر بلندگو‌هایی که داخل ساندبار قرار گرفتند بزرگتر از بلندگوهای تلویزیون باشند با این حال صدای بالاتر و با کیفیت بیشتری ارائه می‌شود. اما این احتمال هم وجود دارد که به مرور زمان کیفیت صدایی که توسط‌های فای تقویت شده است پایین بیاید. در تست‌های انجام شده، دستگاه بدون اینکه به نوع سیستم صوتی توجه کند به کیفیت صدای محصولاتی که یک ستاره هستند امتیاز کمی‌ داده است. بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که خرید سیستم صوتی یک ستاره هیچ فایده‌ای برای کاربران ندارد و اگر می‌خواهید سیستم صوتی خودتان را ارتقا دهید به فکر خرید دستگاهی با یک ستاره نباشید.

اگر می‌خواهید یک سیستم‌ hi-fi مناسب را در خانه خودتان و در اتاق نشیمن استفاده کنید باید تلویزیون خودتان را به‌ hi-fi متصل کنید و برای اینکه اطمینان داشته باشید که تلویزیون به‌ hi-fi متصل می‌شود باید کتابچه راهنما را بررسی کنید. برای اینکه با استفاده از بلندگوهای hi-fi کیفیت صدا افزایش یابد شما باید این بلندگوها را در اطراف صفحه تلویزیون قرارداد قرار دهید تا صدا به صورت رسا پخش شود. در ادامه باید به این موضوع اشاره کنیم که متخصصان معتقد هستند که کیفیت صدای تولید شده توسط ساندبار یا‌ mini Hi-Fi ممکن است همواره مناسب نباشد و گاهی اوقات وجود یک سیستم با اسپیکر چندتایی می‌تواند صدای فراگیر و بسیار واقعی را در سراسر محیط پخش کند.

نتایج تست‌های انجام شده از سیستم‌های خانگی

بهترین سیستم صوتی برای تلویزیون‌های عادی که به صورت روزمره استفاده می‌شود کدام است؟

در پاسخ باید گفت که ساندبار بهترین سیستم صوتی است که برای تلویزیون‌های عادی مناسب می‌باشد. این سیستم صوتی جمع و جور است و نسبت به سیستم‌های سینما خانگی سیم‌های کمتری دارد و می‌تواند صدای بلندگوهای تلویزیون را با کیفیت بالایی ارتقاء دهد. معمولاً ساندبار‌ها در مقایسه با سیستم‌های سینما خانگی از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند اما در کنار همه این مزایا و امتیازهایی که دارند باید گفت که از نظر صدای فراگیر مجازی به اندازه سیستم سینما خانگی نمیباشند و همچنین ساندبار‌ها دارای حالت 3D یا صدای فراگیر نیستند و اگر داشته باشند چندان مناسب نمی‌باشد. پیشنهاد میکنیم برای مشاهده انواع قیمت تلویزیون در سایت دبی کوچولو روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

بهترین سیستم صوتی برای تلویزیون‌های عادی که به صورت روزمره استفاده می‌شود کدام است؟

ویژگی‌های ساندبار

ساندبار چندین بلندگو در یک جعبه مستطیل در بر می‌گیرد این ساندبار سیم‌های کمتری دارد و به راحتی می‌تواند در مقابل تلویزیون شما قرار گرفته یا حتی به دیوار نصب شود. ساندبار صدای استریو ارائه می‌دهد و به همین دلیل حالت‌های 3D و صدای فراگیر را ‌دارد. صدا به صورت دیجیتال در ساندبار پردازش شده و سپس با یک صوت شبیه سازی شده یا مجازی صدای فراگیری پخش میشود. البته این حالت برای برخی کاربران جذاب نمی‌باشد. بسیاری از ساندبار‌ها، بلندگوی ساب ووفر جداگانه دارند معمولا ساندبارها جعبه مستطیلی بزرگی دارند و داخل آن بلندگو‌هایی با قطر بزرگ قرار گرفته است که می‌تواند صدا‌های بی کیفیت و فرکانس‌های پایین، منظور صداهای بم است، را بهتر از بلندگوهای کوچک در ساندبار اصلی تولید کند. ساب ووفر‌ها در ساندبار معمولاً بدون سیم هستند اما برای تهیه کردن برق این ساندبار باید آن را به پریز متصل کرد.

برنامه‌های تلویزیونی که معمولا در استریو ضبط می‌شود به مجموعه سینما خانگی با چند بلندگو که گرانتر هستند نیازی ندارد. اگر شما را فقط Bargain Hunt در هنگام عصر و یا Big Brake Bake Off را در وقت ظهر مشاهده می‌کنید انتخاب ساندبار می‌تواند برای شما مناسب باشد. همچنین اگر علاقه دارید که فیلم‌های Antiques یا Aliens را ببینید ساندبار گزینه مناسبی می‌باشد و می‌تواند صدای خارق‌العاده و با کیفیت را برای شما ارائه دهد.

ویژگی‌های ساندبار

بهترین سیستم صوتی برای فیلم‌ها و تلویزیون‌های HD چیست؟

در پاسخ باید گفت که سیستم سینما خانگی بهترین سیستم صوتی برای فیلم‌ها و تلویزیون‌های HD می‌باشد. این سیستم‌ها باعث می‌شود که شما تجربه واقعی از صدای فراگیر داشته باشید. اما باید گفت که سیستم‌های خانگی سینما خانگی از سیم‌های زیادی برخوردار است و ممکن است کاربران را دچار در هم ریختگی کند اما شما می‌توانید برای این رفع این مشکل از مدل‌های بیسیم آن استفاده کنید. یکی از جنبه‌های منفی دیگر سیستم سینما خانگی این است که برای راه‌اندازی آن تا رسیدن به بهترین نتیجه باید فرآیند پیچیده ای را طی نمود.

بهترین سیستم صوتی برای فیلم‌ها و تلویزیون‌های HD چیست؟

ویژگی‌های سینما خانگی

سیستم‌های سینما خانگی به شکل پخش کننده Blu-ray یا DVD هستند و همراه با یک تقویت کننده یا چند بلندگو ارائه می‌شوند. این سیستم‌ها معمولاً صدای فراگیر 5.1 را به کاربران ارائه می‌دهد. عدد 5 نشان دهنده بلندگوی اصلی است و این به معنی معناست که دو سیستم در پشت شما سمت راست و چپ و سه عدد بلندگو قسمت جلو به سمت چپ راست و مرکز تلویزیون هستند، قرار می‌گیرد. منظور از عدد یک نیز تعداد ساب ووفر می‌باشد. سیستم سینما خانگی 5.1 بهترین مجموعه از سیستم‌های سینما خانگی محسوب می‌شود. سیستم‌های سینما خانگی در اندازه 2.1 حجم کمتری دارند و در اندازه 9.1 بزرگترین حجم می‌باشد

ویژگی‌های سینما خانگی

نتیجه گیری

این امکان برای کاربران وجود دارد که آن‌ها بتوانند سیستم‌های صدای فراگیر را با استفاده از یک واحد تقویت کننده یا گیرنده تهیه کنند. البته منظور از دستگاه پخش کننده Blu-ray یا DVD نیست. معمولاً به این پکیج کامل سیستم سینما خانگی گفته می‌شود. اگر شما اکنون در خانه خود یک پخش‌کننده دارید میتوانید یک سیستم صوتی فراگیر اما ارزان تهیه کنید. ممکن است برخی از تولیدکنندگان و افراد از اصطلاحات و کاربردهای دیگری برای تعریف و ویژگی‌های این دو سیستم به کار ببرند.

باید به این موضوع اشاره کنیم که بیشتر فیلم‌های Blu-ray با سیستم‌های صوتی چند کاناله مانند Dolby Digital ضبط می‌شوند. سیستم سینما خانگی که چندین بلندگو دارد این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که صدا را به شکل سینمایی و با جلوه‌های صوتی بیشتری بشنوند. شما صدا را از جلو طرفین و از پشت سر می‌شنوید و تجربه واقعی تماشای فیلم را خواهید داشت و می‌توانید فیلم‌ها و محتواهای خودتان را به بهترین شکل ممکن و با صدای فراگیر گوش کنید. برخی از فیلم‌ها و محتوا‌ها با صدای فراگیر ضبط می‌شوند و شما می‌توانید بسیاری از آن‌ها را در کانال‌های فیلم Sky پیدا کنید. همچنین می‌توانید برای اینکه مطمئن شوید این فیلم‌ها کدامند به دنبال آرم Dolby Digital یا DD در راهنمای برنامه‌ها در گوشه صفحه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا